دانلود و خرید کتاب اصطکاک راجر دولی ترجمه زهره نوروزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصطکاک اثر راجر دولی

کتاب اصطکاک

معرفی کتاب اصطکاک

کتاب اصطکاک نوشته راجر دولی، با ترجمه زهره نوروزی منتشر شده است. این کتاب یکی از کتاب‌های نشر ره‌آورد مدیریت است. نشریه ره‌آورد مدیریت در سال ۱۳۹۵ با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد. در هر شماره چکیده چندین کتاب روز مدیریت به همراه یادداشت اختصاصی بزرگ‌ترین نویسندگان مدیریت و کسب‌وکار مانند ست گادین، سایمون سینک و هنری مینتزبرگ منتشر می‌شود.

درباره کتاب اصطکاک

فروشِ برآمده از تجارت الکترونیک در سال ۲۰۱۶ به ۲ تریلیون دلار رسید؛ بااین‌حال، براساس برآوردها در همان سال، در حدود ۴.۶ تریلیون دلار کالا در سبدهای خرید الکترونیک رها شدند. باوجود تلاش کسب‌وکارها برای هدایت مشتری به سایت یا برنامهٔ خود از قبیل بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا، بهینه‌سازی موتور جست‌وجو، طراحی وب و...، مشتریان به‌طور میانگین، بیش از دو سبد از هر سه سبد خرید الکترونیک را بدون تکمیل فرایند خرید، رها کردند. علت آن است که، این تلاش‌ها باعث شد مشتریان به سایت بروند و محصولات را بررسی کنند؛ ولی اصطکاک اجازه نداد مشتریان به خط پایان برسند. اصطکاک را می‌توان صرف غیرضروری و نابه‌جای زمان، زحمت یا پول در روند انجام یک عمل تعریف نمود. چنان‌چه بتوانید روش‌هایی عملی و پایدار برای کاهش یا ترجیحاً حذف این اصطکاک بیابید، افزایشی چشم‌گیر در درآمد شرکت‌تان به‌وجود آورده‌اید. راجر دولی در این کتاب توضیح می‌دهد که چه‌گونه اصطکاک را ببینید و از میان بردارید. در دورانی که همه ناچارند با صرف نیروی کم‌تر کار بیش‌تری انجام دهند، این کتاب اهمیت فراوانی دارد. 

خواندن کتاب اصطکاک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام صاحبان کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اصطکاک

هر سازمانی، در نتیجهٔ انجام اشتباه برخی امور یا انجام امور اشتباه، زمان، پول و تلاشش را به باد می‌دهد. این نیروی پلید "اصطکاک" خوانده می‌شود. اصطکاک، دشمن موفقیت است. قطعاً این مسأله برای جف بزوس، پایه‌گذار آمازون، تازگی ندارد؛ زیرا او می‌گوید: "با کاهش اصطکاک و تسهیل فرایند انجام کار، مردم بیش‌تر به سراغ انجام آن کار می‌روند." توجه آمازون از دیرباز معطوف بر کاهش اصطکاک برای مشتریان بوده است و همین امر، عامل اصلی خط‌سیر عالی و درخشان این شرکت شده و آن‌را به بزرگ‌ترین خرده‌فروشی با سریع‌ترین رشد در جهان بدل کرده است.

بی‌گمان، اصطکاک منحصر به دنیای اینترنت نیست. اگر خوب نگاه کنید، اصطکاک را در گوشه‌گوشهٔ سازمان‌تان می‌یابید. کانون توجه هر صاحب کسب‌وکار، مدیر و کارمندی، باید یافتن اصطکاک و کاهش یا حذف آن باشد. از همهٔ این‌ها که بگذریم، اگر حذف اصطکاک، آمازون را به جایگاه کنونی‌اش رسانده است، مطمئنا تمرکز بر روی آن برای شما نیز نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت. معمولاً همه از اتلاف وقت و تلاش بیهوده بیزارند؛ کسی نیست که از ملاقات‌های بی‌هدف و بی‌نتیجه لذت ببرد؛ افراد از تشریفات خسته‌کنندهٔ اداری گریزانند. هرچه بیش‌تر دست اصطکاک را برای اطرافیان‌تان رو کنید، خودشان نمونه‌های بیش‌تری از آن را خواهند دید و احتمالاً خودشان هم بیش‌تر می‌کوشند که بخشی از راه‌کارِ آن باشند.

نکتهٔ اصلی اصطکاک

گاهی تسهیل امور نیازمند تلاشی مستمر و فراگیر است. در دوران امپراتوری روم، ساخت پل‌های سنگی بر روی دره‌ها و ایجاد تونل در دل صخره‌ها، کاری بس دشوار و طاقت‌فرسا بود و مصالح فراوان و کارگران بی‌شمار می‌طلبید. بااین‌حال، رومیان می‌دانستند که این تلاش مضاعف در سال‌های پیشِ رو، دردسر و زحمت‌شان را کم می‌کند. جاده‌های صاف و مسطح، قرن‌ها دوام آوردند و اطلاعات، لشکریان و آذوقه بسیار سریع‌تر جابه‌جا می‌شد؛ گاهی همین جاده‌ها تعیین‌کنندهٔ پیروزی یا شکست در نبردها و جنگ‌ها بودند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۰٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۳ صفحه

حجم

۴۰٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۳ صفحه

قیمت:
۱,۰۰۰
تومان