دانلود و خرید کتاب رو در رو با اینگمار برگمان رافائل شارگل ترجمه فریما مویدطلوع
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رو در رو با اینگمار برگمان اثر رافائل شارگل

کتاب رو در رو با اینگمار برگمان

امتیاز:
۳.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رو در رو با اینگمار برگمان

کتاب رو در رو با اینگمار برگمان نوشتهٔ رافائل شارگل و ترجمهٔ فریما مویدطلوع است. انتشارات نیلوفر این کتاب در حوزهٔ هنر سینما را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب رو در رو با اینگمار برگمان

کتاب رو در رو با اینگمار برگمان را رافائل شارگل نوشته است که دارای دکترای ادبیات رنسانس از دانشگاه ویرجینیا است و در دانشگاه، ادبیات انگلیسی و سینما تدریس می‌کند. او از سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۶ به‌عنوان منتقد فعالیت داشته و پس از آن در یک کانال تلویزیونی و رادیویی به بازبینی و بررسی آثار سینمایی پرداخته است. یکی از سینماگرانی که این مدرس و نویسنده به‌سراغش رفته، «اینگمار برگمان» است. برگمان که یک فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده و کارگردان سوئدی است، از موفق‌ترین و تأثیرگذارترین فیلم‌سازان تاریخ به حساب می‌آید. آثار او الهام‌بخش بسیاری از فیلم‌سازان دیگر مانند وودی آلن و دیوید فینچر بوده‌ است. از مشهورترین آثار برگمان می‌توان به فیلم‌های «پرسونا»، «توت‌فرنگی‌های وحشی» و «مهر هفتم» اشاره کرد.

هرچند اینگمار برگمان جایگاهی بی‌چون‌وچرا در میان فیلم‌سازان بزرگ تاریخ دارد، اسمش تداعی‌گر تصاویری مملو از غم‌ و ناامیدی است. او در تمام آثارش، حتی کارهای طنزش، در پی به‌تصویر‌کشیدن موضوعات جدی مربوط به مسائل وجودی مانند زندگی، مرگ و اعتقادات دینی است. گفته شده است که بینندگان و منتقدان اغلب هوش و انرژی‌ای را‌ که در «توت‌فرنگی‌های وحشی» یا «صحنه‌هایی از ازدواج» یا دیگر آثارش در جریان است، نادیده می‌گیرند. برگمان بر اهمیت انتقادپذیربودن تأکید داشته و در مصاحبه‌ای گفته که اگر بازیگرانش بخواهند قسمتی از فیلم را متفاوت انجام دهند یا دیالوگی را عوض کنند، با آن‌ها همکاری می‌کند؛ زیرا زمان‌هایی که به حرف آن‌ها اهمیتی نداده، نتیجه‌ٔ کار فاجعه‌بار بوده است.

در کتاب رو در رو با اینگمار برگمان، این کارگردان درباره‌ٔ مراحل مختلف شغلی خود صحبت می‌کند و از وجوه مختلف آثارش می‌گوید. خواننده در این کتاب با روی شوخ و سرزنده‌ و درعین‌حال پیچیده و متفکر برگمان و آثارش آشنا می‌شود. در مصاحبه با نویسندگان، منتقدان و فیلم‌سازان بزرگ مانند جیمز بالدوین، میچیکو کاکوتانی و جان سیمون، برگمان به توصیف چشم‌انداز وسیعش می‌پردازد. این چشم‌انداز شباهت او به شکسپیر، داستایفسکی و هنریک ایبسن را نشان می‌دهد. کتاب از ۱۹۵۷، وقتی برگمان یکی از اولین شاهکارهایش به نام «مهر هفتم» را تکمیل می‌کرد، آغاز می‌شود و در ۲۰۰۲ وقتی که برای کارگردانی آخرین اثرش یعنی «ساراباند» آماده می‌شد، به پایان می‌رسد.

خواندن کتاب رو در رو با اینگمار برگمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران هنر سینمای اروپا و آثار اینگمار برگمان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب رو در رو با اینگمار برگمان

«در مجموع برگمان خودش را انسانی معرفی می‌کند که پا بر شانه غول‌های گذشته قرار داده ولی هیچ هم‌رده‌ی معاصری ندارد، تکرویی که صنعتش را از اساتید پیشین آموخته ولی بعد از آن کاملاً کار خودش را کرده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

قیمت:
۲۳,۴۰۰
تومان