دانلود و خرید کتاب دژ ای. جی. کرونین ترجمه فریدون مجلسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دژ اثر ای. جی. کرونین

کتاب دژ

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب دژ

کتاب دژ نوشتهٔ ای. جی. کرونین و ترجمهٔ فریدون مجلسی است. انتشارات نیلوفر این رمان اسکاتلندی را که پیرامون حرفهٔ پزشکی نوشته شده، روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب دژ

کتاب دژ رمانی است که گفته شده است شاهکار ای. جی. کرونین، مهم‌ترین و تأثیرگذارترین رمان او به شمار می‌آید. این رمان در سال انتشارش به‌عنوان کتاب ملی سال انتخاب شد و نقدهای مثبتی دریافت کرد. این رمان، پرمخاطب‌ترین کتاب نیمهٔ اول قرن بیستم بوده است. کرونین تمام احساساتش را نسبت به پیشهٔ پزشکی در آن به تصویر کشیده، از بی‌عدالتی‌ها گفته و تصویری شفاف از پزشکان زمان خودش ترسیم کرده است. او در این کتاب پزشکان را نقد نمی‌کند، بلکه سیستمی را نقد می‌کند که آنان را محدود کرده است. کرونین در این رمان داستان «آندرو مانسون»، دکتری جوان و آرمان‌گرا را بیان می‌کند. مانسون می‌خواهد زندگی انسان‌ها را نجات دهد، اما سیستم سلامت ناکارآمد و پزشکان فاسد سدی بر سر راه او هستند. نویسنده در این رمان، تلاش و مبارزهٔ خستگی‌ناپذیر این پزشک جوان را که تازه فارغ‌التحصیل و برای کمک به هم‌نوعان عازم خدمت در نقطۀ دورافتاده‌ای شده است، با چیره‌دستی ترسیم می‌کند. چهره‌هایی که در این رمان با آن‌ها آشنا می‌شویم، چنان زنده و واقعی هستند که هرگز فراموششان نخواهیم کرد. منتقد مجلهٔ تایم دربارۀ این رمان نوشته است که رمان دژ، یورش سهمگین و جانانهٔ مردی، در نهایت صمیمیت، است.

زمان وقوع قصهٔ این رمان به سال‌ها پیش در انگلستان باز می‌گردد؛ در نتیجه خوانندۀ ایرانی بسیاری از نکات و وقایع آن را در سنجش با فرهنگ پزشکی کنونیِ جامعۀ ایران بسیار مشابه و قابل‌درک خواهد یافت. این رمان، برخی از اخلاق پزشکی را توصیف و به همین دلیل به خدمات بهداشت ملی در انگلستان کمک کرده است.

خواندن کتاب دژ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی اسکاتلند و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ای. جی. کرونین

ای. جی. کرونین با نام کامل «آرچیبالد جوزف کرونین» در ۱۹ ژوئیهٔ ۱۸۹۶ به دنیا آمد و در ۶ ژانویهٔ ۱۹۸۱ درگذشت. او پزشک و رمان‌نویسی اسکاتلندی بود که مشهورترین رمانش به نام دژ (۱۹۳۷) از یک پزشک اسکاتلندی در یک روستای معدن ولز می‌گوید که از نردبان پزشکی در لندن بالا می‌رود. یکی دیگر از رمان‌های معدنی محبوب او که در شمال شرق انگلستان اتفاق می‌افتد، «ستارگان به پایین نگاه می‌کنند» است. ای. جی. کرونین از کودکی در زمینهٔ تحصیل بسیار خوش درخشید؛ هم در مسابقات نویسندگی جایزه می‌برد و هم ورزشکار قابلی بود. او تصمیم گرفت در رشتهٔ پزشکی تحصیل کند. در جنگ جهانی اول به‌عنوان جراح ارتش به جبهه اعزام شد. از تجربیات دوران خدمتش به‌عنوان جراح ارتش برای نوشتن معروف‌ترین رمانش یعنی «دژ» استفاده کرد. کرونین نویسندگی را در دههٔ ۱۹۳۰ میلادی آغاز کرد؛ زمانی که با مبتلاشدن به زخم معده مجبور شد ۶ ماه در خانه استراحت کند. او که تمام عمرش ذوق نوشتن داشت، از این فرصت استفاده کرد. کرونین پس از «عمری که در آن چیزی به‌جز نسخهٔ پزشکی و مقالات علمی ننوشته بود»، شروع به نوشتن کرد. اولین رمانش را در ۳ ماه نوشت. همسرش یکی از ناشران را به‌صورت تصادفی انتخاب کرد؛ کرونین اولین رمانش را برای آن ناشر فرستاد و به چاپ رساند.

درباره فریدون مجلسی

فریدون مجلسی در سال ۱۳۲۳ در تهران به دنیا آمد. او دیپلمات بود. با وقوع انقلاب ١٣٥٧ از وزارت امور خارجه بازخرید اجباری شد و به بخش خصوصی رفت، اما او که در سر سودای نوشتن داشت، این خط را رها نکرد. ده‌ها کتاب حاصل ترجمه‌ها و نوشته‌های اوست. او چندسالی است که ترجمه را نیز رها کرده و وقتش را صرف نوشتن می‌کند.

بخشی از کتاب دژ

«مردم کم‌حرفی بودند و غالباً به لهجه ولزی صحبت می‌کردند. گوشه‌گیری و دوری‌گزینی داوطلبانه آن‌ها، حالتی داشت که گویی از نژاد جداگانه‌ای هستند. با این‌حال مردم مهربانی بودند، تفریحاتشان ساده بود و غالباً اوقاتشان را در خانه یا نمازخانه یا در زمین فوتبال راگبی بالای شهر که حاشیه‌سازی شده بود می‌گذراندند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۴۶۵ صفحه

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۴۶۵ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان