دانلود و خرید کتاب افلاک نما ناتالی ساروت ترجمه مهشید نونهالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب افلاک نما اثر ناتالی ساروت

کتاب افلاک نما

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب افلاک نما

کتاب افلاک نما نوشتهٔ ناتالی ساروت و ترجمهٔ مهشید نونهالی است. انتشارات نیلوفر این رمان فرانسوی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب افلاک نما

ناتالی ساروت گفته که در کتاب افلاک نما خواسته ‏است در وهلۀ اول ظاهر را نشان دهد؛ شخصیت‏‌های بیرونی را آن‌طور که هر کدام از ما دیگری را می‌‏بیند و در پسِ آن، زندگی درونی را. در این کتابْ دنیاهای درونی، متعدد، متفاوت و حتی بیگانه با هم و البته خاص، با هم روبه‌رو می‌شوند. تکرارها و گفت‌وگوهای قطع‌شده و معلق، گردابی دائمی می‌آفرینند که هر کس در درون آن به تکاپو می‏‌پردازد و می‌‏کوشد تا خود را تعریف کند. کتاب افلاک ‏نما تصویر این دنیاهای در حال حرکت است. در این رمان، مانند بیشتر آثار ناتالی ساروت، خودِ ماجرا صرفاً پس‌زمینه‌‏ای است برای آشکارساختن مجموعه‌‏ای از «گرایش‌‏ها» که هنگام مواجهۀ اشخاص با گفته‌ها و اشیا احساس می‏‌شود و منشأ حرکت می‌‏شود. آنچه در این رمان می‌‏بینید، خودِ دنیای عینی نیست؛ بلکه بازنمودِ ذهنیِ دنیای عینی است.

خواندن کتاب افلاک نما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر فرانسه و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ناتالی ساروت

ناتالی ساروت (Nathalie Sarraute)‏ در ۱۸ ژوئیه ۱۹۰۰ در ایوانوفو در روسیه به دنیا آمد و در ۱۹ اکتبر ۱۹۹۹ در پاریس در فرانسه درگذشت. او حقوق‌دان، رمان‌نویس و نظریه‌پرداز ادبی یهودی فرانسوی‌زبان بود. ساروت یکی از برجسته‌ترین نویسندگان مکتب رمان نو در فرانسه است. اثر تئوریک او «عصر بدگمانی» (۱۹۵۶) در کنار کتاب «دربارهٔ رمان نو» نوشتهٔ «آلن رب‌گریه»، مانیفست این مکتب شمرده می‌شوند. رمان «افلاک نما» یکی دیگر از آثار ساروت است.

بخشی از کتاب افلاک نما

«کاش این پسر را راحت بگذارد. این بچه حق دارد... این همه بی‌احساسی، این همه زمختی... از سی و پنج سال پیش تا حالا که ازدواج کرده‌اند، هنوز هم، وقتی سرش را پایین می‌اندازد و چشم‌بسته حمله می‌کند و مردم را به ستوه می‌آورد و سخت لگدمال می‌کند و پایش را توی همهٔ غذاها فرو می‌کند و همه جور خبطی می‌کند، او مثل روزهای اول سرخ می‌شود... حالا دیگر کاری نمی‌شود کرد، دست از  سر آن پسر بدبخت بر نخواهد داشت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۲۷۵ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۲۷۵ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان