دانلود و خرید کتاب همه چیز درباره ایدز خشایار فخریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب همه چیز درباره ایدز اثر خشایار فخریان

کتاب همه چیز درباره ایدز

امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب همه چیز درباره ایدز

کتاب همه چیز درباره ایدز نوشته خشایار فخریان است، این کتاب سعی دارد خواننده را با بیماری ایدز کاملا آشنا کند. کتاب همه چیز درباره ایدز به شما کمک می‌کند دیدی منطقی به این بیماری داشته باشید.

درباره کتاب همه چیز درباره ایدز

ایدز تنها یک مشکل بهداشتی نیست، بلکه یک مشکل اجتماعی، فرهنگی نیز به حساب می‌آید.

بیماران مبتلا به ایدز بی‌نهایت آسیب‌پذیرند. به علت پیش‌داوری و ترس از سرایت بیماری، این بیماران در مورد انتخاب مسکن، شغل، مراقبت‌های بهداشتی و حمایت عمومی مورد تبعیض قرار می‌گیرند.

رفتارهای نامناسب و تحقیرآمیز، موجب انزوای بیمار گشته، فرصت‌های آموزش، درمان و حتی یک زندگی معمول در اجتماع را از وی می‌گیرد.

وحشت مرگ، طرد و تنهایی، انگ اجتماعی، از دست دادن شغل و بدنامی از طرف دوستان، آشنایان و خانواده، سبب می‌شود آنهایی که گمان می‌کنند ممکن است آلوده باشند، وضعیت خودشان را تا جایی که مقدور است مخفی نگه دارند که این خود موجب گسترش آلودگی می‌شود. این کتاب سعی دارد اطلاعات دقیقی درباره این بیماری در اختیار همه قرار دهد تا با اطلاعات کامل بتوانند با افراد بیمار روبه‌رو شوند. 

خواندن کتاب همه چیز درباره ایدز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که این بیماری را نمی‌شناسند پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب همه چیز درباره ایدز

ایدز نخستین بار به عنوان یک سندرم بالینی مجزا در مردانی شناسایی شد که قبلاً سالم بودند و دچار عفونت‌های وخیم ناشی از عوامل بیماری‌زای فرصت طلب غیرعادی شده بودند که متداول‌ترین آنها پنوموسیستیس کارینئی بود.

این بیماری قبلاً فقط در بیماران دچار نقص شدید ایمنی سلولی مشاهده می‌شد.

در سال ۱۹۸۱ هشت مورد وخیم از ابتلا به بیماری « کاپوسی سارکوما »، یکی از انواع خوش‌خیم‌تر سرطان که معمولاً در میان افراد سالمند شایع است، در میان مردان همجنس‌گرای نیویورک گزارش شد.

با این که در آن زمان عامل شیوع ناگهانی این دو بیماری مشخص نشده بود، اما معمولاً از این دو واقعه پزشکی به عنوان آغاز ایدز یاد می‌کنند.

مطالعات آزمایشگاهی نشان داد که در این افراد نقص شدید ایمنی سلولی وجود دارد و در طی یک سال این بیماری بدون نام، گسترش زیادی پیدا کرد تا سرانجام در سال ۱۹۸۲ آن را ایدز یا سندرم نقص اکتسابی ایمنی نهادند.

از آن جا که متعاقباً در مصرف کنندگان داروهای تزریقی و مردان دچار هموفیلی و شریک‌های جنسی مؤنث آنها عفونت‌های فرصت طلب مشابهی مشاهده شد، مشخص گردید که این سندرم بر اثر عاملی ایجاد می‌شود که از طریق تماس جنسی یا انفوزیون خون یا فرآورده‌های خونی آلوده انتقال می‌یابد.

به مرور شمار بیشتری متوجهٔ این بیماری جدید شدند چون گروه‌های گسترده‌تری از مردم، و نه فقط همجنس‌گرایان، را مبتلا می‌کرد.

بیماران هموفیل و معتادان تزریقی با علائمی مشابه ایدز به پزشک مراجعه می‌کردند

همزمان با ظهور ایدز در آمریکا، در آن سوی اقیانوس آتلانتیک پزشکان در فقیرترین قارهٔ جهان آفریقا، متوجه شیوع یک پدیدهٔ جدید بهداشتی شدند، این بیماری که در زبان محلی « اسلیم » (مرگ در اثر تحلیل تدریجی بدن) نام گرفته بود، در آفریقا به معضلی جدی تبدیل می‌شد.

در ابتدا پزشکان دلیلی نمی‌دیدند که ایدز، بیماری شایع در میان همجنس‌گرایان آمریکای ثروتمند، را با اسلیم مرتبط بدانند اما تحقیقات بعدی و شیوع علائمی مشابه در میان زنان و دگرجنس‌گراها نشان داد که هر دوی این بیماری‌ها یکی بوده و همان ایدز است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۹۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان