نظرات کتاب کمدی‌های کیهانی
کتاب کمدی‌های کیهانی اثر ایتالو کالوینو

کتاب کمدی‌های کیهانی

انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۳.۳از ۲۳ رأی
۳٫۳
(۲۳)

نظرات کاربران

Mohammad
(۵-۲۹-[۱۰۵]) خلاقیت و قوه ی تخیل نویسنده در بیان موضوعات علمی و فسلفی خیلی خوبه؛ نظریه های فیزیک، نجوم و زیست شناسی رو به خوبی تونسته در قالب داستان به تصویر بکشه.
Smnhgh
در یک کلام خارق العاده و محشر ! خلاقیت و نبوغ محض ترکیب فضای داستانی تو بستر نظریه های فیزیکی و ژانر علمی تخیلی که در گذشته اتفاق میوفته و نه آینده!
fatemeh.h88
این کتاب بصورت ۱۲ داستان است که در طی هرکدام یک نظریه درباره پیدایش جهان و تکامل آن در قالب یک داستان توسط راوی که qfwqf نام دارد بیان می شود. پیشنهاد میکنم قبل از هر داستان اول نظریه مطرح شده را مطالعه کنید بعد داستان بخوانید.
ریحون بنفش
لطفا این کتاب رو به طاقچه بینهایت اضافه کنین
ایران
وقتی به قسمت معرفی این کتاب تو این برنامه توجه می کنید ،این یک اثر در زیرگونه علمی تخیلی معرفی شده ،در حالیکه تو مصاحبه اول کتاب از خود کالوینو پرسیده شده که آیا کمدی های کیهانی ،کتابی با درون مایه ی علمی تخیلیه و کالوینو با اشاره به ویژگی های اختصاصی این زیر گونه ادبی و فقدان این ویژگی ها در کمدی های کیهانی به این سوال پاسخ منفی میده. و اگر خواننده کمی با زیرگونه علمی تخیلی آشنا باشه راحت متوجه میشه که خود صاحب اثر بهتر از هر کسی کتابشو میشناسه و در این کتاب جز استفاده از مفاهیم علمی که البته استادانه و مشخصا با تسلط کامل صورت گرفته ،هیچ نقطه اشتراکی با یک داستان علمی تخیلی که ویژگی های خاص ژانر خودش رو داره ،دیده نمیشه. فک کنم معرفی سایر کتاب ها توسط برنامه در خیلی از موارد همینقدر غیردقیق و دارای اشکاله که واقعا جای تاسفه و عیب بزرگیه. ترجمه کتاب هم به نحو فاجعه باری بده. کلمات و معادل های من درآوردی ،به قدری بی مفهوم و غیرادبیه که خواننده ترجیح میده همون اول کار این کتابو بزاره کنار. با وجود چنین ترجمه های افتضاحی ،آدم ترجیح میده هیچ وقت ترجمه ای از یک اثر صورت نگیره تا اینکه چنین برگردان سرگیجه آور و خسته کننده ای که حتی ظاهرا یک ویراستاری نصفه و نیمه روش صورت نگرفته رو شاهد باشه. بین دوازده داستان کوتاه این مجموعه ،بنظرم داستان های (دایی آبزی) ،( چقد شرط می بندی) و (سالهای نوری) همزمان که حس نشاط و خنده رو میتونه به خوبی به خواننده منتقل کنه ،همچنین آمیخته با برخی مفاهیم جالب و پیچیده زیست شناسی و نجومه که باعث جذابیت و منحصر به فرد بودن این سه بخش شده، و تنها داستانهای قابل توجه کمدی های کیهانی. به نظر همین سه روایت بودند.
منصوره جعفری
جذابترین داستان برای من، همون داستان اول بود. هر چند در ادامه از تخیلاتی که با حقایق فیزیکی و زیست شناسی همراه بود لذت بردم، ولی بعضی داستان ها حوصله ام رو سر می‌برد و برام جذابیت کافی نداشت.
Melika
دقیقااا بهترین توصیف از این کتاب همینه
ati
دقیقا داستان اول به نظرم اوجش بود
شیوا
خیلی زیبا بود حتما بخونید
فرزانه1921
فقط از داستان اولش خوشم اومد. داستان دوم که افتضاح بود. سومی هم که انقدر از کلمه دهاتی استفاده کرده بود که دیگه ادامه ندادم.
fereshtehhh
با اینکه موضوعات زیستی و کیهانی مورد علاقه من هستن ولی داستان ها جذابیت کافی‌ نداشتند نتونستم تموم کنم‌کتاب‌ رو
masihakekooshmooloo
مجموعه ای از داستان های کوتاه با یک موضوع کاملا بکر و بدیع که برای مخاطب تجربه ای متفاوت به ارمغان میاره تمام داستان ها با پس زمینه نظریه های علمی فیزیک و نجوم و زیست و ... است با این حال هدف نویسنده انتقاد از هنجار های نابهنجار جوامع انسانیه. اینم اضافه کنم که شخصا معتقدم روایت جنون آمیز داستان ها بی شباهت به روایت داستان کوتاه یادداشت های یک دیوانه از الکساندر گوگول نیست. این کتاب ارزش یکبار مطالعه رو داره و شاید برای داستان نویس های جوان و علاقمندان به ادبیات یا جامعه شناسی بیش از یکبار قابل خوندن باشه.

حجم

۱۵۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۹ صفحه

حجم

۱۵۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۹ صفحه

قیمت:
۴۳,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد