نظرات درباره کتاب بدن هرگز دروغ نمی‌گوید و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب بدن هرگز دروغ نمی‌گوید اثر آلیس میلر

نظرات کاربران درباره کتاب بدن هرگز دروغ نمی‌گوید

۳٫۹
(۹۶)
Mehrnaz
چند وقت پیش یکی پرسیده بود: «خیلی زشته اگه من تو چشم‌های پدرم نگاه کنم و بگم ازت متنفرم؟». جواب‌ها همه این بود که بله و نباید این حرف را بزنی تو جای پدرت نبودی و... چقدر دوست دارم برگردم و اون آدم رو بغل کنم و بگم نه عزیزم اشکالی نداره و بعد کمکش کنم تا وصل بشه به یک آدم آگاه واسه کمک گرفتن. کتاب بی‌نظیره بی‌نظیر، و اگه اجازه بدید در پایان نامه‌ای از داستایوفسکی رو می‌‌ذارم چون نویسنده‌ گفته بود داستایوفسکی جایی به پدر مستبدش اشاره نکرده ولی اینجا به خوبی درباره‌اش گفته: دیروز پدر به من گفت باید به مدرسه‌‌ی مهندسی ارتش وارد شوم. من هیچ نگفتم، تنها به یادآوردم که این مرد سخت‌گیر سال‌ها پیش خود مرد جوانی بود که از خانه‌ی پدرش گریخت و هرگز به آن برنگشت. زیرا پدرش به او گفته بود کشیش شود در حالی که او رای پزشک شدن داشت. عجیب است که ما همیشه قربانی همان سایه‌هایی می‌شویم که روزی در برابرشان عصیان کردیم؛ شاید رویا دیدن یادمان می‌رود و شاید دیگر داستانی نداریم.
Mhmdali_abb
نظرتون بسیار قابل احترام و جذاب است
رحيم اهری
و چه زیبا نقد کردید این کتاب را.
3pidm
عالی
MasihReyhani
خواندن این کتاب رو حتما توصیه می‌کنیم. کتاب حاوی نکات بسیار جذاب همراه با مثال‌های متعدد از زندگی مشاهیری است که بعضا آن‌ها را می‌شناسیم، و همین باعث می‌شه که اثرگذاری بالایی داشته باشه. به نظرم هر شخصی قبل از اینکه مادر/پدر بشه، باید این کتاب رو بخونه.
فرزانه قلمی
ممنون از این که نظرتون رو نوشتید .در انتخاب کتاب کمکم کرد
جواد
من از این کتاب یاد گرفتم نباید محیط تربیتی رو با خشونت و سرکوب همراه کرد چرا که روان یک کودک را در بزرگسالی و استعداد او را نابود می کند از سمتی دیگر فهمیدم که نباید اختلال ها و خشونت هایی که در دوران کودکی اتفاق می افتاد انکار کرد و باید وابستگی ها رو کم کرد تا بتوان به عنوان یک انسان زندگی کرد
مها؛ فرزند ماه
مینی سریال «پاتریک ملروز» حق مطلب این کتاب رو با حداکثر تعهد و کاملا هنرمندانه به تصویر می‌کشه ...
Aida
نمیدونم بگم چند بار این مینی سریال رو دیدم و هر بار بیشتر و بیشتر درکش کردم و ازش آموختم ... اگه استاد دانشگاه بودم ، تدریسش میکردم واسه بچه های روانشناسی . بی نظیره
Yousef
کتابی که واقعا باید به دور از تعصب های اخلاقی خوانده شود
Nuage Laboratoire
ㅅㄷㅌㅅ
f.h;)
همونطور ک از اسم کتاب مشخصه ارتباطی ک اسیب های روانی دوران کودکی اختصاصا از ناحیه والدین ب کودکان وارد میشه و تاثیرشون روی بدن در بزرگسالی رو بررسی میکنه. در یک کلام بالاخره بدن شورش میکنه ب هرکسی ک تصمیم داره موجودی رو ب این جهان اضافه کنه توصیه میکنم..
ساناز محمدی
کتاب تشویق کرده با خودمون و اطرافیانمون رو راست باشیم، صرفا بخاطر اینکه والدینمون هستن کارهای اشتباه شون رو انکار نکنیم و نادیده نگیریم چون بدن از واقعیت مطلع هست و وقتی شما سعی میکنید واقعیت رو انکار کنید بدن با بیماری به شما واقعیت را یاداوری میکند در کل کتاب خوبیه😊
کاربر 901272
این کتاب بینظیره، اگر میخواید از گذشته رها بشید و به ارزشمندی خودتون برسید و سلامت زندگی کنید چند لار بخونیدش.
فروز
کتاب خیلی خوبیه
حسین الوندی
یکی از کتابهایی که چندبار باید بخوانیم
Hanieh Sadat Shobeiri
"ناتوانی در روبه‌رو شدن با رنج‌ها، خود را به شکل‌های گوناگون نشان می‌دهد. گاهی به شکل تبعیت مذهبی، گاهی به شکل نظرات بدبینانه، گاهی هم از خود بیگانگی که معمولا به عنوان فلسفه یا ادبیات نمایان می‌شود. اما درنهایت، بدن شورش خواهد کرد. حتی اگر بتوان موقتاً آن را با کمک مواد مخدر، نیکوتین یا دارو آرام کرد، معمولاً حرف آخر را بدن می‌زند؛ چون زودتر از ذهن، خودفریبی را تشخیص می‌دهد. ممکن است پیام‌های بدن را نادیده بگیریم یا مسخره کنیم، اما شورش آن باید مورد توجه قرار گیرد، چون فقط زبان بدن است که می‌تواند خودِ واقعی ما و قدرت سرزندگی ما را صادقانه بیان کند." . یکی از بهترین کتاب‌هایی بود که در سال جدید خوندم. من، کسی که در سن ۲۴ سالگی بخاطر پنیک اتکِ برخواسته از کار سخت و زیاد، توی رختخواب افتادم، با خوندن این کتاب به هدفم توی بازیافتن سلامتیم نزدیک‌تر شدم. از پارسال که سفرم در راه سلامتی واقعی رو شروع کردم، خیلی کارها انجام دادم؛ ارتباطم با خیلی از آدم‌ها رو قطع کردم، خیلی از کارهایی که برای جسم و روانم مخرب بود رو کنار گذاشتم، کودک درونم رو دوباره در آغوش گرفتم، بیشتر به احساسات خودم توجه کردم و سعی کردم راهی رو در پیش بگیرم که در راستای آرامش ذهنی خودم باشه. خوندن این کتاب مسائل بزرگی رو برام روشن کرد. امیدوارم که بتونم آدم بهتری بشم و حتی اگر ذره‌ای به این هدف نزدیک بشم، یکی از دلایلش خوندن همین کتاب بوده.
سحر
من همزمان کتاب انگلیسی و ترجمه رو دارم میخونم و به نظرم ترجمه اصل مطلب رو به خوبی بیان می‌کنه و میشه بهش اعتماد کرد.برای علاقه مندان به روان درمانی حتما و حتما توصیه میکنم کتاب رو بخونن.برای عموم افراد هم به نظرم قابل فهم باشه و مفید.کتاب از اول مقدمه تا آخرین لحظه حرف برای گفتن داره.
Ramdoridar
بنظر من حرف های میلر کاملن درسته. اما علت این حجم از خشم نسبت به والدین و فرمان چهارم گرفتاری خود میلره، نه همه. میلر نتونست خودشو ببخشه و در واقع از خودش خشم داره. چرا که فرزند بزرگش مارتین با همون روش های سنتی که بعد ها ضد اون مینویسه تربیت شده. میلر نتونست خودش رو بپذیره و در نهایت در هشتاد و هفت سالگی، با وجود سرطان، خودش رو میکشه. اما حداقل به ما آموخت که میتوان به والدینی که به ما عشق نورزیدن و مارو تحقیر کردن، عشق نورزیم و به اونها نیکی نکنیم. ما حق داریم از والدین خودمون، برای انجام دادن یکسری کار ها، متنفر باشیم.
narges
کتاب درمورد آزار و اذیت هاییه که ممکنه بچه ها تو دوران کودکی تجربه کنن و مکانیسم های دفاعیشون رو به کار بگیرن تا دووم بیارن و درآخر تو دوران بزرگسالی تبدیل بشن به یه سری ناهنجاری ها و بیماری‌ها.
FATEMEH.AZAR
درست هست که کتاب خوبیه ولی نویسنده ول کن ماجرای غم و خشم نسبت به پدر و مادر رو نداشت. اگه بیشتر روی حل مشکل تمرکز میکرد کتاب بهتری میشد تا ما رو فقط با داستان‌هایش بمباران کنه
dariushFCB
مشکل ما اینه همیشه دنبال جواب حاضر اماده ایم . انگار با تفکر غریبه ایم. این خصلت منفی باعث میشه مردمانی راحت طلب بشیم که منتظر میمونیم برامون تصمیم گیری کنن
پرنیان
بنظرم عنوان کتاب ومحتواش هماهنگ هست و در اواخر کتاب درمورد راهکار صحبت کرده
keyvan eskandari
کتاب ارزش خوانده شدن داره، ولی کلی گویی و زیاده گویی در کتاب برای من اذیت کننده بود! مفاهیم اکثرا یکسان بود و فقط به شکل های مختلف بیان می‌شد! تمام مطالب کتاب رو در یک بند می‌شد خلاصه کرد و نوشت!
سعید.م
کتاب محتوای بسیار متفاوت و بحث برانگیزی داره، درباره‌ی تجربه‌ی دردها و احساسات ناخوشایندی که در کودکی در ارتباط با والدین به وجود میان، مشکل اصلی این کتاب دیدگاه فروکاست‌گرایی و تقلیل دادن اختلالات روانی و جسمی به موضوع مورد اشاره کتاب هست. چه اختلالات روان‌تنی چه روانپزشکی جنبه های مختلف زیستی-روانی-اجتماعی دارن. ترجمه کتاب بسیار عالی بود و اینکه در بینهایت موجود هست بسیار قابل تقدیره.
میم‌ بانو
بی نظیر ترین کتابیه که در مورد آسیب های دوران کودکی خوندم ، بهتون توصیه میکنم حتما بخونیدش
آنا۳۰۳۰
کتابی که ارزش خوندن داره، برای هر کسی که نسبت به مشکلات خود کمی بینش داره توصیه میکنم.
blue
این کتاب باید با تامل و دقت خوانده شود . متنش خیلی رسا نیست بعضی جاها به خوبی ترجمه نشده ولی در کل مفهوم میرساند . خواندنش باعث تغییر مفید در احساس خودتان است

حجم

۲۶۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

حجم

۲۶۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

قیمت:
۸۳,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد