نظرات درباره کتاب آدم‌خواران و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۱۱ | طاقچه
کتاب آدم‌خواران اثر ژان تولی

نظرات کاربران درباره کتاب آدم‌خواران

نویسنده:ژان تولی
ویراستار:حامد حکیمی
انتشارات:نشر چشمه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۴۴۸ رأی
۴٫۱
(۴۴۸)
Saeed
Spoiler alert آدمخواران نمایش عریان و بی پرده خشونته. نمایش مردم کم‌آگاهی که خشم در وجود آنها رسوخ کرده و برای وطن پرستی یک نجیب زاده شریف را که از همان اول داستان میتوان متوجه آن شد، نسبت دشمن و متجاوز به او میدهند و به بدترین نحو ممکن او به سمت مرگ سوق میدهند. در سراسر کتاب کلمات مثل مشت محکمی به صورت خواننده کوبیده میشوند و او را آزار میدهند. اما مگر میشود کتاب را کنار گذاشت. پیوسته بودن اوج داستان این کتاب را به نقشی ماندگار در ذهن تبدیل میکند.
hamidzz
کتاب از دید بنده خوب بوده و داستان تکان دهنده داشت توصیه بنده برای خوانندگان دسته تاریخی است تا داستانی
کاربر ۳۰۱۵۶۲۲
ژان تولی نویسنده محبوب کنه این کتابم دوس داشتمش
یاس_فیروزه ای
الن بیچاره🥺
مرتضی فضل اللهی
خوبه اما هنوز نخریدم خوبه بخوان
Farzaneh
این کتاب پر از صحنه های هولناک و بی رحمانه و شکنجه‌ست که میتونه دل خواننده رو از ترس بلرزونه اگه روحیه حساسی نسبت به مطالبی مثل خونریزی و شکنجه و قتل دارید اصلا نخونیدش اینم بگم که این داستان کاملا برگرفته از واقعیته و همین ترسناک ترش میکنه ژان تولی نویسنده خودش شخصا به مکانی که این اتفاق ها افتاده رفته و پرس و جو کرده و همینطور به منابع معتبر تکیه کرده ژان تولی نویسنده این کتاب باز هم قلم جذاب و گیراش رو نشون داده و توصیفش عالیه جوری که آدم درد رو حس میکنه کششی ایجاد میکنه که سخت میشه که کتاب رو روی زمین گذاشت پایانش هم اندکی راضی کننده ولی بازهم یه تراژدی کامل چیزی که این رمان میخواد نشون بده اینه که انسان ها در طی شرایط خاصی به خصوص اگه توی جمع باشن و جو زده شن میتونن پست ترین موجودات و بی رحم و پلیدترین باشن.
برنا
باید کتاب های بیشتری از ژان تولی ترجمه بشه!
AS4438
داستانی واقعی از حماقت وکم شعوری مردمی که چشم بینای خود را به روی واقعیت میبندند، کتاب عالیه ولی؛ اگرحال خوبی ندارید توصیه نمیشه.
nora
واقعا از خوندن این کتاب خونم به جوش اومد و سرم به شدت درد گرفت و عصبی شدم برای افرادی با روحیه حساس اصلا توصیه نمیکنم ولی نویسنده عالی بوده کارش👏
Baran BG
این کتاب در یک صبح تا شب اتفاق میافتد، داستانی واقعی. اگر‌روحیه حساسی دارید، این کتاب رو نخوانید. کتابی بسیار عالی، نتوانسته‌ام کنارش بگذارم و تا مدت ها ذهنم را درگیر کرد.
آزاده
واقعه عجیب و تأسف برانگیزی بود. صحنه های دلخراشی داشت. هر کسی طاقت خواندنش را ندارد.
کاربر ۲۴۲۵۸۶۸
ترویج و عدم جلوگیری از جهل و بی سوادی در سطوح بالاتر اگر در دوره ای با قحطی همگام شود باعث می شود انسان به آدم خوار تبدیل شود ...یعنی دیگر نمی بیند نمی شنود نمی پذیرد ...
مجتبی
داستان درباره آدمی مردم‌دار و اخلاق مداری بنام آلن است که وارد جشنی میشود که خیلی از آنها او را میشناسند و از طرف او به آنها کمکی شده. ناگهان اتفاقی میافتد بر اساس یک سوءتفاهم یک چرخش عجیب و غیرقابل باور در داستان میبینیم. تمام مردم به زامبی تبدیل میشوند و از اینجا به بعد یک روایت سادیسمی عجیبی رو میبینیم. تمام طول داستان از خودم می‌پرسیدم چرا؟چرا؟ نویسنده میخواهد بگوید این چرخش حاصل انتشار یک اطلاعات غلط در بین مردم است ولی مگر میشود باور کرد؟ هیچ دلیل قانع کننده ای وجود ندارد و نکته طنز ماجرا اینجاست که اولین زامبی‌ها همان کسانی هستند که آلن را کاملا میشناسند. حتی انگ جاسوسی هم نمیتواند این رفتار سادیسمی را توجیه کند. تقریبا نصف کتاب به توصیفات شکنجه ها میگذرد گاها با جزییات تمام که جز آزار مخاطب هیچ چیزی در پی ندارد و به راحتی میشد حجم آن را کاهش داد. این مسخ شدگی در پایان شکنجه که رفتاری نمود پیدا می‌کند که نام کتاب هم از آن گرفته شده به اوج خود می‌رسد و فردای آن روز گویا همه در یک مسخ شدگی یا خواب به سر می‌بردند یک دفعه به خود میآیند که چه شده و چه کرده اند تمام داستان اعتبار خودش را شعار واقعی بودن این رویداد میگیرد یعنی همه ما آن را باور نمی‌کنیم ولی مدام شعار اول داستان تکرار میشود که حتما واقعی بوده دیگه... ولی حتی به فرض واقعی بودن نویسنده توان پرداخت مناسب به شرایط مردم در آن زمان ندارد که به محض رخ دادن آن سوتفاهم همه ما آن را حداقل تاحدی درک کنیم در پایان کتاب مترجم یک موخره چند صفحه ای میاورد که تمام داستان را به نحوی تعریف میکند و میشد به همین چند صفحه بسنده کرد و نیازی به نوشتن این کتاب نبود چراکه کتاب جز توصیفات صحنه های شکنجه هیچ چیز دیگری به ما اضافه نمیکند.
Zahra
فقط در یک کلمه می تونم بگم، فاجعه بود.😔😭
م ن
این کتاب وحشتناک بود. واقعا توصیه نمیکنم بخونید!
مامان زیبا
رذالت و شرافت..شیطانی و انسانی دوطرف سکه
msuh
فکر کردن راجب اتفاق های داخل کتاب صد در صد تن هر خواننده ایی رو به لرزه در میاره . درسته باور کردنی نیست اما اینکه همه ی این رفتارهای منزجر کننده درون تک تک انسان ها پنهون شده واقعیت ترسناک و باور نکردنی هست که بهمون یاد اوری میکنه انسان تا کجا ها میتونه پیش بره . ترسناک تر از همه ی اینا این هستش که من و تویی که داری نظرمو میخونی یک انسانیم ....
shs
اصلا دلم نمیخواست چشم از کتاب بردارم تا ببینم چی میشه....واقعا عجیبه که ادم ها می تونن چقدر احمق و ترسناک باشن...
مروارید ابراهیمیان
فقط خشونت زیاده. اگر اعصاب ندارید نخونید
آیدا
نمایشی از جنون انسانی! و چقدر تلخ که بر اساس واقعیته

حجم

۳۵۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

حجم

۳۵۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

قیمت:
۴۳,۰۰۰
تومان