نظرات درباره کتاب دید اقتصادی و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۲ | طاقچه
۳٫۸
(۲۶۸)
حسین
خیلی ساده و روان و ترجمه جذابی داره ممنون از نویسنده، ممنون از مترجم
فرهاد
داستانی طنز درمورد شکل گیری اقتصاد آمریکا و نحوه ایجاد تورم در این کشور که توی داستان بعضی از اصطلاحات در اقتصاد رو(ریسک،سرمایه،تورم،وام،و...) توضیح میده در کل کتاب خوبیه
محمد مهدی غمیلوئی
لطفا مسئولین مربوط به اقتصاد ایران هم این کتاب رو مطالعه کنند😐
Payam Azadi
کتاب در خصوص ساز و کارهای ایجاد بازار و اقتصاد با متنی ساده و قابل فهم برای عموم می باشد. یکی از کتاب های خوب برای درک اینکه اقتصاد چگونه کار می کند و از طرفی بیان کننده اینکه مشکلات اقصادی و تهدیدات اقتصادی برای یک کشور از کجا و چگونه شکل می گیرند. این کتاب را دو سال پیش خواندم و بسیار لذت بردم بطوریه به مدیرم پیشنهاد دادم سال 1398 به عنوان هدیه هم به کارمندان و هم به سایر شرکت هایی که تبریک و هدیه می فرستادیم ارائه شود که خوشبختانه مدیر شرکت موافقت کرد.
muhammad
کتاب توصیف دقیقی از یک اقتصاد کارآمد بیان میکند و علت پیشی گرفتن اقتصادی چین از امریکا را به درستی توصیف می کند و درک روشنی از تورم ارائه می دهد. بسیار کتاب خوبی است.
Samane Ashrafi
اگر شما هم مثل من اصلا دید اقتصادی ندارید و از دنیای اقتصاد سر در نمی‌ارید حتما برای شروع این کتاب را انتخاب کنید. کتاب دنیای اقتصاد را با قصه‌های یک جزیره همراه کرده و مفاهیم را تا حد امکان ساده کرده. واقعا فکر نمی‌‌کنم کتاب اقتصادی ساده‌تر از این بشه پیدا کرد که واقعا هم بشه باهاش یاد گرفت.
bijan
بالاخره یک کتاب پیدا شد که اقتصاد کلان را بصورت ساده توضیح بدهد👍🙏
محمدرضا هاشمی
کتاب به شکل ساده و جذاب مفاهیم اقتصادی و به خصوص اقتصاد کشور امریکا رو بیان میکنه که هم باعث میشه نکاتی اقتصادی برای زندگی شخصی خودمون یاد بگیریم و هم متوجه وضعیت اقتصادی فعلی امریکا و بدهی های چند تریلیون دلاریش بشی.
mahdi
کتاب عالی بود قبلا کتاب اقتصاد به زبان ساده رو خونده بودم اما این کجا و آن کجا!
عرفان
به عنوان مکمل هم خیلی خوبن
Morteza B
کتاب خوبی بود. توصیف اقتصاد با یه داستان قشنگ و جذاب
Farshid0032
اگر به هر صورتی گذرت افتاده به این نظر و این کتاب باید بگم یکی از بهترین اتفاقات برات افتاده، این کتاب رو باید در اولین فرصت خوند ! همونجور که مترجم گفته یه روزه خونده باید بگم انقد درگیرش میشی که شمام خیلی سریع میخونیدش
phoenix
یکی از بهترین کتاب‌هایی که در زندگی‌ام خواندم. نویسندگان واقعا بلدند خوب مفهوم‌های بنیادی اقتصاد را در قالب داستان ، به سادگی و خوشمزگی بیان کنند. وقتی این کتاب را می‌خوانی، می‌فهمی انگار تصمیم‌های غلط اقتصادی فقط مشکل ما نیست، آمریکایی‌ها به وفور از این دست تصمیمات گرفته اند و به دلایلی هنوز دستی بر قدرت جهان دارند. با این کتاب متوجه می‌شویم تورم معنی‌اش زیادشدن قیمت‌ها نیست. تورم وقتی قیمت اجناس ثابت است ، نیز می‌تواند رخ دهد. در واقع تورم یعنی بسط عرضه پول. یعنی دولت بدونِ حسابِ خزانه‌ی خالی از ارزش واقعی ، کاغذ چاپ کند. اینجا می‌فهمیم چرا وقتی ترامپ میخواست برخی صنایع را به کشور خودش بازگرداند و تا حدی برون‌سپاری را محدود کند، چرا این طرح می‌توانست در آینده بهشان کمک کند.(با اینکه در کتاب اشاره‌ای به این موضوع نشده و کتاب پیش از آن تاریخ چاپ شده) در کل دید اقتصادی می‌دهد! اقتصاد کلان یک کشور خیالی از صفر تا چند نسل دموکراسی بررسی می‌شود. بعضی سوالات که پاسخشان در این کتاب هست: چرا چین می‌تواند دست آمریکا را در حنا بگذارد؟ تصمیم‌های غلط اقتصادی در سطح کلان ملی ، چه زمانی رخ می‌دهد ؟ آیا ارزان شدن ، اتفاق بدی است؟ آیا رکود ، الزاما بد است ؟ الزاما باید آن را رفع کرد؟ چه تصمیماتی برای رفع رکود بی‌فایده هستند؟ یا بیشتر آسیب می‌زنند ؟ رشد اقتصادی با پس‌انداز و تولید حاصل می‌شود یا ...؟
حسین
ساده و روان.
Pooria Mardani
اول از همه تشکر کنم از مترجم ،که با ترجمه این کتاب هم سواد عمومی رو بالا بردن و هم فهموندن که کار ترجمه نیاز به تخصص در همون حیطه هم داره دوم این که برای من نوعی که هیچ چیزی از اقتصاد نمیدونم،خیلی خوب بود... با تشکر از برنامه خوب،طاقچه!
amir ataei
٢ توضیحات ابتداء کتاب به مراتب واضح تره چون مفاهیم بسیط تری رو ارائه داده اما با گذشت مقداری از قسمت های اولیه یک مقدار مطالب نسبت به اول مصطلح تر میشه در کل خوب بود
سروش
ساده، مهم، کاربردیو علمی
عباص
کتاب دید اقتصادی با بررسی اصول اقتصادی و مقایسه ی راهکارهای بازار آزاد برای حل مشکلات با راهکارهای سیاسی-تبلیغاتی سطح نگاه خواننده را به یک تصویر کلی و منسجم ارتقا می دهد و به او کمک می کند تا تصویر بزرگتر را بببیند.همچنین با زبانی ساده و روان یاد می گیرید چگونه با توجه به سیاست های امروز دولت ها آینده اقتصادی هر کشوری را پیش بینی کنید
ali
این کتاب را سال‌ها پیش خواندم. هنوز هم در نظرم عالیه. دقیقا به صورت ساده مشخص می‌کند اقتصاد چیست و چگونه بعضی از متخصصان آن به علت ایجاد تعاریف پیچیده در علم اقتصاد از حقیقت فاصله گرفتند و تجویزهای اشتباه می‌کنند.
عرفان
خیلی ساده و روان مفاهیم اولیه اقتصادی رو توضیح میده. طاقچه جان شما که بخش امتیاز دهی به کتاب داری چرا مرتب سازی بر اساس امتیاز کاربر ها نداری؟
Mahdi Nahri
از شما ممنونم مخصوصا با این طرح گردونه، واقعا خوشحالم که با طاقچه آشنا شدم و باهاش کتاب میخونم، دست مریزاد، خدا قوت

حجم

۱۷٫۵ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۲۶۳ صفحه

حجم

۱۷٫۵ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۲۶۳ صفحه

قیمت:
۷۳,۰۰۰
تومان