نظرات درباره کتاب چال و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۸ | طاقچه
۳٫۳
(۴۵۰)
feri
عالی بود. خوش خوان و روان . از آن داستانهایی است که شاید بهتر است دوبار خوانده شود. فضای رویا و خوابی که داستان در آن شروع می شه و در میانه گریزی به گذشته میزنه، اتفاق جالبیه که در پایان داستان برای خواننده مشخص می شه . اینکه راوی داستان برادر کوچکتر بود اما در پایان تمام این روایت در دل خواب و رویای برادر بزرگتر گنجید، کار فتی و دلجسب بود و داستان را از قالبی خطی و ساده خارج کرده بود. در عین حال انتخاب چنین زاویه دیدی شاید برای نشان دادن عذاب وجدان برادر بزرگتر کار بسیار درستی بود چراکه به سراغ ناخوداگاه (خواب و رویای) آدمی رفته بود که در گذشته بزرگترین خطای عمرش را مرتکب شده. ما دو وجهه از شخصیت نادر مواجه می شویم. نادر در دوران بلوغ و خلق و خویی شر و آسیب رسان و نادری که سن و سالی از او گذشته ازدواج کرده و دیگر شبیه گذشته نیست اما همچنان در ناخوداگاه خود با عذاب وجدان دست و پنجه نرم می کند.
آدینه
جالب بود
سارا
زبان و روایت داستان خوب درآمده بود و این نقطه قوت داستان بود. ولی داستان چند مشکل اساسی داشت که بدون اینها از نظر من داستان ناقصه و داستان نمی شه یک اینکه مکان داستان و زمان و حال داستان مشخص نیست این اشکال باید برطرف شود دو درون مایه داستان کم عمق و تنک است و تا حدی غیرقابل باور چطور ممکن است دو بردار مرفه هم زمان عاشق دختر مستخدم خانه خود شوند مگر اینکه ما داستان را در خلا نوشته باشیم .
yas
پایان زیبا و غافلگیر کننده
midja
متشکرم نویسنده که فرصت خوندن همچین داستانی رو بهم دادی. لذت بردم. چار ستاره از دید بنده یعنی فوق العاده
m
ممنون جناب نویسنده . روان . پخته و جذاب .فقط در فضاسازی نقصان دارد وگرنه شخصیت پردازی خوبی دارد. شاید هم رتبه بیاورد.
lilylilyLily
ساختار ادبی مناسبی داشت. خیلی هم شبیه یک داستان خارجی بود.
omid
کارش درسته .
fery
اینجانب نیز با نظر غلام و محمد بسیار موافق بوده و تایید مینمایم
fery
اینجانب نیز با نظرات غلام و محمد بسیار موافق بوده و تایید مینمایم
shekari
اثر قابل توجهی بود.
محمد
با نظر غلام موافقم.
king bob
(-:
behzadnaimi
خیلی داستان زیبایی بود .احسنت به این قلم روان .احساسات خوانندرو درگیر خودش کرده.واقعا احسنت .
azad
besyar aali
امیر
بسیار دوستش داشتم. از آن داستانهاییست که لذت خوانش دوباره را نصیبتان می کند. از آنهایی که بعد خواندنش کمی کفری می شوید و شاید لیچاری هم بار نویسنده اش بکنید که گمراهتان کرده است و بازی بیهوده به خرج داده و سرنخ و آدرس درست و حسابی بهتان نداده. ولی توی خوانش دوم همان ها را پیدا خواهید کرد و لبخندی روی لبانتان خواهد آمد ، انگار که راضی هستید و خدای را شکر که نویسنده اش این دور و بر ها نبوده !!
gholam
داستانی گیرا که خستتون نمی کنه . داستانی دارای پیچیدگی های خاص که در قالب زبانی ساده و روان خواننده را با خود همراه می سازد
کاربر 70209
داستان نوجوانانه؟ !!!بسیار بد

حجم

۰

حجم

۰

صفحه قبل۱
...
۷
۸
صفحه بعد