نظرات درباره کتاب اترک و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۲ | طاقچه
۳٫۲
(۳۳۵)
may
عاااالی...
Lida
خیلی خوب بود.
nabavi56
عالی
مهدی
جالبه
کاربر 75020
عالی
amir1372
متوسط
فرشاد موسی زاده
داستان خوبی بود رفیق. بعضی از فضاسازی ها، تصاویر و کنایه های روایی اش را بسیار پسندیدم و زبان مخصوص به خودی داشت.
آریا
سلام. خوب بود
masuof hemzeh
باسلام وآرزوی سلامتی خدمت شما بسیار عالی است
Nakhoonte
با اینکه نحوه نگارش و تصویرسازیهاشو گنگ میدونم و توان توصیفشو برای تصویر سازی خواننده ضعیف،ولی نظم خوبی در روایت داستان داره و بموقع پایان رو میاره و تموم میکنه و این ناشناس گذاشتن خودش تا اوسط داستان و بازگشت به اول داستان پس از گذشت بخشی از داستان (روایت بر اساس سیستم زمانی حلقه ای)رو دوست داشتم و کلا نمره خوبی بهش میدم بیشتر از 15 از 20 و بهترین داستانی بوده که تا الان تو این مسابقه خوندم(شاید بهترم باشن از این ولی من وقت نکردم بخونم)امیدوارم مقام بیاره
Kourosh
بسیار جالب انگیز
ادیب ف‍ بیگی
روایت پردازی نازیبا و سردرگم و زبان بسیار ضعیف اصلی ترین ویژگی این اثر هستند. بیشتر به پیش نویس یک قصه ی ضعیف شبیه است که نویسنده اش بدون آنکه برخوردار از احساس ناب و ذهن پرتوان باشد آنرا نوشته است. چنین قصه ای هرگز نباید خوانده شود.
ادیب ف‍ بیگی
الف
جمشید
از موضوعش خوشم اومد، بیشتر اون ارجاع های تاریخیش هم خوب بود،سرگرم شدم باش
الناز
خوب بود، من که خوشم اومد
بهرام. ج
پلات اصلی جریان خیالی عشق پسر و دختری است که در همسایگی هم قرارگرفته اند، ولی درواقع دختر و پسری هستند در خانه ای تیمی موسوم به احزاب سیاسی چون حزب توده. اما نویسنده نتوانسته از پس این سوژه داغ بر بیاید و با همان روش همیشگی پایانِ از خواب برخواستن یا از رویا بیرون آمدن سروته داستانی را جمع کرده که آنقدر برایش تحقیقات کرده و این نشان از بی تجربگی نویسنده در مسیر داستانگویی ست.
بهرام. ج
اما اگر بخواهیم به چگونگی روایت داستان بپردازیم علت حضور این داستان را در میان بیست اثر اصلی خواهیم یافت. ارجاء های تاریخی نویسنده در طول داستان هرچند بسیار نچسب و روایی نشده اند ولی وزنی میدهند به داستان که در این اثر داغ نیازی مهم محسوب میشود. . اول شهرهای مرزی خرمشهر و آبادان و بعد تهدید هوایی و شکستن دیوار صوتی و خشتی و آجریِ شهرهای کوچک و بزرگ دورتر از مرز٫ دزفول، کرمانشاه، آبدانان، شیراز، تبریز، تهران. 
بهرام. ج
اگر کسی بگوید لحن این داستان را تحلیل کن، جواب دادن دشوار است. نویسنده متناوب از لحنی به لحن دیگر در حال گذار است. و این را درباره ریتم، تمپو و نیز فضاسازی جریان روایی نیز صادق است. میتوان مهم ترین شاخصه این داستان را چنددستگی دانست. پرش مدام از صحنه ای به صحنه ای دیگر، پرش از لحنی به لحن دیگر، از فضایی به فضای دیگر.
saba
بسیارعالی وجالب
مرداک
خوب بود

حجم

۰

حجم

۰