نظرات درباره کتاب داستان ملال انگیز و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب داستان ملال انگیز اثر آنتوان چخوف

نظرات کاربران درباره کتاب داستان ملال انگیز

نویسنده:آنتوان چخوف
انتشارات:نشر ماهی
امتیاز:
۴.۳از ۳۳ رأی
۴٫۳
(۳۳)
کاربر ۱۱۲۱۹۵۱
به نظرم این کتاب عالی بود از نظر محتوا و شخصیت پردازی و اگر دنبال داستان هیجان انگیزی هستید این کتاب مناسب نیست
MasihReyhani
بدون اغراق، تاکنون هر آنچه که از نشر ماهی خوانده‌ام را دوست داشته‌ام! تازه فهمیده‌ام که چخوف را چقدر دوست دارم! و همین‌طور ترجمه‌های کم‌نقص آبتین گلکار را... از مطالعه‌ی این کتاب کوتاه بسیار لذت بردم و شخصیت نیکالای استپانویچ برایم بسیار جالب بود.
M.Soli
واقعا داستان عالی بود و واقعا باید بگم پایانش منو تحت تاثیر قرار داد😭😭
mojtaba
من متوجه نشدم پایان کتاب چی شد!! منظورش از اینکه آخرای عمرش فهمید که "ایده کلی" زندگیشو فهمیده چیه، چی بود؟
mojtaba
من متوجه نشدم پایان کتاب چی شد، منظورش از فهمیدم چی بود؟
mojtaba
داستانی روانشناسانه و فلسفی که در حین کوتاه بودن حرف های زیادی در زمینه های مختلف دارد. با متنی روان و ترجمه ای عالی که قطعا ارزش مطالعه دارد. در ضمن با توجه به موضوع اصلی کتاب، از نظر من بهترین راه برای اینکه در زندگی دچار ملال، سرگشتگی و حس پوچی نشویم تقویت ایمان هست.
فهیم همتی
این کتاب رو الان تموم کردن و بلافاصله نظرم رو میگم: چخوف عجب نابغه نوشتن داستان کوتاه بوده! داستانی نوشته که پر از ابعاد روانشناسانه و انسان شناسانه هست با شخصیت پردازی های عالی! فقط موقع خواندن تعمل کنید چون برخی جملات ارزش چند بار خواندنو داره. آخر کتاب نتیجه‌گیری تقریبا غیرمستقیم در مورد مرگ می کنه که اگر ایده کلی یا خدا نباشد پس یعنی هیچ چیز نیست . قبلاً از این اتاق شماره ۶ رو از چخوف خونده بودم اونم از دست ندید.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
داستان ملال‌انگیز روایت پزشک و پروفسوری ۶۲ ساله است. مرد دانشمندی که تمام زندگی خود را چون هنری زیبا می‌بیند و در پی پایانی شایسته برای این زندگی است. شخصی در ظاهر بلند‌مرتبه و نامی، اما آنچه از درونش حکایت می‌کند داستان دیگری‌ست، داستان مردی که از رخدادهای زندگیش جز علم و تدریسش به ملال رسیده است. چخوف راوی بزرگ قصه‌های کوچک، در کتاب داستان ملال‌انگیز به ایده اینکه: دانش بی‌تردید غایت آمال و نقطه نهایی هر تحول اجتماعی‌ست می‌پردازد. در واقع دیدگاه چخوف مغایر با این تعریف است. چخوف تحول و تکامل انسانی را فراتر از جهان بینی‌های متکی بر علم و دانش و در اهدافی والاتر می‌بیند. همین طور او معتقد است که مسائل و مشکلات افراد را باید با توجه به شرایط و موقعیت اجتماعی‌شان بررسی کرد، دیدگاهی نو و جالب در جامعه تزاری که بعدها زمینه ساز به وجود آمدن افکاری گسترده و متحول با ایده‌هایی کلی در جامعه تزاری شد.رمان داستان ملال‌انگیز اثر آنتون پاولوویچ چِخوف، یکی از بزرگ‌ترین نمایش‌نامه‌نویس‌هایی است که جهان تاکنون به خود دیده است. چخوف پزشک بود و در ۴۴سالگی بر اثر خون‌ریزی مغزی درگذشت.
مهدی
توصیف حالات، روحیات و اخلاقیات شخصیت های داستان بی نظیره. من که لذت بردم.
fatemeh
راستش نتونستم پایان داستان رو درک کنم و متوجه نشدم "ایده کلی" ینی چی؟ و برام گنگ تموم شد متاسفانه
فهیم همتی
با سلام ایده کلی یعنی علت العلل یعنی علت غایی یعنی چیزی که تمام ابعاد زندگی تو بشه زیرمجموعه و فقط خداوند اینگونه است
Mahdi Mousavi Rad
منم متوجه نشدم
❦︎𝑭𝒂𝒓𝒏𝒂𝒛❦︎
زندگی شخصی و افکار درونی یک پرفسورِ مشهورِ سالخورده، خوب بود.
ریحانه آذر
یکی از بهترین داستان های چخوف، انگاری که خودمونو توصیف کرد. چقدر با حالات دکتر همزاد پنداری کردم.😞
کاربر ۱۲۳۵۹۲۲
پرکشش با ترجمه ای عالی
Hadi Faraji
نگاهی تاریک به دنیا ،والبته واقعی
م.موحدیان
فکر میکنم منظورش از ایده کلی همون هدف باشه ،ولی در کل خوب بود.ادبیات ما هم شبیه صنایع دستی شده ،مردم براش به به و چه چه میکنن ولی ازش استفاده نمی‌کنند.
AS4438
عالی بود، پزشکی که باافتخارات بسیارزیاد در آخرعمرمتوجه پوچی زندگیش شد، مطالب ونکته های فوق العاده ای درمتن کتاب هست که نویسنده بخوبی آنها رابیان کرده است.

حجم

۷۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۷۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۲۸,۰۰۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد