نظرات درباره کتاب بل‌آمی و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب بل‌آمی اثر گی  دو موپاسان

نظرات کاربران درباره کتاب بل‌آمی

انتشارات:انتشارات مجید
امتیاز:
۳.۶از ۸۲ رأی
۳٫۶
(۸۲)
💚Book lover💚
هر روز به عشق اینکه کتاب رایگان بعدی چیه طاقچه رو باز میکنم و سورپرایز میشم.مرسی که هستی☺☺☺
کاربر ۵۲۴۷۳۸۹
مثل من
lonelyhera
منم
alireza.az.1999
دقیقا مثل من
حسین
به نظرم نویسندگانی همچون موپاسان، به جز آثار برجسته ی ادبی، سرگذشت زندگی شان هم، آن ها را از دیگر نویسنده ها متمایز می سازد. نظرم در مورد رمان: ژرژ دوروا، جوان زیبا رو بعد از بیست و هشت ماه خدمت در الجزایر، به پاریس برگشت تا زندگی خوبی را برای خود رقم بزند. میل زیادش به خرج کردن و خوشگذرانی به مانند طبقه ی مرفه، حسابی او را از شرایط بد اقتصادی و درآمد ناچیزی که داشت ناراضی کرده بود. دوروا به واسطه ی یک دوست، در یکی از روزنامه های پاریس مشغول به کار شد. اما این آغاز مسیری پُر ماجرا است که تا پایان کتاب ساعت ها ما را مجذوب خود می کند. جوانی که به هر کاری دست می زند تا بتواند در میان جامعه ی سیاسی مریض و طبقه مرفه فرانسه، جایگاهی به دست آورد. همراه ژرژ دوروایی می شویم که شاید شبیهش در اطراف خودمان کم نباشد. بعد گذشت حدود صد و سی سال از انتشار رمان ، تازگی و زنده بودنش آدم را به وجد می آورد. با داستانی تک بعدی و صرفا روانشناسانه طرف نیستیم. زیرا موپاسان به همین نسبت از جامعه ی فرانسه می گوید. از سیاست، از عشق، از ثروت و قدرت می گوید. با هنرمندی همه اینها را با هم در می آمیزد. اما همه شان در یک نقطه مشترکند. همه رو به سقوط اند. خواندن این رمان جذاب و پرکشش را پیشنهاد می کنم.
امید
بسیار عالی، فقط یه چیز رو نگفتین، باز هم درخشش پرویز شهدی با ترجمه عالیشون…
هانی
دستتون درد نکنه که اینقدر دقیق و زیبا توضیح دادین.. با کاربر عزیز "آسمان" هم موافقم.
حسین
از اظهار لطف دوستان تشکر می کنم. هر کتابی را که خوانده ام، سعی کردم نقد و نظری در موردش، در طاقچه بنویسم.امیدوارم مورد استفاده قرار بگیرد.
مستاجر
ممنون طاقچه❤
مستاجر
👌👌
زهرا۵۸
تو لیست انتظار منه
ن. عادل
توضیح مبسوط در باب معتبر شدن گدا
فاطمه
همه بخونن..مخصوصا خانم های ساده دل
Siamak B
مرسی طاقچه. امسال تابستان ترکوندی 👍
arezoo khanjani
یک شاهکار به جهت روایت موشکافانه و حقیقی از یک جامعه ی از بیخ و بن گندیده. یک مرد دون ژوان که از هیچ رذالتی برای تسکین عقده ی حقارت اش فروگذار نمیکنه و با استفاده ازاغوای زن ها به هدفش می رسه.
محمد علی
داستان خودخواهی و رزالت یک انسان برای رسیدن به مقام
هانیه سادات
رذالت*
ماراتن
طاقچه جون عشقی. ممنونم 😘😘😘
samira
کتاب جالبی بود.این کتاب سیاسی اجتماعیه. به خوبی روح و روان و زوایای تاریک انسانها رو-خصوصا آدمها و سیاستمداران طماع- نشون میداد. حفره ای که با هیچ چیز پر نمیشه.... و جالب تر اینکه مربوط به دوره یا کشور خاصی نیست. بخونید و ببینید چقدر به جامعه اسف بار امروز ما نزدیکه...
زهره
طاقچه خیلی دوستت دارم.خیلی ماهی.
saeed_vadi
(⚠خطر اسپویل)...رسیدن به ثروت،مکنت و قدرت از طریق "آدم ها" و واسطه ها مثل دوست،فامیل،معشوقه،همسر هر چند از سریع ترین و موثرترین کارها برای بالا رفتن از نردبان دنیا است اما به همان اندازه، سست و ناپایدار است.در واقع وقتی آدم ها نه بر اساس مهارت ها و شایستگی های فردی بلکه به واسطه ارائه ی خود به آدم ها می خواهند به جایی برسند خود را به آغوش یک بازی قرضی و خارج از اراده خود می اندازند که هر لحظه در آن ممکن است تمام داشته های خود را به مانند مردی که از بالاترین پله ی نردبان می افتد از دست بدهند.اتفاقی که برای بِل اَمی کثافتِ نیرنگ باز نیفتاد😆(عجب داستانی بود فقط آخرش.گااااااااد) .
gh.hanieh
این کتاب از آن نظر با ارزشه که پاریس رو در سالهای 1885 بدون هیچ ویرایشی نشان میده. ته ش به این فکر میکردم که ما با تاریخچه و فرهنگ غنی مون چقدر دارا هستیم و باید بیشتر قدر بدانیم.
Nuage Laboratoire
ㅅㄷ
مرضیه وطنخواهی
کشش خاصی در خواندن برای من در بسیاری از جاها ایجاد کرد اما در انتهای کتاب احساس پوچی به من دست داد و با خودم گفتم کاش نخونده بودمش
tayebe
دقیقا
tayyebeh
داستان جالبی داشت اما خب پر از خیانت و منفعت طلبی بل آما...ک البته چشم و گوش آدمو درمورد خیلی مسائل باز میکنه
mosare
این کتاب فرانسه بدون روتوش هست بعد از خواندن کتاب احساس بسیار بدی داشتم. این حجم از زشتی و...... کاش هیچ وقت نخوانده بودم و اینکه چرا در این ایام مبارک همچین کتاب سخیفی رو رایگان کردید؟؟؟
علیرضا طاهری نیا
ایام مبارک یعنی چی؟خرافات ۱۰۰۰ سال ما رو عقب انداخته
گندم
دمت گرم الهام خانم.
الهام
نوع کتاب چه ربطی به ایام مبارک داره؟ خب شما توی این ایام مبارک کتاب های سوره مهر رو باید بگیرید و بخونین😁
mohammad
هم کتاب به لحاظ معنایی و توصیف بی حدو مرزی جاه طلبی های انسانی عالی است و هم ترجمه خوب مترجم. البته هر کتابی مخاطبین خود را طلب می کند
Fateme 7
کد تخفیف ۵۰ درصد SB98QVJZUDZMX7
سعیده
طاقچه جان، توی مناسبت قربان تا غدیر، چرا کتاب های فاخر به خصوص ایرانی رو رایگان نمی‌کنی؟!
مبینا
سلام سعیده جان عزیز کتاب دخترانه اسمان و خوندی ؟
سعیده
ممنونم
Şəlalə
من چندتا کتاب ترجمه شده خارجی از سوره مهر خوندم ( در مورد جنگ برای نوجوانان )_ کتابهای خوبی بودند.
joybar
ممنونم هنوز نخوندم که ستاره بدم اما بابت رایگان کردن بسیار ممنون

حجم

۳۷۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

حجم

۳۷۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد