نظرات درباره کتاب تاجر ونیزی و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب تاجر ونیزی اثر ویلیام شکسپیر

نظرات کاربران درباره کتاب تاجر ونیزی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۱۲ رأی
۳٫۹
(۱۲)
ادریس
مثل همه آثار شکسپیر عالی است و حرف ندارد. در مورد وام خواستن تاجری به نام آنتونیو از یک تاجر بی رحم و سنگ دل یهودی به نام شایلاک است و... یک بخشی هم در مورد ازدواج و شاهزاده ها برای خواستگاری که .... *متن کتاب ادبی است و برای اجرای بازیگران عالی است حتی اگر خودتان هوای تئاتر بازی کردن در خانه داشته باشید🚩 تله تئاتر تلویزیونی این اثر هم زمانی از شبکه چهار پخش شد که عالی بود و بعد از دیدن آثار شکسپیر در قالب تئاتر، آدم هوای بازیگری تئاتر بر سرش می زند. چون خودم بسیاری از اوقات دوست دارم نمایش اجر کنم.😉
Musyo Rahim
سلام دوست عزیز زندگی ما هم یک کمدی - درام معرکه است که در هر لحظه اش یک تاجر ونیزی و مجموعه از وقایع خوب یا بد در حال رخ دادن است الان که این متن را می نویسم نمی دانم این تاجر ونیزی در زندگی چه کسی در حال سرک کشیدن است.
Mohammad
(۴-۸-[۴۹]) نکات آموزنده و اخلاقی زیادی داشت به رغم اینکه مرد یهودی نقش منفی داستان رو داشت ولی فضای نمایشنامه، فضای خفقان آوری براش بود؛ یهودی ستیزی و نگاهِ از بالا به پایین شکسپیر - به عنوان یک مسیحی - در سرتاسر داستان مشهود بود.
علی دائمی
آثار جناب شکسپیر بی‌نظیره؛ هم از جذابیت و کشش برخورداره و هم جنبهٔ تعلیمی و اخلاقی داره. بسیاری از آموزه‌های اخلاقی و نصایحی که از زبان شخصیت‌ها می‌شنویم با آموزه‌های دینی ما مطابقت کامل داره. و جالب اینجاست که مواعظ ارزشمند و نکته‌سنجی شخصیت‌ها در باب زندگی، اصلا شعاری و کلیشه‌ای نیست و شما رو خسته نمیکنه. ⚠️ متن ترجمه ممکنه برای مخاطبی که با متون قدیمی آشنا نیست کمی سنگین به نظر برسه، به همین خاطر هنگام خوندن این نمایشنامه یک لغت نامه کنار دستتون بذارید. با این حال ترجمهٔ خوبی بود به نظرم و اینکه در چند مورد گریزهایی به اشعار حافظ زده بود، کاررو برای من دلنشین‌تر کرد.
sahbanour
روزگاری که جناب ابوالقاسم خان قراگوزلو معروف به ناصرالملک این کتاب رو ترجمه کرده (حوالی سال هزار و دویست و خورده ایی) مادربزرگ بنده رو که کلاس دوم ابتدایی بوده شوهر دادن!! وقتی اولین بار متوجه شدم نخستین مترجم تاجرونیزی ناصرالملک خودمونه و توی اون سال هایی که اکثرا چندتا کلاس درس میخوندن میرفتن پی بختشون، این آقااز دانشگاه آکسفورد فارغ التحصیل شده، شاخ از شش گوشه ی سرم دراومد!!
شلاله
نمایشنامه ی کمدی و خوشخوان از شکسپیر 😍 مطالعه ی این کتاب لذت بخش بود. ولی امیدوارم لینک توضیحات برای هر شماره در متن ارجاع داده شود.
بنده ی خدا
شایلایک تاجر یهودی بیرحم وخونخوار چهره ای آشنا دردنیای امروز
3ti.0i
من تمایل داشتم که با نمایشنامه ای که به اندازه شاه لیر و هملت و غیره معروف نیست آثار شکسپیر رو شروع به خواندن کنم به همین علت تاجر ونیزی رو انتخاب کردم و بسیار از مفاهیم مطرح شده لذت بردم که با ترجمه به این زیبایی لذتم مضاعف شد. امیدوارم که باقی آثار شکسپیر رو بتونم بخونم...
ray ray
ترجمه بسیار بد

حجم

۱۳۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۳۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۷۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد