نظرات درباره کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ اثر استیون هاوکینگ

نظرات کاربران درباره کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ

۳٫۹
(۱۴۳)
arash
چطور میشه نسخه فیزیکی این کتاب رو نشر کوله پشتی با ۲۶۴ صفحه منتشر میکنه و اینجا در نشر نو با ۱۹۲ صفحه چاپ میشه؟ ۷۲ صفحه اختلاف کم نیست! آیا من جایی رو دارم اشتباه میکنم؟ اینهمه اختلاف طبیعی است؟ آیا یاری کننده ای هست؟... نه اون یه چیز دیگه بود 🤔 ( میخواستم بخرمش به خاطر این موضوع منصرف شدم)
آرش ن
من هم از نشر نو خوندم هم از کوله پشتی. اشتباه نوشته شده ٢٦٤ ر توی دیجی کالابروید متوجه میشوید که از نشر کوله پشتی ١٥٨ صفحه بیشتر نداره.
pendar
عالی بود عالی
علیرضا گلرنگیان
اسم کتاب به خوبی گویای موضوع اونه: تلاشی برای پاسخ‌دادن به ده پرسش اساسی در زمینه فیزیک و آفرینش. نمیگم همه‌ی پاسخ‌های آقای استیون هاوکینگ رو قبول دارم امّا خوندن اون‌ها و تحلیل‌کردن اون‌ها برام لذت‌بخش و قابل‌تأمّله. یه نقدی که به اندیشه‌های آقای هاوکینگ دارم اینه: چطور میتونیم آدم‌ها رو به فضا بفرستیم و به دنبال جای جدیدی برای زندگی باشیم، درحالیکه همینجا هم نتونستیم با خودمون در صلح باشیم؟ آیا این همه فقر، ظلم و نابرابری که در جهان هست، قراره با هوش مصنوعی درست بشه؟ چطور به کشوری مثل آمریکا اعتماد کنیم که تاریخش بر پایه ستم بر بیگناهان و نسل‌کشی مردمان بومی آغاز شده؟ کاش آقای هاوکینگ زنده بود و این پرسش رو هم ضمیمهٔ کتابش می‌کرد!
Mahdi Tatar
کتاب روان، جذاب . فقط در ترجمه برخی کلمات معادل فارسی جالبی ندارند .
AmirHosein Elahi
کتاب خیلی خوبیه محتوا کتاب اینکه به ده پرسش بزرگ جواب میدهد و در کتاب استیون هاوکینگ درباره سیاهچاله هوش مصنوعی زمان ماشین زمان و .. صحبت می‌کنه ولی چیز هایی که درباره خدا صحبت میکند منطقی نیست و الان دانشمندان ثابت کردند که خدا وجود دارد
mortezadalil
من به شکل صوتی کتاب رو گوش کردم و الان خریدم که متنش هم بخونم. بنظرم بر هر فردی واجب هست این کتاب رو‌ بدون جبهه گیری و دقیق بخونه تا چالش های لذت آوری در باورهاش ایجاد بشه. شاید بهترین چیزی که از این کتاب کوتاه یاد میگیریم این باشه که هرگز در مواقعی که «علت» چیزی رو نمی‌دونیم بیهوده بر اساس اعتقاد و ایمان «علت» نسازیم. این کتاب نشان می‌دهد که همانطور که امروز برای مسائل مبهم در تاریخ و در زمان خودشان جواب علمی داریم ، مسائل مبهم امروز هم در آینده جواب علمی پیدا خواهند کرد. پس اینقدر روی باورهای غیر قابل اثبات پافشاری نکنیم. یک «نمی‌دانم» ساده و جستجو برای یافتن حقیقت زیباتر است.
Arash Nik
احسنت برشما
Roya
از همه نظر فوق العاده اگه میخواید چیزی به عقلتون اضافه بشه بخونید
Alireza tooghi
واقعا از خواندن این کتاب لذت بردم. به خصوص ٦ فصل اول. مفاهیم پیچیده رو به زبان ساده ای بیان میکنه که با آشنایی اندکی از بعضی شاخه های فیزیک میشه به راحتی درکش کرد. این کتاب، کتاب مورد علاقه ام هست.
Javad Mokhtari
اگه پیش‌زمینه نسبتا خوب از مفاهیم فیزیک ندارید ، توصیه نمی‌کنم.
کاربر ۱۱۸۳۹۹۰
S99SZVEWXNCXP۴۰٪ تخفیف خرید کتاب
کاربر ۱۵۸۶۰۱۳
چون بیشتر کتاب فیزیک بود برای کسانی مثل من که اطلاعات فیزیکی ندارند کمی گنگ بود
❦︎𝑭𝒂𝒓𝒏𝒂𝒛❦︎
باید در مورد فیزیک سررشته داشته باشید تا بهتر متوجه متن کتاب بشوید.
کاربر 1266610
بعد از خوندن این کتاب زندگیتون به قبل و بعد از خوندش تقسیم میشه واقعا فوق العادس ، من زیاد کتاب غیر درسی نخوندم اما این کتاب و دوس دارم هزار بار دیگه هم بخونم و بیشتر بفهممش
ohammad[/\]
فصول ابتداییش رو همه باید بخونن بنظرم
کاربر ۵۰۹۰۵۴۱
خوب بود ولی کلا مرحوم درک خوبی از پاسخ کوتاه نداشت😂
Reza.AH
کتابی جذاب از استیون هاکینگ دانشمند مشهور و دوست داشتنی دربتره سوالهای بزرگ بشری و نظر ایشون درباره هوش مصنوعی. مثل دیگرا اثار این دانشمند بزرگ کتابی ست خواندنی در باره علم.
حسین محمدی
پاسخهای عالمانه وخردمندانه مرحوم استیون هاوکینگ درموردمهبانگ وسیاه چاله ها وسفربه آینده وبسیاری ازمسائل کیهانشناختی همراه با طنزمخصوص هاوکینگ این کتاب راخواندنی ترمیکند
hossein
خارق العاده . فکر میکنم با خوندن این این کتاب نه تنها به مطالبش علاقه مند میشین بلکه احتمالا شروع به خوندن کتاب های دیگه ای درباره موضوعاتی مثل زمان و فضا و یا شخصیت هاوکینگ و انیشتین ، میکنین.
کاربر ۱۲۴۴۳۸۱
کتاب خوب علمی بیشتر کسانی که با فیزیک و ریاضیات و زیست شناسی آشنایی دارند مطالب را بهتر درک میکنن
RezaAlipoour@
بنظرم کتاب خیلی خوبیه بعضی از سرفصل هاش دیتا های خیلی عجیبی دارن که برای اولین بار باهاشون مواجه شدم ممکنه کاملا ذهنتون با خوندن این کتاب نسبت به زندگی و جهان هستی تغییر بکنه! استوین هاوکینگ واقعا پرسش هایی که خیلی از مارو داشتیم در کودکی کاملا علمی پاسخ میده نه اینکه مثل دیگران متوسل به خیال و رویا و تخیل بشه!

حجم

۸۶۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۸۶۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان