نظرات کتاب خون خورده
کتاب خون خورده اثر مهدی یزدانی‌خرم

کتاب خون خورده

نظرات کاربران

farez
خب....اینک "خون خورده" : روایتگر وقایع جامعه در سالهای ابتدایی دهه شصت و مشخصا تابستان سال 1360 است. محور داستان زندگی پنج برادر "سوخته" است که بر اساس سنگ قبرهای آنان روایت می شود: ناصر سوخته که باستان شناس است، مسعود سوخته که از نیروهای تحت امر چمران بوده و در شکست حصر آبادان می جنگد، منصور سوخته که عکاس است و سودای شهرتی جهانی دارد، محمود سوخته که از عشق دختری توده ای، مارکسیست شده و بالاخره طاهر سوخته که کودکی بی گناه در موشک باران تهران است. یکی از نکات جالب این کتاب، تکرار این جمله در لابلای روایتهای آن است: "... و تاریخ پر است از ..."مخاطب حس میکرد شخص تاریخ راوی داستان مرده هاست. نقش پررنگ ارامنه و مسیحیت بدون موضع گیری خاصی نسبت به اونها یکی دیگر از جذابیت های کتاب بود.و در آخر: در کل کتابی نیست که جز به کتابخوانها معرفیش بکنم. باید خیلی تلخ و شیرین خونده باشید و چشیده باشد که از خوندن این دست کتابها لذت ببرید و الا صرفا شما رو به خاطر حجم عظیم اتفاقات دردناک و ساده اما غیرقابل باور، شوکه خواهد کرد و صرفا تحسین خواهید کرد.
farez
ممنونم ازتون. امیدوارم کمکتون بکنه....
baran
خیلی تلخه اما پرکشش
کاربر 2470774
تشکر به خاطر خلاصه نویسی و نظرات خوب تون
mohadese
داستانی که اولش خون بود؛ آخرش آب.....! این کتاب بی نظیر بود. جون دار، قوی، بدیع، تکراری نبود. داستانی که از دل تاریخ می‌گذشت. از فتح اورشلیم و صلاح الدین ایوبی تا شکست حصر آبادان و جنگ ایران و عراق با ترجیع بند " تاریخ پر است از..." که نشان از چرخش تاریخ است! داستان‌ زندگی 5 برادر سوخته، 5 برادری که هرکدام در سال‌های اول انقلاب به نوعی سوختند!! داستانی که اصلا خسته کننده نیست ، توصیفات زیاد از حد ندارد، که نتیجه اش می‌شود یک نفس خواندن کتاب!!!
Nadi Otari
به دو دلیل میشه این کتاب رو خوند و لذت برد دلیل اول برای اون کسایی که به کتاب های دفاع مقدس علاقه دارن و تا حدی از لمس جنگ واهمه ی ندارن حتی اگر بیش از حد هم تلخ باش و دلیل دوم برای علاقه مندان به ادبیات معاصر چون این کتاب حقیقتا از نثر و قلم خوبی برخورداره و میتونه تا حدودی نیاز مغز رو ارضا کنه . این کتاب به افرادی که روحیه ضعیفی دارن و در معرض افسردگی هستن توصیه نمیشه حتی در موردش کنجکاو هم نشید لطفا 🌹
baran
تا نیمه کتاب خوندم واقعا تلخه چندین بار تصمیم گرفتم دیگه ادامه ندم اما نمیشه چون واقعا قشنگ نوشته شده 😪
پرویز
نثر نویسنده خوبه. خوب روایت میکنه. این ترکیب تاریخی رو میپسندم. ولی 《من》 نتونستم کانسپت اصلی داستان رو پیدا کنم. [شاید بقیه تونسته باشن پیدا کنن.] اینکه 《در کل》 چی میخواست روایت بشه به جز روایت چند مرگ که چیز خاصی بهم متصلشون نمیکرد؟ اون نخ تسبیحی که داستان پنج برادر رو بهم وصل می کرد، چیزی که به واسطه ی اون بشه گفت ما یه رمان منسجم خوندیم چی بود؟ فقط اینکه اونها از یه خانواده بودن؟ چی باعث میشه ما به این رمان نگیم چندتا داستان کوتاه درباره ی مرگ با تم جنگ و آشوب و چاشنی مسیحیت؟ منظورم اینه که اگه داستان این پنج نفر، بدون اینکه از یه خانواده باشن، برادر باشن، روایت می شد، بازم چیز خاصی ازش کم نمیشد و به نظرم این ضعف داستانه. اینکه راوی سر راهش_ خصوصا از نیمه ی داستان به بعد_ داستان های فرعی دیگه ای رو هم تا هرجا دستش میرسید روایت میکرد که بعضا زیادی بودن برای داستان و پیش می اومد که حتی رو داستان های اصلی هم سایه مینداخت، برام هضمش سخت بود. بدتر از اون اینکه این داستان های فرعی به زور توصیفات، توضیحات و حرفهای اضافی تا آخر داستان حتی کش می اومدن و حوصله ی من خواننده رو سر میبردن. باید بگم سیر داستان از جایی به بعد به خاطر همین الکی کش آمدن ها نزولی شد. تا پایان اولیه ی داستان محمود و تهمینه در کلیسا خوب پیش میرفت ولی از اون به بعد واقعا زورکی خوندم.
ساااری
من با اضافه کردن شخصیت های بی ربط به داستان مخالم البته بعضی هاش بی ربط نبودن مثلا اون کشیشی ک کارت پستال راهبه رو هدیه گرفته بود ( ماریا ک منصور ازش عکس گرفته بود )
باب_ اسفنجی
حمید؛ نظرتون کاملا درست و دقیقه. با تعبیر "روضه خوانی" خیلی موافقم.
حمید
به نظرم موضوع اصلی همون طور که از نامش پیداست تشنه بودن دنیا به خونه. و مانور زیاد روی داستان صلاح الدین هم به همین علته. من هم با شما موافقم. اما نه برای تعدد داستان ها که بیشتر دلخور بودم از اینکه احساس میکردم نویسنده برای وصول نیتش دیگه داره رو به روضه خوانی میاره. انقدر خون خون خون کردن برای اینکه تاثیر بذاریم خیلی جذاب نیست. شاید نویسنده ی قهار بدون به تصویر کشیدن این ابعاد فیزیکی خون ریزی های بشر میتونست با اتکا به هنرش در روایت های با کیفیت تر و با سود بردن از کمیت محدود تر داستان رو به یادماندنی تر کنه.
Dentist
پسر جوان دانشجویی برای تامین مخارج زندگی و تحصیلش، مسئولیت خوندن فاتحه و نماز و گرفتن روزه برای درگذشتگان رو به عهده میگیره. هر هفته هم موظفه برای پنج برادری که هر کدوم مرگ متفاوتی داشتن، فاتحه بخونه. با فلش بک به گذشته زندگی هرکدوم از این پنج برادر و شیوه‌ی مرگشون روایت میشه. خون خورده کتابیه که واقعا بوی خون میده. روایت‌های جذاب با شیوه‌ی روایت خاص مهدی یزدانی خرم. دومین کتابی بود که ازش خوندم و واقعا جذاب بود.
پُر از هیچ...
این یکی از داستانا بود! فکر کنم چند تا داستان داره کتاب و بعد این، بقیه کتاب خسته کنندس!
sayeh
لطفا از کتابای نادر ابراهیمی هم رایگان کنید . ما خیلی دوست!
دهقان غذاخوار
نسبت تعداد کتاب های رمان رایگان طاقچه نسبت به کتاب های علمی مثل نسبت مقدار پول تو جیبی پسرِ وزیر و پول تو جیبی ماست...
زنبق
نه اون نسبت که شما فرمودید در هیچ مقیاس دیگه ای قابل تصور نیست
جواد
نه بابا اون بزرگوار خوراکش فقط نون و ماسته
دهقان غذاخوار
همون که هم اسم خودته(احتمالا!)
mh
طاقچه عزیز یا رایگان نکن یا یه چیزی رایگان کن که آدم دلش بیاد بخونه...نه اینکه مفت باشه کوفت باشه
0
Golshan
کتاب داستان یک دانشجوی زبان عرب است که برای امرار معاش برای مردگان قرآن میخواند و کتاب مدام به گذشته برمیگردد و چگونگی مرگ پنج برادر که محسن برای آن ها قرآن میخواند را روایت میکند، کتاب نثر روانی دارد اما از ابتدا تا انتهای آن راجع به مرگ است، غمگین و پر از حس دلمردگی، من اصلا با کتاب ارتباط برقرار نکردم و بنظرم جالب نبود.
aseman
طاقچه عزیزم خیلی ممنونم که همه کتابای کتابخونه منو یکی یکی رایگان میکنی😥
0

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۱ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۱ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۲۳صفحه بعد