نظرات درباره کتاب روی ماه خداوند را ببوس و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب روی ماه خداوند را ببوس اثر مصطفی مستور

نظرات کاربران درباره کتاب روی ماه خداوند را ببوس

نویسنده:مصطفی مستور
انتشارات:نشر مرکز
امتیاز:
۳.۷از ۵۰۷ رأی
۳٫۷
(۵۰۷)
*Zahra*
اجحافه اگر نگم محشر بود! تصویری که کتاب باهاش تموم می شد: یک کودک (نماد معصومیت) که یه بادبادک اوج گرفته تو دستشه و داره فریاد میزنه:بادبادکم به خدا رسید! با توجه به صحبت های قبلی علیرضا که می گفت: خدا رو از لای انگشتای یه کودک معصوم می بینم که داره سرازیر میشه ... پایان قشنگی بود 🍃تا الان دوتا از کتاب های مصطفی مستور رو خوندم و چیزی که درباره اشون زیاد میپسندم جریان روان داستان هاش هست که آدم رو همراه می کنه و پایان هاشون..
علیرضا گلرنگیان
کتاب، مدام شبهه پردازی می کند و انصافاً در تصویرپردازی حالات روانی پریشان یونس خوب می درخشد؛ اما در آخر با یکی دو صفحه همه چیز را بند می آورد. یونس آخرش نفهمید که چرا باید خدایی باشد و دست آخر این نفهمیدن را پذیرفت. آیا طبق نظر نویسنده ی این کتاب، خدا یک مسئله ی مجهول است که نه انکار می شود و نه اثبات؟؟
پرند
👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼
dr.niki
"به عنوان یک کتابخوان حرفه ای" اولین کتابی بود که از قلم جناب مستور می خواندم. تشویش ذهنی نویسنده، گاه شتابزدگی، گاه تعلل کاملا در جملات پیدا بود. انتظار بیشتری داشتم با توجه به تعاریفی که از کتاب شنیده بودم. چیز زیادی در آخر دستگیر خواننده نخواهد شد. شاید به اندازه رمانهای سرگرم کننده دیگر.
dr.niki
بله حرف شما در فضای واقعی متین هست و قطعا من این کار رو نمی کنم. اما وقتی بحث پیشنهاد و اظهار نظر در چنین فضایی میشه من خودم ترجیح میدم بدونم صاحب نظر در چه سطحی هست. کسی که کتابهای بیشتری خوانده قطعا ادبیات را بهتر میشناسه و نقد یا پیشنهادی که از جانب او بیان میشه قابل استادتره. باز هم نظر شما متین و قابل احترام. اعلام کتابخوان بودن صرفا به این دلیل بود وگرنه که به تعداد کتابهای موجود در حداقل ادبیات خودمان، من بی سوادترینم
کاربر
سرگرمی بود ولی سرگرمی ای که به فکر وادارت کنه. این نکته اول. و نکته دوم اینکه کسی که واقعا کتابخون باشه هیچ وقت، هرگز هرگز هرگز خودش رو کتابخون صدا نمی زنه .هر چه شعاع دانش آدمی بیشتر شود ندانسته هایش بیشتر است
dr.niki
جناب راتع! هیچ کلیتی وجود نداره ولی قطعا کسی که تجربه بیشتری در یک مسیر داره دید بازتری هم نسبت به اون مسیر پیدا می کنه. کسی که تازه شروع به کتاب خواندن کرده با کسی که یک خط رو سالهاست که زیر و رو کرده یکی نیستند. فرق است بین معلم و شاگرد. البته که در همه زمینه همیشه استثنا هم وجود داره.
khz madadi
زندگی مواجهه ابدی انسنان هاست با انتخاب ها
فائزه
برای من جذاب بود چون سوال های یونس سوال های منم بود و بعد خوندنش حس کردم آروم تر شدم
panah313
عالی بود تو دو ساعت تمومش کردم....خیلی با قلم نویسنده ارتباط برقرارکردم.....آثار دیگه ی نویسنده هم عالیه
moony
از بین کتاب‌های مستور برای من این قشنگ‌ترینه. نمی‌تونم بگم چند بار خوندمش. با تمام جهت‌دهی‌هایی که داره ولی دوست‌داشنیه برای من. خیلی. /یادمه یه جاهایی‌شو حتی حفظ کرده بودم.
سید محمد حسین
برا افرادی که تو عقل و ذهنشون گیر گردند شاید این کتاب بتونه موثر باشه ... ولی برا من نبود متاسفانه....
ــسیّدحجّتـــ
می‌تونست کاری کنه که بهش ۶ ستاره بدم اما نکرد یا نتونست! داستان کتاب بسیار زیبا بود اما بعضی جاها ایرادات اساسی به مسائل خداشناسی‌ش وارد می‌دونم... در کل: با ارفاق لذیذ بود!
shni
من عاشق این کتابم و بار‌ها خوندمش💗💗💗
بهار
سلام چندسال پیش این کتابو خوندم ،جذابه و ارزش خوندن داره
سپیده دم اندیشه
☆به نام خالق پرستو ها☆ چه قلم لطیفی ، مفاهیم دل انگیزی ، وه که چه زیبا بود این کتاب ....... کتاب چند مفهوم را هم زمان به شما خواهد رساند ۱_مفهومی که از ماجرای دکتر پارسا برداشت می شود این هست که عشق چیزی ورای حساب و کتاب و فلسفه هست اگر همیشه غرق در منطق بوده باشید در برابر عشق غالب تهی کرده و ممکن است کارتان مثل پارسا به خودکشی بکشد،آری! عشق را باید با پوست و گوشت درک کرد نه هندسه و منطق و استدلال ۲_اگر در پی پیدا کردن خدا هستید او را در عشق و احساس پیدا خواهید کرد هرچه عشق بیشتر هر چه بیشتر غرق شوید بیشتر او را تجربه خواهید کرد و هزار نکته دیگر که با زبان و قلم قادر بیان آنها نیستم ✅، بخوانید و حتما بخوانید اگر متوجه نشدید ماجرا چیست دوباره بخوانید بی شک یکی از بهترین رمان های معاصر فارسی است
مری و راه های نرفته اش
تعلیق داستان زیاد بود و من خیلی خیلی دوستش داشتم پیشنهاد می کنم حتماً مطالعه کنید.
کاربر ۱۵۵۳۳۲۷
کتاب زیبا و روانی است .نوشته ها آنقدر ساده و قابل فهم و در عین حال تامل برانگیز است که گاها احساس میکنی خودت در حال ادای کلمات و تفکر در مورد آنها هستی.
تارا
واقعا فلسفی نبود!مخاطباش رو بچه فرض کرده بود.کلیشه به تمام معنا
ebi khajavi
به نظرم اگه دنبال مفاهیم خیلی عمیق فلسفی می گردی این کتاب به دردت نمیخوره ولی اگه دنبال خدا با یه حس خوب میگردی کتاب خوبیه
Sanaz Fanaei
داستانِ دانشجوی دکتری که در حال انجام رساله اش در مورد دلایل اجتماعی خودکشی فردی نابغه و جوان هست... شاید همینجا به یاد هامونِ داریوش مهرجویی بیوفتیم... حتی اگر نشانی از هامون در این کتاب باشد، باز ارزش خواندن دارد... کوتاه و جذاب.
من زنده ام و غزل فکر میکنم
من این کتاب رو زمین نذاشتم بخونید...
کاربر 1397776
کتاب خوبی بود به نظرم نشون میده خدا رو میشه در هر لحظه یاد کرد؛فقط کافیه چشمامونو بشوریم و جور دیگه ای ببینیم
کاربر ۱۱۱۹۰۷۹
کتاب خوبی بود ولی بهتر بود به شیوه منطقی تر به یونس پاسخ داده می شد هنوز هم جای اگر اماوشایدهایی بی پاسخ مونده اما درکل از خوندنش راضی بودم و جذابیتش باعث شد به نصف روز بخونمش .
کاربر ۱۰۹۲۵۵۸
خیلی به دلم نشست. دو روزه تمومش کردم
sh_izadi82
اره،منم دوروزه تموم کردم👌👏

حجم

۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

حجم

۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان