نظرات درباره کتاب تولستوی و مبل بنفش و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب تولستوی و مبل بنفش اثر نینا سنکویچ

نظرات کاربران درباره کتاب تولستوی و مبل بنفش

نویسنده:نینا سنکویچ
مترجم:لیلا کرد
امتیاز:
۳.۸از ۵۱۴ رأی
۳٫۸
(۵۱۴)
yazdaan
کتاب عالی بود. واقعا یکسال کتاب خواندن با وجود چهارتا بچه اراده پولادین میخواهد،ولی نویسنده همچین کاری را انجام داد چون میخواست دوباره حضور خواهر کتابخوانش را بین اوراق کتابها احساس کند.این کارِ او فقط کتابخوانی صرف روی مبل بنفش کهنه شده نبود،بلکه خلق معنایی برای جهان او و فرار از خودکشی و افسردگی بود که بخاطر مرگ خواهرش به او دست داده بود. او از طریق کتابها سفر کرد،یادگرفت،گریه کرد،خندید،دانست،به فکر فرو رفت و جهان را کشف کرد،۳۶۵ کتاب هر روز یک کتاب خواندن. ما روزانه چقدر وقت برای مطالعه کتاب برنامه ریزی میکنیم؟ چقدر میدانیم؟آیا توهم دانستن داریم؟ آیا جرئت داریم با مسائل مهم زندگی مثل "مرگ "رو به رو شویم؟ یا خودمان را فقط با شبکه های اجتماعی و تلوزیون و موسیقی سرگرم میکنیم تا نزدیکی مرگ و نیستی را به فراموشی بسپاریم؟ به نظرم نویسنده کتاب یک قهرمان است ،چون نه فقط توانست مرگ خواهرش را با خونسردی بپذیرد بلکه آنرا با تمام وجود قبول کرد ،ارزش زمان را دانست و دست به کار شد. تا تصویری دیگر از جهان را قبل از مرگ ببیند . و این قابل تحسین است. پ.ن:از کتاب خودت باش دختر و این سری کتابهای زرد و ویترینی بسیار بسیار بسیار بهتر بود.
بهناز بهادری کیا
من خودم همش در حال کتاب خوندنم ،پشت هم کتاب می خونم ، البته از یه جایی چنین تصمیمی گرفتم، و فک می کنم این بهترین تصمیم زندگیم بوده، و کاش همه اهل مطالعه بشن به جای این که همه کله ها تو گوشی باشه صبح تا شب
خانم کتابخوار
«بله نینا؛زندگی سخت، ناعادلانه و دردناک است؛ اما تضمین می‌کند- صد‌‌درصد و بی هیچ شک و شبهه‌ای- که در لحظاتی غیرمنتظره و ناگهانی، زیبایی را، شادی، عشق، پذیرش و وجد را نیز پیشکش کند.» اتفاقات خوب. این دیگر توانایی خود ماست که این لحظه‌ها را تشخیص دهیم و برای نجات یافتن و حتی رشد کردن دو‌ دستی و محکم به آن لحظات خوب بچسبیم؛ و زمانی که بتوانیم زیبایی‌ها را با هم شریک شویم، امید دوباره زنده می‌شود. تولستوی و مبل بنفش ***** ***** فکر کن نشسته باشی کنار کسی که خیلی دوسش داری به چشماش نگاه کنی و اون برات لبخند بزنه و تو از دیدنِ لبخندش ذوق زده بشی و ناخودآگاه لبخند بزنی بهش یه همچین حسی داشتم موقعِ خوندنِ کتابِ تولستوی و مبل بنفش. کتابی که آوا بهم هدیه داده. یکی از بهترین کتاب‌هایی بود که خوندم. هم خوندنش برام لذتبخش بود هم ازش یاد گرفتم. ممنووون آوا💙 ******* ******* اگر زیاد اهل مطالعه نیستین بهتره این کتاب از انتخاب های اولتون نباشه.
Pouyan ☔
نینا دختری که خواهرش رو از دست داده و برای جبرانِ فِقدان خواهرش تصمیم میگیره یکسال هرروز کتاب بخونه.نینا همزمان با توضیحِ برخی تیکه های کتابایی که خونده از زندگی شخصیِ خودش هم میگه.از سفرهاش,از عاشق شدناش,از بچه هاش و ... .بنظرم بهترین فصلِ کتاب, فصلِ آخر هستش که نینا نتیجه گیری مطلوبی رو از هرروز کتاب خوندناش و زندگی شخصیش بیان میکنه.
سارا
نه من اشتباه کردم!!
سارا
نینا نداشت که کتاب! فک کنم این کامنت مال یه کتاب دیگه باشه
zohreh
۳. هرکسی تو زندگیش احتیاج به تلنگر داره که "زندگی همینه، سعی نکن تغییرش بدی ازش لذت ببر، همه سختیا یه روز تموم میشن و درسهایی که ازشون گرفتی بدردت میخورن" این کتاب یکی از همین تلنگرها بود که با مثال آوردن از کتابهای دیگه قضیه رو ملموس‌تر هم کرده بود. هر نقل و قول یه کتاب دیگه به لیست کتابهایی که میخوام بخونم اضافه کرد.
realarezu
قبل از خواندن نظرم راجب به کتاب 👇 🚫با تمام لذتی که همراهم بود تا اخرین برگ از کتاب، با سرچ عبارت Read all day در گوگل وارد سایت medium.com شدم اکانت نینا اسکوییچ را پیدا کردم او درپیامی با مردم ایران در ارتباط با اعتراضات و شرایط کنونی با انتشار اهنگ( #برای )ابراز همدردی کرده بود که نشان دهنده ی روح بزرگ و فهیم این نویسنده هست و گفته بود که پیام های زیادی از علاقه ی ایرانی ها برای کتاب تولستوی و مبل بنفش دریافت کرده. و اعلام کرد این درحالی هست که هیییچ گونه حق امتیازی از فروش کتاب دریافت نکرده 😑😑😑😑(واقعا برای انتشارات کوله پشتی متاسفم .... دزدی تا کجا ... واقعا حس بدی بهم دست داد ... )🚫 ____________________________________ و اما نظرم راجب به کتاب: توصیه می کنم اگر کتابخون نیستید و تازگی به کتاب خوندن روی اوردید مطالعه نکنید و بعد از این که کتاب های زیادی مطالعه کردید و معتاد به کتاب خوندن شدید بخونید تا لذت سطر سطر کتاب رو حس کنید .... این کتاب روایتی از زندگی خود نویسنده هست که در یک خانواده ی به شددددت معتاد به کتاب بزرگ شده از کتاب هایی که از بچگی خونده و عبارات تاثیر گذارشون و درسی که از اونا تو زندگی گرفته گفته ... طیف زیادی کتاب از دوران کودکیش تا بزرگسالی معرفی میکنه .. تا جایی که خواهر این نویسنده در اثر سرطان فوت می کنه و نینا برای دوباره پیدا کردن خودش و فرار از این درد به کتاب خوندن دوباره رجوع میکنه و تصمیم میگیره در یک سال هرروز یک کتاب بخونه😍😍😍(اسطوره و ابر کتابخوان) ودر سایت خودش یعنی Read all day نظر خودش از اون کتاب هارو می نویسه ... وقتی یک معتاد به کتاب باشی و حس و حال نینا در تمام دوران کتابخوانیشو بخونی تمام اون لذت ها و حس های خوبی که غرق کتاب خوندن میشدی و گذشت زمان رو حس نمی کردی درونت زنده میشه ... درست گفت که ما همه برای فرار از چیزی یا کسی به کتاب رجوع می کنیم ... و واقعا تو دنیا ها وشخصیت های مختلف غرق میشیم و زندگیشون میکنیم.."کتاب ها به تو امنیت و دوستی می بخشند و در مقابل هیچ توقعی از تو ندارند.."...از کتاب های عاشقانه ای که معرفی میکنه و حس عاشقی.. که چندین بار عاشق میشه و "هر بار فکر می کند او مرد زندگی اش است ".. تا شکست ها و نفرین اخرش "و توهم هرگز مرا فراموش نخواهی کرد"...و بعد از ازدواج و بچه دار شدن و پیدا شدن ادم های گذشته توسط فیسبوک ... وتعهد(به یاد شازده کوچولو که گفت ارزش گل تو به اندازه ی عمری هست که پاش گذاشتی🌷🍃) تا تجربه ی جنگ هایی که پدر و مادرش دیدند و کتاب های جنگی که بر خلاف علاقه اش مطالعه می کنه و ما میفهیم" بالاخره کتاب ها به تجربه ها فرصت بیان شدن و به درس ها فرصت یاد گرفته شدن میدهند".. در اخر جایی که سعی می کرد با مرگ خواهرش کنار بیاد و تسلیم خاطره هاشد نوشته بود :"جایی که خاطره هست خلا معنایی ندارد"... مرورخاطرات ادم هایی که دیگه نیستند این چیزی بود که من رو یاد انیمیشن "کوکو "انداخت که دیدنش اشکمو در اورد که حتی مرده ها هم نمی خوان فراموش بشن و تلاش ما بی فایده است .... حرف برای گفتن زیاد هست راجب این کتاب به شرطی که توهم کتابخوار باشی🎈🍃.. و خدا نگهدار طاقچه ی عزیز بابت تمام مدتی که مبل بنفش من بودی و کتاب های خوبی که به من معرفی کردی ممنونم 🌷🌷🌷🌷
karmaa__2021
خوشبختانه خوندم و کتاب عالی بود ... بگی نگی یه جوری .. ولی طاقچه تو گوشیمه ... فقط دیگه نظر نمی دم مگر اتفاقی بیافته ....
Lotus
kheylii aali tozih dadid...🌷 yani digeh taghche nemiaid??☹ kash nazareton rajeb be "khoon khordeh" ham migoftid
زهرا۵۸
دوست داشتنی کتابی پر از نت برداری پر از بریده های طاقچه ای
Rghaf
متاسفانه کتاب جالبی نیست و چندان خوانندرو جذب نمیکنه
پناه آورده به کتاب از پایان نامه
قطعا سلیقه ی من نبود. یک غرفه دار نمایشگاه این کتاب رو در حالی که ازش کتابی مشابه کتابخانه نیمه شب خواسته بودم معرفی کرد.تنها نقطه مشترکشون کتاب بود.میشه بگیم یه کتاب اسلایس آو لایف بود.برای من روند کندی داشت و اینکه یک نفر انقدر به خواهرش وابسته بوده که مرگ اون انقدر رو زندگیش تاثیر گذاشته ناراحتم میکرد.از برنامه یکساله ی هرروز یک کتابش هم خوشم نیومد و اون حجم از فشار رو روی خودم حس میکردم!!درکل حدود یک چهارمش رو به زور خوندم و نتونستم ادامه بدم..در حالی که معمولا کتاب هایی که خیلی کشش کمی دارن رو یجوری تموم میکنم ولی دیگه واقعا نتونستم.ممنون که تو طاقچه بینهایت گذاشتید وگرنه کلی پول میدادم بابت کتابی که ذره ای دوستش ندارم:))
🍃بانو🌼
خیلی کتاب خوبی بود ترجمه خوبی داشت..و جملات بسیار زیبا و موثری در کتاب بود، به آدم حس امید و انگیزه میداد و توصیفات حال خوب کنی داشت در کل دوست داشتم، مخصوصا کسی که با کتاب انس داشته باشه از این کتاب لذت خواهد برد. ((ما به کتابهایی نیاز داریم که اثرشان بر ما مثل اثر یک فاجعه باشد؛ کتاب هایی که عمیقا متأثرمان کنند؛ مثل تأثیر مرگ کسی که بیشتر از خودمان دوستش داشتیم؛ مثل تبعید شدن به جنگل هایی دور از همه؛ مثل یک خودکشی. کتاب باید همچون تیشه ای باشد برای شکستن دریای یخ زده درونمان))
🍃بانو🌼
❤❤❤
negara
بسیاااااار عاااالی بانو جان👍👍👍👍😍🤩 چه توصیفات زیبا و جالبی
مریم ورکیانی
خواندنی و روان. پر ار نکته های مثبت و آموزنده. دیدگاه مثبتی برای کنار اومدن با مرگ عزیزان مطرح میکنه.
maria
داستان این کتاب سیر آرام و بی هیجانی داشت و در واقع انتظار اتفاق شگفت انگیز و ماجراهای پر شور رو نباید ازش داشت به همین دلیل خوندنش کمی برام ملال آور بود ولی از طرف دیگه کتاب ها و نویسنده های مختلفی در انواع ژانر تو این کتاب معرفی میشن که گزینه های جدیدی رو برای مطالعه در اختیار قرار میدن در کل اینکه اگر دنبال یک داستان جذاب هستید این کتاب براتون مناسب نیست ولی اگر دوست دارید با کتاب های جدید آشنا بشید و از هر کدوم یکسری نکات جالب و طلایی بخونید از مطالعه این کتاب لذت خواهید برد
zbabaxni
کتاب به نظر من دو بخش هست. یک بخش مربوط به داستان و روایت کتاب هست. داستان خانومی حدودا چهل ساله که بعد از سه سال تصمیم میگیره با مرگ ناگهانی خواهرش کنار بیاد، و برای این کار، راه حلی که برای خودش پیدا کرده این هست که یک سال، روزی یک کتاب بخونه، و نقد بنویسه. این بخش کتاب رو اصلا دوست نداشتم. اصلا. روایت سست و مرده پرستانه و غیر واقعی. من دوست نداشتم اصلا. بخش دوم کتاب ، چیزی شبیه ثبت نظر کتاب ها هست. نویسنده بعضی کتابها رو با خاطرات خودش یا خانواده اش توضیح داده، بخشی رو با تاثیری که از کتاب گرفته و ... این بخش دوم به کار انتخاب کتاب میاد. مثلا کتابهایی برای فرزندپروری معرفی میکنه. یا در مورد جنگ. یا مرگ و ... نتیجه اینکه اگر کتاب رو به عنوان داستان میخونید احتمالا خوشتون نیاد. اگر برای معرفی کتاب میخونید شاید به کار بیاد :) پ.ن: شاید خیلی ها بخاطر اسم تولستوی روی جلد کتاب ، این کتاب رو انتخاب کنن ، درست مثل من! اما کتاب رسما هیچ ربطی به تولستوی نداره. فقط آخر کتاب یه کتاب از تولستوی معرفی شده! :)
دانش‌آموز گم شده‌ی هاگوارتز
من کتاب رو خیلی دوست داشتم💙 داستان درمورد نینا بود که خواهری که خیلی خیلی دوسش داشته رو از دست میده و به دل کتاب ها پناه میاره تا با اندوهش کنار بیاد این کتاب رو به همه پیشنهاد می‌کنم مخصوصا کسایی که کتاب مرهم درداشونه و با کتاب خوندن حالشون خوب میشه این کتاب کمک می کنه که اگه توی گذشته اتفاق تلخی برامون افتاده یا کسی رو از دست دادیم خودمون رو مقصر ندونیم ما باعث اون اتفاق نبودیم و خودمون رو بیشتر دوست داشته باشیم و حداقل با خاطره های خوشی که ازش داریم باهاش کنار بیایم و بعد از اون ما باید زندگی کنیم و بیشتر مهربون باشیم💙 امیدوارم از کتاب لذت ببرید
محمدحسین
من با توجه به تعریف‌هایی که از این کتاب شنیده بودم، انتظار داشتم خیلی بهتر باشه. اما با این حال از خوندنش پشیمان نیستم. فضای کتاب و کتاب‌خوانی این‌قدر جذابه که خوندن تجربه‌های دیگران تو این زمینه واقعا لذت‌بخشه و اصلا خالی از لطف نیست.
نسیم رحیمی
به نظرم نقاط قوت کتاب زیاد هست و آرامش و عشق و محبت به خانواده رو در تمام سطرهای کتاب میشه احساس کرد من که لذت بردم
کتاب باز
من دارم دنبال کتابایی که داخل این کتاب معرفی شد، میگردم ولی هیچی پیدا نمیکنم! میخواستم بدونم کتابایی که درون کتاب ازشون اومده واقعین یا تخیل نویسنده ان؟
SimorQ
واترشیپ دان با اسم کوچ در ایران ترجمه شده
کتاب باز
ممنون بابت راهنمایی ها😊
fahime
بله ، همه واقعی هستن. اما بیشترشون ترجمه نشدن.
ELNAZ
کتاب بدی نیست ولی بستگی به این داره که شما تو چه حال و هوایی باشید. اگه ناراحتید،خسته‌اید و دوست دارید خودتونو ریست(باز آفرینی بهتره🙂) کنید این کتاب رو پیشنهاد میدم اما اگه عین من (کنکوری ۱۴۰۲) از درس و زندگی کسالت‌بارتون خسته شدید و دنبال چیزی میگردید که بخونید و هیجان تزریق کنه بهتون ابدا این کتاب مناسبتون نیست. تولستوی و مبل بنفش کتابی هست که میتونید کلی جمله خوب ازش استخراج کنید. داستان خاصی نداره و روندش هم کنده(در طول یکسال اتفاق میوفته البته فلش بک هم میزنه به گذشته). داستان اول شخصه و نینا کل داستان رو تا آخر براتون روایت میکنه و اینکه همونطور که دوستان گفتن واقعی هم هست. صداقت داستان زیاده و شما میتونید کلی رمان خوب برای خوندن(البته خیلیاشون ترجمه نشده) پیدا کنید که از این نظر خوبه. به هرحال نمیتونم بگم از خوندنش پشیمونم ولی اینطور هم نیست که خوندنش رو به همه پیشنهاد کنم.
آساره
فقط در یک جمله توصیف و نظرم را می دهم...! کتاب : " زیبایی حقیقی" 😊⁦❤️⁩
Hanieh Mohamadi
ماجرا خودمونی و شیرین بود و این حسو بهم میداد که یه دوست داره برام درد و دل میکنه و از زندگیش میگه اما گاهی کمی خسته کننده میشد
amirhosseinraei
یک کتاب متفاوت کتابی که صدها کتاب رو در خودش جای داده ماجرای یک زنی که بعد از دست دادن خواهرش برای فراموش کردن این غم تصمیم میگیره در طول یک سال هر روز یک کتاب بخونه و حتی در وبلاگش اون رو نقد کنه شما در طول داستان با روایت بهتر شدن حالش و همچنین مطالعه کتاب ها و گاها اتفاقات ساده اما شیرین نویسنده همراه میشید احتمالا ممکنه حصوله تون سر بره اما اگر کتاب رو تموم کنید میگید چه کتاب خوبی بود!😍

حجم

۳۰۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۳۰۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان