نظرات کتاب دو جستار پیرامون آشویتس؛ کتاب سیاه ۲
کتاب دو جستار پیرامون آشویتس؛ کتاب سیاه ۲ اثر هانا آرنت

کتاب دو جستار پیرامون آشویتس؛ کتاب سیاه ۲

نظرات کاربران

Toobakiani
آشویتس! دو جستار پیرامون آشویتس کتابی کوتاه از نظرگاه دو جامعه شناس و فیلسوف معاصر که به بررسی موجودیتی عظیم و هولناک به نام آشویتس می پردازند. حقیقتاً درک و تصور اینکه انسان تا به کجا پیش می رود که به راحتی می تواند هم نوع خود را در کمال خونسردی و آرامش ذهن به کشتن دهد، بسیار هراس انگیز است. آشویتس داغ ننگ انسان و انسانیتی است که توهم برتری نژاد او را به اعمال دهشتناکی سوق می دهد تا او را به پایین ترین رده حیوانات بکشاند. البته که هیچ موجودی چنین کاری با هم نوع خود نمی کند و این خودِ انسان است که بخاطر شنیع و متعفن بودن ذهن، افکار و اعمالش به چنین هستی ذلت باری می رسد. از مطالعه این کتاب مطمئن تر شدم که درگیر چه دنیای مزخرف و ناامید کننده ای هستم.
0
جواد
کمی در ترجمه گیر کردم و بارها نوشته های مهم را خواندم تا فهمیدم اما در مجموع روند تبدیل یک انسان عادی به یک موجود شرور و جنایت کار را نشان می دهد اینکه چگونه انسان های عادی می توانند جلاد زمانه خویش شوند اثری درخشانی از آرنت
yazdaan
کتاب خوب بود ولی ترجمه خیلی سنگین و بی ارتباط به محتوای متن بود,اگه ترجمه دیگه ای هست برای خوانندگان بعدی حتما بذارید,
arash
ترجمه بسیار بسیار بد جملات گنگ و سخت فهم که باعث میشه نتونم درباره کتاب قضاوت کنم. از خوندنش پشیمونم.
baktash99
یک اثر درخشان
Prometheus
با ترجمه ای تاریک
سوم شخص
کتابی دربارهٔ حکومت انسان‌های میان‌مایه، بدعقلی در برخورد با انسان‌ها و بی‌توجهی به وجدان. به قولِ آدورنو: آنچه مهم است، تکرار نشدن آشویتس است. متأسفانه ویرایش بد و نامناسب فهم متن کتاب را دشوار کرده است.
hossein
آدورنو و آرنت از مهمترین نظریه پردازها بودن و مقاله هاشون تو این کتاب مکمل و پوشش دهنده هم در رابطه با داستان آشویتس ( نه به معنای مکان و زمان ) و بحث آموزش بوده .

حجم

۶۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۴۷ صفحه

حجم

۶۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۴۷ صفحه

قیمت:
۱۳,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد