نظرات درباره کتاب شوهر آهو خانم و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب شوهر آهو خانم اثر علی‌محمد افغانی

نظرات کاربران درباره کتاب شوهر آهو خانم

۳٫۶
(۳۱۶)
کاربر ۱۲۴۴۵۳۵
عالی بود
زینب
عالیییییی
Fateme
۲۸تومن واقعا زور داره
hiul
آخه نسخه چاپیش خیلی گرونه
mina fallah
من یه راه میانبر خوب بلدم، عضویت در کتابخانه های عمومی، بی هزینه. 😊
Fateme
ممنون عزیزم از راهنماییت
sami
من نسخه کاغذی رو خوندم و نسبت به آثار دیگه نویسنده این رو بیشتر پسندیدم
bookishgirl
سالها پیش خوندم و خوب بود
اخوندی
به عقیده ی من اغراق زیاد کرده بود. هم در عشق، هم در هوس و هم در نفرت. البته سرنوشت سبد میران رو خوب تونسته بود توصیف کنه. به طور کل نثر بسبار گیرایی داشت. بجز قسمتهایی که خیلییییی کش دار بود و مکالمات اغراق آمیز عرفانی فلسفی بین افراد رو زیاده از حد بها داده بود. 2500 صفحه ارزش خوندن نداشت.
خسرو
ارزونترش کنید گرونه
مژگان هاشمیان
جدا از شیوایی کلام و سایر جلوه‌های ادبی و نگارشی کتاب، به نظرم اگر کتاب رو «یک زن» نوشته بود هرگز انقدر مورد توجه قرار نمی‌گرفت. هرچند تلخ، باید بپذیریم که روزگاری اوضاع کشور این طور بوده و چقدر خوب که یک نویسنده انقدر دقیق این اوضاع رو به تصویر کشیده تا امروز بتونیم با یک مقایسه تطبیقی ببینیم که چقدر جامعه پیشرفت کرده. هرچند هنوز هم خیلی راهه تا تساوی حقوق زن و مرد٬ تا اون حد که «یک زن» بتونه با ترسیم حقایق اطرافش٬ مهر بزرگنمایی نخوره. به نظرم افرادی که وقایع رو خیلی اغراق‌آمیز تصور می‌کنند، خوبه نگاهی به نقدهای نویسندگان بزرگ همون دوره بیندازند.
الهام
کتاب رو که میخوندم صفحه به صفحه فقط یه بغض تو گلوم بود و یه فکر توسرم که چکار کنه این آهو خانم چکار کنه در برابر این دردی که بهش وارد شده هر چی فکر میکردم نه راه پیش داشت و نه راه پس این که یه زن کاری نتونه بکنه تو این مواقع خیلی اذیتم کرد خودم رو گذاشتم جاش به عنوان یه زن تو اون موقعیت که نه پول داری که راهتو جدا کنی نه جامعه بهت حق میده واقعا نه راه پیش داری و نه پس
sajjad
سلام دوستان داستان از یک سید کاسب کارنانوایی شروع میشه که همسر خوب با بچه های خوب داره زندگی میکنه تا یک خانم جوان سروکلش از مشتری های نانوایی هس پیدا میشه واول سید که شوهراهوخانم هس برای خیرخواهی اون به خونه ش میاره تا اتفاقایی که میوفته وبعدا هم میمونه وعقدش میکنه با داستانی پرکشش ظلمی که درحق همسراولش رومیشه وظلم چند همسری رونشون میده وچگونه تغییر یک مرد معتمد و مهربان کم کم عوض میشه... واقعا کتاب جذابی بود.از صفحه ۴۰ رد بشی کتاب خیلی جدااب میشه... حتما بخونید.
franny glass
این رمان سرشار از توصیفات و حشو زوائد است. جدای از این مورد باید یک دفترچه دم دستت باشد تا ضرب المثلهای فراوان کتاب را یادداشت کنی. و حتی برخی از توصیفات، کلمات، عبارات و غیره را. نویسنده با سواد و آگاهی سرشارش رمانی زیبا، گیرا و البته پر از حشو و زوائد خلق کرده است. من ١۵ سال پیش، زمانی که برادران کارامازوف را میخواندم یک دفترچه دم دستم داشتم که کلمات بیشمار جدید مترجم را یادداشت کنم. به نظرم توصیف زیبایی و جزئیات فیزیکی و ظاهری هما بیش از حد تکرار شده. این لفظ «زنک» گفتن راوی هم خیلی آزارنده ست. اگر حوصله و وقت خواندن رمان طولانی با توصیفاتی شبیه به بالزاک دارید بخوانید. اگر نه نسخه صوتی را بشنوید. روایت خوبی دارد. اما نکته آخر، این کتاب روی فیدیبو ٣٣هزار تومان است و رو طاقچه ۵۵ تومان. دلیلش را نفهمیدم.
کاربر ۱۴۲۰۶۰۹
با اینکه کتاب قیمتش بالابودباتخفیف خریدم والحق که این داستان درزمان خودش بسیارمتهورانه وبا ارزشی هست،اوایل داستان بسیارخسته کننده هست بطوریکه داشتم ازخوندن بقیه داستان‌منصرف میشدم ولی کم کم انقدرجذاب میشه که دلتون نمیخوادگوشیتونوزمین بزارید،البته توصیفات وتعریفات مخصوصا از زیبایی هماطولانی وگاهی تکراری بود واغراق آمیز،درکل جالب بودولی پایانش میتونست بهترباشه.
باغبان 🤗🌱
چندبار کتاب رو گذاشتم زمین و ول کردم نه به خاطر بدی داستان یا ناپختگی قلم نویسنده بلکه به خاطر اعصاب خوردی که از دست کارای مرد داستان کشیدم و بی مهری ها و اذیت هایی که آهو خانوم داستان از دست این مرد کشید ... البته ناگفته نماند نصف دیگه ی حرص خوردنم به خاطر سادگی و بی زبونی و زود کنار اومدن آهو در مقابل شخصیت منفی داستان یعنی هما هم بود ... که بخشیش رو میشه به زمانه و قوانین جامعه مرد سالارانه و بسته بودن دست زنهای اون دوران ربط داد ولی یک بخشیش هم از بی بخاری از زن داستان بود 😤 درکل جذابیت کتاب به عنوان یک هنجارشکنی علیه ستم جامعه خیلی زیاد بود👌🌿
کاربر 3959205
من هم از خوندن کتاب بخاطر ظلمی که به آهو شد خیلی حرص خوردم
Zohreh Omidi
فوق العاده ست این کتاب من دو بار خوندمش جزو بهترین رمان های ایران عالی کاملا مجذوب و درگیر داستان میشی
مریم یاوریان
بی نظیره👌
قاصدک!
من نسخه چاپی شو از کتابخونه شهرمون گرفتم، خیلی قشنگ بود. ولی خب صفحه های خیلی برگ و پهن و کشیده ای ذاشت و بسیار قطور بود... اینکه گرونه بنظرم تا یک حدی قابل درکه.
niloo
عااااااالی بود حدود ۳ هزار صفحه کتاب رو من ۳-۴ روزه خوندم باخوندن این کتاب میفهمیم که دنیای زنان چقدر دچار تحول و تغییرات مثبت شده
Mitra
برای من رمان جذابی بود. بعضی از قسمت های کتاب برام خسته کننده میشد اما به طور‌ کلی داستان رو دوست داشتم. قسمتهایی که دیدگاه های نادرست نسبت به زن و مرد وجود داشت انقدر واضح بود که مطمئنا باعث گمراهی نمیشه.
farideh
کتاب بسیار جالیبه ،درس زندگی داره مخصوصا اقدام اخر آهو خانم!
کاربر ۱۸۲۰۹۵۷
جزو معدود رمانهایی هست که از خواندنش بسیار لذت بردم و در خاطرم باقی مانده و بسیار ان را به دیگران توصیه نموده ام

حجم

۹۵۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۸۱۱ صفحه

حجم

۹۵۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۸۱۱ صفحه

قیمت:
۲۴۷,۰۰۰
تومان