نظرات درباره کتاب سیر عشق و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب سیر عشق اثر آلن دوباتن

نظرات کاربران درباره کتاب سیر عشق

نویسنده:آلن دوباتن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۲۳۶ رأی
۴٫۰
(۲۳۶)
mahsa
کتاب بی نظیریست که شما را با حقیقت عشق آشنا میکنه،به دور از حاشیه های بیخود و تعاریف آبدوغ خیاری از عشق و تعهد و ... به شدت خواندن این کتاب را پیشنهاد میکنم. چه برای کسانی که در رابطه هستند چه کسانی که خواهان برقراری ارتباط هستند و تمایل به شناخت ابعاد حقیقی رابطه دارند.
فاطمه
عالیه. توصیه میکنم
maede 📚🖤...
سلام کتاب خیلی خوبیه ممنون فقد نمیدونم چرا کتاب هایی رو ک میخام رو ندارید
Amin
نه فرق داره
mina
من نسخه چاپی رو دارم میخونم.ترجمش بی نهایت افتضاحه .بیشتر جاها باید جمله رو چندین بار بخونم تا متوجه منظور بشم.خانم مترجم اگه این نظر میخونی بدون که ترجمه خوب به معنی این نیست که از کلمات قلمبه سلمبه استفاده کنی ترجمه خوب اونیه که مطلبی ک نویسنده میگه رو واضح منتقل کنی.
Minerva
موافقم... ترجمه کاملا خامه و انگار مترجم سعی کرده با استفاده از کلمات به قول شما قلمبه سلمبه این ضعف رو بپوشونه... درضمن من وقتی نسخه اصلی کتاب خوندم فهمیدم کلی از قسمتای کتاب اصلا ترجمه نشدن! با این وجود خود کتاب دید بسیار جالبی از عشق و ازدواج میده و حتما پیشنهاد میکنم بخونید
haj mohamadreza
تمام نظراتتون رو که راجع به کتاب های دیگه خوندم متوجه شدم کلا کتابی نیست که شما ازش راضی باشین و از همشون یه گله ای دارین😁🤦😐
nehsati
کتاب خیلی روان قشنگ اولا یادمون میندازه که لازمه‌ی زندگی مشترک یادگرفتن مهارت‌های اون هست و دوما هیچ زندگی کامل و ایده‌آلی وجود نداره.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
ازدواج به نحوی ممکن است مهم‌ترین تصمیم هر فرد در زندگی شخصی‌اش باشد. کتاب «سیر عشق» گوشه‌ها و زوایای کور این تصمیم را در قالب داستان روشن خواهد کرد. رمانی فلسفی از ابتدای شروع یک رابطه تا نتیجه و ثمره‌ی آن نویسنده این کتاب ارزشمند «آلن دوباتن» معروف است؛ همان نویسنده و مجری پنجاه ساله‌ی معروفی که هنوز مدرک دکتری خود را اخذ نکرده اما فردی بسیار موفق در عرصه‌ی کاری خود به‌شمار می‌رود. این موفقیت توسط عناوینی چون «جستارهایی در باب عشق»، «تسلی بخشی‌های فلسفه» و «یک هفته در فرودگاه» که میسر گشت. کتاب حاضر، داستان مردی به‌نام ربیع خان (اهل بیروت) و کرستن مک لیلاند (اهل اسکاتلند) است. این دو شخصیت لحظات خوب و شیرین اوایل رابطه را چشیده‌اند اما رفته رفته ناملایمات رابطه گریبان‌گیرشان می‌شود و درس کنار هم بودن را از این رابطه می‌گیرند. بعد از ازدواج فراز و نشیب‌های زندگی را مزه می‌کنند. کوچک‌ترین مسائل موجب ناراحتی و قهرشان می‌شود اما در نهایت آن‌ها شیوه‌ی صحیح زندگی کردن را می‌آموزند و ..
محمد کمالی
به شدت از خوندنش لذت برم. پیشنهاد می‌کنم بذارید توی برنامه‌تون.
mohamad sad
این کتاب به درد دو دسته می خوره ، اونایکه تصمیم جدی گرفتن برا ازدواج و اونهایی که ازدواج کردن و تو زندگی شون به بن بست خوردن و زندگی براشون خسته کننده مزخرف شده ، عالیه و راه گشاست ، اگر بخواهید ، اگر بخونیدش.
رومینا
کتاب نکات مهمی درباره روابط رو در قالب داستان بیان میکنه و کشش زیادی داره. به نظر من ترجمه خیلی خوب و روان نبود که ممکن هست کمی از این ایراد بخاطر حذف شدن قسمتهایی از داستان در نسخه ترجمه شده باشه. اما کاملا ارزش خوندن رو داره.
خوابگزار
آخه این چه طرز تخفیف دادنه؟ نرخ متعارف و قابل قبول نسخه های الکترونیکی کتابها یک چهارم و نهایتا یک سوم نسخه چاپیه. اونوقت الان اومدن کتابی را که قاعدتا بدون تخفیف با همین قیمت میتونستند عرضه کنند ، با برچسب "50 درصد تخفیف" فروخته میشه. یعنی این کتاب بدون تخفیف هم نهایتا قیمتش بیش از این روا نیست‌.
somaye
رمانی راجب زندگی بعد از ازدواج یک زوج، با تمام فراز و نشیب ها و لحظه های سختی که عشق می‌تونه به همراه بیاره. دید نویسنده راجب ازدواج من رو به شخصه خیلی جاها از ازدواج ترسوند و البته خیلی هم جالب بود. برای ماهایی که همیشه از عشق داستانهای رمانتیکی دیدیم و شنیدیم و فقط قصه ی خوبی‌هاش رو شنیدم در صورتیکه که عشق با خودش رنجی همیشگی می‌تونه همراه داشته باشه. خیلی جاها از رمان آدم فکر می‌کنه یه «روان شناس» داره روان شخصیت های داستان رو موشکافی می‌کنه. و دلیل رفتارشون رو در خاطرات جزیی کودکیشون پیدا می‌کنه. اینجوری باعث میشه «توئه خواننده» به عنوان شخص سومی که داری رفتار اشتباه یکی از زوجینی که طرف مقابلش رو رنجونده، میبینی، کاملا درک کنی. و دوست داری بپری توی داستان و به اون طرف رنج دیده توضیح بدی. به نظرم این میتونه تبحر نویسنده رو نشون بده. و البته این موشکافی رفتار شخصیت های داستان، «درک متقابل» کسی که رمان رو میخونه رو میتونه برای همیشه بالا ببره. تحلیل های روانشناسانه ای که به نظرم به بحث طرحواره ها مرتبط هستن. برای من که به مباحث روانشناسی علاقه دارم خیلی جذاب بود. ترجمه ش بعضی جاها بخاطر جمله های طولانی ناموفق بود و البته بعضی جاها (زیاد نبود) مجبور شدم جمله رو چندبار بخونم تا متوجه بشم. در کل بنظرم برای کسانی که در رابطه هستند خوبه و همینطور برای کسانی که هم قصد دارن رابطه ای رو شروع کنن برای از بین بردن تصورات واهی و ایده آل گرایانه که خیلی از ماها درگیرش هستیم توصیه ش میکنم. و البته برای بهتر کردن تمام روابط انسانی (نه صرفا روابط عاشقانه ) میشه ازش چیز یاد گرفت .
کاربر مژگان.
تمامی نکاتی که شما ذکر کردید بنظرم منم کاملا درست بود.
PariSa
نمونه رو که خوندم و با بقیه ترجمه ها مقایسه کردم متوجه شدم ترجمه ی خیلی بدی داره و مشخصه که مترجم متن اصلی رو درست نگرفته. اصلا روون و خوش خوان نیست. کاش ترجمه ی دیگه ای هم از این کتاب خواندنی داشتید.
mahdie
سلام چه ترجمه ای رو شما پیشنهاد میکنید من ۵ ساله این کتابو دارم ولی انقدر ترجمه ش افتضاحه نتونستم بخونم
سمیه
سلام بنظر شما چه ترجمه ای بهتره؟
ljafari
ترجمه خیلی خیلی بد بود، ولی محتوای کتاب عالی بود که بخاطر جمله بندیهای ثقیل مترجم باید خودت حدس میزدی نویسنده دقیقا چی میخواسته بگه
aTefe
ترجمه کتاب به نظر من واقعا بد بود و گاهی نیاز بود یه جمله رو چند بار بخونم تا منظورش رو درست متوجه بشم.اما متاسفانه ترجمه ای بهتر از این ترجمه وجود نداره.درکل اگر توی کتاب خوندن با حوصله هستین،میشه از کم و کاستی های ترجمه در مقابل محتوای نسبتا غنی کتاب چشم پوشی کرد.
haj mohamadreza
مطمئنین ترجمه بهتری از این کتاب موجود نیست؟ من میخواستم این ترجمه رو مطالعه کنم اما همه نظرات گفتن که ترجمه اش افتضاحه.☹
zahra charsooghi
میشه لطفا تو بی نهایت ها بذاریدش
مروارید ابراهیمیان
حتما قبل از ازدواج بخونید
سودابه محمدیان
مطالعه این کتاب باعث میشه دیدگاه بهتر،عاقلانه تر و منطقی تری نسبت به حقایق شخصی ،مشترک و اساس ازدواج پیدا کنیم. بسیار عالی و آموزنده ،قطعا توصیه میشه. با سپاس.🙏💝
فرزان جاوید
برای حل شدن سو تفاهم ها در زندگی مشترک عالی هست این کتاب .پیشنهاد میکنم دوبار بخوانید ترجمه روان نیست ولی میشه به هدف نویسنده پی برد
elaheh
Z98B43MCYWM7B 50 درصد تخفیف
باغبان 🤗🌱
وای چقدر نیاز داشتم بفهمم مشکلات بعد ازدواج همه شبیه همه در حد کتاب شدن 😁🙊
bluedream
سیر عشق رو خیلی خوب بررسی کرده بود.به نظرم با وجود پیچیدگی هایی که تو روابط امروزی هست،این کتاب میتونه تا حدودی راهگشای خوبی باشه.
reza.m.1001
چکیده کتاب رو خوندم، پرداخت کردم برای ادامه، اما کتاب برای دانلود برام فعال نشد، لطفا مشکل رو برطرف کنید

حجم

۲۲۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

حجم

۲۲۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

قیمت:
۸۶,۸۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۶صفحه بعد