نظرات درباره کتاب شهریار و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب شهریار اثر نسرین مجیدی

نظرات کاربران درباره کتاب شهریار

۴٫۲
(۲۲)
مهدی
ماکیاولی دانشمندی هست که تعارف و خودفریبی رو کنار گذاشته و برای یک تحلیل درست از وضعیت و ارائه راه حل از واقعیات و رخدادها استفاده کرده. چیزی که خلاف اش در بسیاری از تحلیلگران سیاسی-نظامی ( و هر رشته ی دیگه ای) دیده میشه. ماکیاولی به درستی بین پدیده ها و رابطهٔ بین اونها در دنیای سیاست پی برده و نظریاتش رو بر پایه همین عناصر ارائه کرده. چیزی رو عیان کرده که در طول تاریخ بشر اجرا میشده اما هیچوقت به صورت کتاب و مدون نبوده. هر شهریار موفقی (چنان که الگوی ماکیاولی در نوشتن این کتاب هم هست ) در نتیجه ژنتیک و آموزش و محیط اش این قوانین رو به شیوه های مختلف به کار بسته. این ها چیزهایی نبوده که ماکیاولی اختراع کرده باشه بلکه راه و روش انجام شده رو منظم کرده و از کلیت اون تحلیلی ارائه کرده. ممکنه خوانندهٔ این کتب در بخش‌هایی بگه که ترویج بی اخلاقی، تظاهر به خوبی و ظلم چیز خوبی نیست. البته باید گفت که تبلیغات منفی علیه این کتاب زیاده و شاید کمتر از ۵ درصد کتاب در این موارد بحث کرده باشه. با اینحال حرف این خواننده قطعا درسته. هیچ آدمی این ها رو تایید نمیکنه و مراد ماکیاولی یا بنده که این نظر رو نوشتم این نیست که این رفتارها درسته و باید چنین رفتار کرد. بحث بر سر واقعیت هایی هست که در دنیای انسانی رخ میده. آیا در دنیای سیاست بی اخلاقی کمه؟ آیا کسی راست‌گو هست؟ آیا اگر شهریاری بسیار بخشنده باشه عاقبت خوشی داره؟ اگر پاسخ «نه» هست پس یک آدم سیاسی به پندهای ماکیاولی برای سعادت خودش و مردم اش نیازمنده. اما بهرحال برای من به عنوان یک خوانندهٔ عام که سیاسی نیست و کاری با سیاسیون نداره هم این کتاب میتونه مفید باشه. اول، همونطور که گفتم شیوه تحلیل و برداشت صحیح از موضوعات در دنیای واقعی رو به انسان آموزش میده. دوم، ۹۵ درصد کتاب رو همونطور که گفتم ربطی به اخلاق غیرانسانی نداره و انسان میتونه در هر قسمتی از زندگیش از اون ها استفاده کنه، بیشتر هم در اقتصاد و مدیریت. سوم، اینکه باعث فهم بهتر علت بخشی از رفتارهای قدرتمندان و سیاست مداران خواهد شد. چهارم، بخشی بسیار کوچکی از تاریخ مرور میشه اما اهمیت اش در اینه که یاد میگیرید تاریخ رو کاربردی تر بخونین نه فقط برای سرگرمی.
turkan
پدر واقع گرایی سیاسی
mmh
با این تحلیل متوجه شدم شما نمیدونید ماکیاولی کی بود و اصلا چرا این کتاب رو نوشته. این مکتب ماکیاولیسم در دنیا معروفه و بند بند این مکتب داره توسط کشور های سلطه گر پیاده میشه. (مثل شیر درنده خو باش و مثل روباه مکار).
انسان ژرف
دمتگرم خدایی در حد فراستی نقد کردی.🌺🌺🌺🖐️🖐️🖐️
منمشتعلعشقعلیمچکنم
از دید مدیریتی اگر خونده بشه شاید برخی نکات مدیریتی خوب قابل استخراج باشه از کتاب.تعداد نکات منفی کتاب بسیار کمتر از نکات مثبتشه.
کاوه
عالی.معرکه.کتابی درباره چگونگی به دست آوردن و حفظ قدرت.کتاب مقدس سیاستمداران
علی
من کتاب را برای مطالعه به همه پیشنهاد میکنم.به نظر معیار برتری و سنجش میزان کیفی هر کتاب توسط تعداد جملات گهر بار آن کهبه صورت بریده منتشر میشوند,مشخص میشود که از این حیث کتاب فوق با در نظر گرفتن تعداد صفحات اندک آن در میان کتاب ها یکی از کم نظیر ترین ها میباشدکه برخی از این جملات ارزشمند را هم بنده در همین طاقچه به صورت بریده ها منتشر نموده ام.در مجموع کتابی است که مطالعه آن ارزشمند بوده و ماحصل مطالعه آن برآیندی خواهد داشت که مطمئنا بر دانش افراد اضافه خواهد نمود.
salemi.uut
علاقه‌مندان به سیاست حتما بخونند. این کتاب یکی از دو کتابی هست که به تمام سیاستمداران دنیا پیشنهاد شده بخونند و اساس و پایه سیاست غرب هست. متاسفانه ترجمه بسیار مشکل داشت ولی در کل بسیار کتاب آموزنده و پرمحتوا و کاربردیی هست.
کاکیتا
اون یکی کتاب چیه؟
Smh Abrishami
کتاب دیگه چیه؟
Bahareh Sh
بیشترش برای خواننده عادی کاربردی نداره ولی بخش دوم کتاب درباره صفات شهریاران نکات خوبی داشت اینکه بفهمیم چطور کسی که به قدرت می‌رسه برای نگه داشتن قدرتش دست به هر‌کاری می‌زنه حتی اعمال غیر انسانی.
علی
دوست عزیز قسمت های زیادی از این کتاب هیچ ربطی به سیاست نداره و موارد زیادی را در زندگی انسان به افراد آموزش میده.مثلا از بخت و شانس در برابر اراده انسان صحبت میکنه و خیلی از این موارد.بهتره کامل کتاب را مطالعه کنید بعد نظر بدهید.
1984
براستی ک در بیشتر زمانها و کشورها همین بوده شیوه فرمانروایی. انقدر قدرت درونش پیچ و تاب داره ک نگو. راست میگه گاه دوست و یا حتی بچه خودشو فدا باید کنه که محبوب تر و مقتدرتر بشه. تا به امروز به همین شیوه جهان اداره شده. زین پس باید دید تا کی ادامه خواهد داشت.

حجم

۱۰۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۱۰۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد