نظرات درباره کتاب سال های سگی و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب سال های سگی اثر ماریو  بارگاس یوسا

نظرات کاربران درباره کتاب سال های سگی

۳٫۹
(۶۶)
Omid r kh
اثر را دو روزه خواندم، دوران امتحانات، نمیتوانم قضاوت کنم که دافعه ی دوران امتحانات باعث شد سرم را بکنم در کتاب یا جاذبه ی خود اثر مرا اسیر/اثیر خود کرد. هرچه بود مجذوب تکثر گرایی یوسا در این کتاب شدم. فوق العادگیش زمانی شروع شد که فهمیدم در خوانشم اشتباه کرده ام و یکی از شخصیت هارا با یکی دیگر جا به جا گرفته ام باز شروع کردم به خواندن پاره پاره اش تا اشکالم را بیابم و خواندن دوباره اش بسیار برایم تازه بود. هنوز پر از تعلیق و هنوز اضطراب انگیز. و تازه بعد از این همه لذت از داشتان بود که ذهنم مدت ها درگیر مسائل اجتماعی آن نقطه ی خاص جهان در آمریکای جنوبی ماندو تطبیقش با جهان و سپس تفکر شدید راجع به آن معضلات و پدیده ها. و به نظر شخصی ام این تاثیر گذاری بر مخاطب است که باید هدف هر نویسنده ای باشد.
کاربر 7648619
خلاصه اش رو میشه بگی
ستاره تنهایی
رمان خواندن‌ شب امتحان ظاهرا یه ویروس واگیرداره 😂😂
کاربر 2014443
به هر حال من این اثر رو هنوز نخوندم ولی دو بار چاپ کاغذی اش رو خریدم! شاید به این دلیل که فکر می کنم اثری مهم هست،بار اول چاپ کاغذی اش رو ده هزار تومن خریدم که خیلی لذت بخش بود،ولی دلیل واکنش به کامنت بالا جمله ی آخری هست،این جمله دقیقا وقتی اتفاق می افته که نویسنده بخواد خاموش بشه یا نابود بشه یا عملا بی خاصیت بشه. وقتی هنرمندی،هدفش و انگیزه اش مخاطب شد،خود به خود دیگه از آفرینش خالص و ناب فاصله خواهد گرفت و اگر این اثر یا هر اثر دیگه ای،تاثیری داشت یا داره دلیلش مخاطب محوری نبوده،بلکه سرمستی ادبی یا هنری( یا هر چی که دلتون می خواد اسمش بگذارید) بوده که به دلیل مسائل پیرامون در ذهن نویسنده شکل گرفته و مثل یک آبنبات ادبی ارائه شده
Karow Rezvani
کتاب‌های یوسا فهم من از رمان رو به کلی تغییر داد. تسلطش به گذر زمان و رشد دادن شخصیت‌ها، و بازگشت‌هاش در طول زمان بی‌نظیره. این کتاب اگر ترجمه‌ی بهتری داشت، جذاب‌تر هم می‌شد. اگر از این نویسنده کتابی نخوانده‌اید، همراه این کتاب، جنگ آخر زمان، دختری از پرو، سور بز، چه کسی پالومینو مولرو را کشت، و قهرمان عصر ما رو توصیه می‌کنم بخوانید و لذت ببرید.
علیرضا محمودی
و البته شاهکار یوسا گفتگو در کاتدرال
kaveh
یکی از بهترین کتابایی که به عمرم خوندم (البته من چاپیشو خوندم) ترجمش خیلی خوبه ولی اوایل کتاب یکم گنگه چون سبک روند داستان هنوز دست ادم نیس جلوتر گنگیش از بین میره.
amir
داستان به شدت جذاب و گیرا طراحی شده است. شخصیت ها همگی واقعی به نظر می رسند و داستان هایشان مزه ی تلخی و شیرینی را با هم دارد. از آن کتاب هایی که به اصطلاح زمین نمی گذارید. تنها ایراد متاسفانه تحمل سانسور و ممیزی در ترجمه است که کمی به متن اصلی لطمه زده اما با دقت در خواندن می توان متوجه تمامی قضایا شد.
کاربر ۳۳۱۵۰۴۰
سلام ببخشید شما سر در آوردید که جگوار چطور با تره سا آشنا شد؟ به نظر می رسه تحول رفتاری تره سا و آشنایی اش با جگوار جز همان بخش های سانسور ی بوده باشه. تره سا و جگوار نمی تونن قبل از مدرسه نظام با هم آشنا شده باشند مگر ماجرای دیگه ای وجود داشته باشه
sparkgirl
یکی از بهترین کتاب هایی که تا الان خوندم
پریچهر
عالی عالی عالی!! هرچی بگم کم گفتم! شیوه روایت و شخصیت‌پردازی نویسنده فوق‌العاده‌س! شاید اوایل داستان، فهم روابط شخصیتها و پیشروی قصه، مبهم باشه ولی حوصله کنید و ببینید که چقدر لذت میبرید! البته که دست مترجم هم درد نکنه.
th.s
نمیشه گفت دقیقا کجای قصه بهتره چون کل داستان یه جور خاصی آدم رو جذب میکنه. من این کتاب رو خیلی دوست داشتم
SaeedKH
کتاب واقعا فوق العاده ایه حتما بخونینش
rain_88
یکی از بهترین رمان هایی که تو عمرم خوندم . نظیر نداره
Nino
اوایل کتاب خیلی برام مشقت بار پیش رفت!😑اسامی سخت که مرتب با هم قاطی میشدن و هر کس علاوه بر اسمش لقب هم داشت،اواسطش دیگه واقعا خسته شده بودم ولی ادامه دادم و وقتی کتاب تموم شد چققققد از خوندش خوشحال بودم...😊ترجمه اش چنگی به دل نمیزنه... مطمئن نیستم ولی فکر میکنم این کتاب بیشتر باب سلیقه ی آقایون باشه
منیره سادات جارچیان
این کتاب رو در طاقچه بی نهایت خوندم که یک هفته با ۱۰۰٪ تخفیف هدیه داده بودند و خیلی ممنونم از این هدیه. از این رمان خیلی خوشم اومد به این دلیل که با زندگی چند پسر بچه که به مدرسه نظام می رفتند آشنا شدم و البته همین ماجرای یکی از شخصیت های داستان برای من هم در دوره راهنمایی و دبیرستان اتفاق افتاده بود ( همه علیه یک نفر). به هر جهت ترجمه خوب و روان بود و فقط چند غلط تایپی در متن وجود داشت. خواننده باید کمی حوصله کنه تا جریان روایت داستان دستش بیاد چون روایت خطی و سر راست نیست و مدام به عقب بر می گردد و دوباره به زمان حال می آید و البته از زندگی و ذهن شخصیتی به زندگی و ذهن دیگری می ره. و صد البته نکاتی برای تفکر در خودش داره. برای من فقط نکته ای مبهم ماند. در مجموع لذت بردم و به شما هم توصیه می کنم که بخوندیش🌹راستی به نظر می رسه ابهامی که گفتم از سانسور باشه، احتمالش خیلی زیاده.
کافه کتاب
کتاب قشنگی بود ولی سوربز خیلی قشنگتر بود بهرحال ایشان نویسنده توانمندی هستند و همه رمانهاشون قشنگن 🌸🌸
amir
داستان پردازی کتاب و رشد شخصیت ها بسیار حرفه ای انجام شده ،،راوی داستان خیلی جاها عوض میشه خیلی از بخش ها راوی داستان شخصیت های است که درحال رشد هستند و در بخش های از کتاب راوی سوم شخص یا همون نویسنده است ،،کتاب در خیلی از بخش ها مخصوصا 60صفحه پایانی گیرایی جذابی داره و تقریبا 100صفحه اخر رو بدون اینکه کتاب رو زمین بگذارید می خونید ،، قطعا ارزش خوندن داره خیلی جاها با شخصیت ها همزاد پنداری میکنید و روابط عاشقانه کتاب به زیبایی به تصویر کشیده شده
کاربر ۲۵۵۱۴۶۶
رونویسی و تبدیل کتاب به متن دیجیتال اشکال زیاد داشت. بغیر از غلط های تایپی متعدد، در خیلی از صفحات بدون توجیه و بدون پایان موضوع صفحه قطع شده و ادامه متن به صفحه بعد می پرد. این را در کتاب های دیگر طاقچه ندیده بودم و بویژه در این کتاب که سبک نگارش عمدا نقل قول های از زبان افراد مختلف را بدون فاصله در ادامه هم می آورد باعث سردرگمی خواننده میشود. بنظرم ارایه چنین کیفیتی عملا توهین به خواننده است.
azar
قرار نیست با یک کتاب سرراست طرف باشیم. قراره هم رمان بخوانیم, هم کلی فسفر بسوزانیم. چون در این کتاب به سادگی مشخص نمی شود راوی کیست و مدام هم راوی عوض می شود.باید از روی سلسله حوادث و با حدس و گمان بفهمیم ماجرای کدام شخصیت روایت می شود. علاوه بر آن حدود دویست صفحه اول گیج کننده و حوصله سر بره. اما با همه این تفاسیر کتاب رو دوست داشتم. حکایت یک مدرسه نظامی و دانش آموزانش و خشونت و ظلمی که در آن رواج داره. بعضی از خشونت هایی که در آن گفته می شد منو یاد تعریف هایی که برادرم از سربازی می کرد انداخت, مخصوصا رفتارهای خشنی که شاگردان با هم داشتند.
Mary gholami
من نتونستم باهاش ارتباط بگیرم☹
کاربر بی نام
بدون شک نگارش و شخصیت پردازی جناب یوسا که حرف نداره! من این کتاب رو به صورت چاپی مطالعه کردم برای کسانی که رمان دوست هستند پیشنهادِ خوبی هست، همزمان پیش بردن زندگی چند شخصیت و همزاد پنداری با اونها ، فلش بک زدن به گذشته افراد و همزمان پیش بردن داستان در زمان حال ، البته همه این موارد ممکنه اول کمی گیج کننده باشه ولی در کِشِش کلی که کتاب داره حل میشه... نمی تونم بگم بهترین کتابی بود که خوندم چون فکر می کنم سلیقه فردی هم دخیل باشه و با احترام باید بگم حتی جزء لیست بهترینهام نخواهد بود ولی برای مطالعه توصیه می کنم🙏🌱🍃
KAVEH
عالی چون گل قالی...!🙂
Farzaneh Jeirany
کتاب خوبی بود . ولی در متن اشتباهات تایپی بسیار زیادی بود که آزاردهنده بود.
نیکوطوفانی
سلام.امکانش هست کتاب "گفتگو در کاتدرال" از همین نویسنده با ترجمه عبدالله کوثری رو هم بذارید در اپ خوبتون؟سپاس

حجم

۴۲۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۵۵۹ صفحه

حجم

۴۲۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۵۵۹ صفحه

قیمت:
۱۱۳,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد