نظرات درباره کتاب مزایای منزوی‌ بودن و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب مزایای منزوی‌ بودن اثر کاوان بشیری

نظرات کاربران درباره کتاب مزایای منزوی‌ بودن

۳٫۸
(۳۱۷)
SIR_SARAB
اینجا خیلی از سانسور شدن این کتاب گفته شده. سانسورش در چه حده؟ مثل "سیزده دلیل برای این که" در حدیه که مهم ترین بخش ها به کلی تغییر کرده یا سانسور فقط برای حواشیه؟ موندم بخرم یا نه.
Fatemeh Karimian
خانم زهرا سادات.. محض اطلاعتون نویسنده خودت باش دختر، خانم ریچل هالیس هست.. نه اونی که شما گفتید..
-Dny.͜.
زبان اصلیش بهتره یه جوری سانسور کردن ک داستان نصفش تباه شده
علی توحیدی
همین نسخه به اندازه کافی مبتذل هست. واقعا چطور چاپ شده؟
پرتو
درود.. کتاب روان و زیبایی هست به نسبت کتاب بهتر و جذاب تر از فیلمش هست بیشتر ترغیب میشی تا ادامه بدی.. تجربه خوبی بود خواندن کتاب ..
sina tahmasbi
موضوع و داستان کتاب و حرفایی ک توش زده میشه شاید برای بعضیها غریب باشه ولی برای کسایی ک با شخصیت اصلی کتاب همزاد پنداری دارن کاملا قابل درک و حتی میشه گفت فوق العادس که البته سانسور بخش زیادی از این جذابیت رو گرفته برای حل این مشکل بعد خوندن کتاب میتونید فیلم کتاب رو هم نگاه کنید (the perks of being a wallflower)
Jackfrost
چیزی که من نمی فهمم اینه که ترجمه چنین رمانی دقیقا قراره چه کمکی به نوجوان جامعه ما بکنه در مواجهه با مشکلات بلوغ و ورود به دنیای بزرگسالان در جامعه فعلی ایران؟!!! مترجمان ما کاش سراغ داستان هایی برن که در فهم این جهان آشوب گونه امروز به نوجوان ها کمک کنه.در کل داستان خیلی سطحی و پرشتاب و عامه پسندانه بود و همون لحظه های قشنگ تینجری هم که داشت برای نوجوان ما چیزی جز حسرت و افسوس نخواهد بود یا در خوش بینانه ترین شرایط یک ادا و ژست تقلیدی برای یکی دونستن ظاهری خودش با نوجوان آمریکایی!
SKY
🌙 این کتاب رو تو کتابخونه پیداش کردم.. همینطوری برداشتمش و گفتم ببینم چطوره! رفتم خونه و شروع کردم به خوندن.. و هی می گفتم این پسره چقدر منه! بخشی از وجودم احساس می کرد چارلی اعصاب خورد کن و ضعیفه.. ولی از یه طرف درکش می کردم چون منم مثل اونم،، منزوی و درونگرا :) چارلی .. پسر منزوی مهربون :) ولی کتاب پر از سانسور بود و من خیلی چیزها رو اون موقع متوجه نشدم. •-• اما بازهم خیلی تاثیر گذار و زیبا بود واقعاً .
eameli
میدونید این کتاب رو حدودا دوسال بود که میخواستم بخونم ولی به هر دلیلی نمیشد بخونمش. و قسمت شد امسال بخونمش،واقعا کتاب قشنگی بود. پر از احساس،غم و داشتن دوستان عالی. فقط وقتی داشتم این کتاب میخونم با خودم فکر کردم یعنی تو واقعیت هم انقدر بین دبیرستانی ها مواد و الکل زیاده؟چرا با این سن کم سمت اینجور چیزا میرن آخه چه دلیلی داره...ترجمه کتاب خوب و روان بودش. اگه کتاب خوندید،فیلمش رو هم ببینید. من الان میخوام فیلمش رو هم ببنم و امیدوارم که مثل کتابش قشنگ باشه.
Nadia Farhang
نمی دونم تا حالا همچین حسی داشتی یا نه؟ این گه دوست داشته باشی هزار سال بخوابی،یا فقط وجود نداشته باشی یا از وجود داشتنت بی خبر باشی.😴💕
MAHDI_1147
کتابی بسیار جذاب و درگیرکننده و دوست داشتنیه به نظرم اگه تو سن ۱۵ تا ۲۰ سالگی خونده بشه قابل درک تر و لذت بخش تره از این کتاب فیلم هم ساختن که اون فیلم هم قابل احترام و وفادار به کتابه البته اگه قصد دیدن فیلم دارین، صبر کنین و اول کتاب بخونید و بعدش فیلم ببینین تا کتاب براتون اسپویل نشه
sonia
به همه اونایی که میخوان وارد دبیرستان بشن توصیه می کنم.
programmer
کتاب خوبیه ولی آدمهای منزوی که نباید حتما مشکل داشته باشن :(
P
سلام باید بگم که من اول فیلمو نگا کرده بودم و بعد کتابو خوندم و باید بگم که حقیقتا این دو فقط در سطوح داستان باهم اشتراک دارن و در بعضی جاها باهم متفاوتن. داستان در کل جالبه. همونطور که خودتون میدونین نویسنده ها توی داستان هاشون فضا سازی میکنن تا مخاطباشون بتونن همگام با داستان جلو بیان اما خوندن این کتاب مثل اینه که یه کتاب نامه پیش خودت داشته باشی چون اصلا سیر داستانی نداره و فقط با خوندن این نامه ها که لحن روایی دارن باید بفهمی که قضیه از چه قراره و این برای بعضی ها کاره سختیه. اگه از تفاوت های فیلم و کتاب بخام بگم باید اولا بگم که فیلم به کتاب شاید در حد 40 درصد پایبنده، دوما باید به سیگاری بودن سم و پاتریک اشاره کنم که بعدها چارلی رو هم سیگاری کردن که به من نشون داد که این ها همچین معصومه معصوم طبق روایت فیلم نیستن. بعضی از اتفاقات در کتاب اصن توی فیلم بهش اشاره نشده یا بصورت خیلی گذرا چارلی روایت کرده مثلا بارداری و سقط جنین خواهر چارلی یا خرید چارلی و خواهرش با مامانشون که اصلا توی فیلم نیومده و همچنین اون بخش که درباره اینه که کرگ به سم حقیقتو میگه و اینا بصورت خیلی گذرا توی فیلم اومده درحالیکه توی کتاب خودش سلسله مراتبی داشته و قطعا این بخش ها جزو بخش هایی بودن که به شخصه دوست داشتم توی فیلم باشه. نکته دیگه اینکه اگه این کتاب با همین وضع زیر چاپ رفته باشه ارزش پول خرج کردن رو نداره چون اولا بعضی جاها واقعا اشتباهات فاحشی هم از جهت ترجمه ای هم از جهت نگارشی وجود داره بطور مثال با کلمه " پن استیت" در خیلی جاهای داستان برخورد میکنیم که متوجه میشیم یا سردرگم میشیم که این چیه یا چرا اینطور اومده درحالیکه این کلمه کوتاه شده کلمه" پنسیلوانیا استیت" هست که باید بصورت " ایالت پنسیلوانیا" ترجمه میشد. یا مثلا در بخشی از داستان به این جمله برمیخوریم که "پاتریک شبمونو نجات داد"( فک کنم همینجوری بود) در حالیکه کاملا تحت الفظی ترجمه شده و میتونست مترجم با خلاقیتش یه معادل فارسی مناسب براش بیاره همچنین از اشکالات نگارشیش به اوردن کلمه حتا بجای حتی اشاره کرد. در کل بگم که کتاب ارزش خوندن داره ولی پیشنهاد میکنم اول فیلمو ببینین بعد کتابو بخونین تا حداقل زیاد اذیت نشین. ارادت
negar
این کتاب عالیه، عالی
Mary gholami
جالب نبود😑 فیلمش خیلی بهتر از کتابشه کتاب چون سانسور شدا گیج کنندست😬
-Dny.͜.
👌
HIDDEN
بستگی به سلیقه داره
m.h.kamran.s
چرا این جوری تموم شد؟؟؟
fatio
فیلمشم ببینید ... ابهاماتش رفع میشه
_echo_
شاید چون بعضی از نویسنده ها فکر میکنن اگه یه پایان خوب و جم و جور داشته باشن کتابشون خوب نمیشه😐
نوشین
عالی ۵الی عالی
کاربر ۹۲۵۰۸۴
خیلی قشنگ بود ولی زیاد سانسور داشت
Mahdi Nasirzadeh
سریال نیست فیلمه
hânâ
کاربرهای دیگه سریالشو پیشنهاد میکنن. میگن خوبه.. نمیدونم
shahramazazazad
داستان یه سری بچه دبیرستانیه وخوش گذرونیاشون خوندنش خیلی جالبه ولی اگه عمقی نداره
سوفی پاتر
همونطور که دوستان گفتند سانسور زیاد داشت ولی خب چون ما عادت کردیم به سانسورها، میتونیم خودمون حدس بزنیم جاهای خالی رو. نگارش کتاب رو هم دوست نداشتم در بعضی جاها، مثلا نوشتن "ان قدر" به جای "اینقدر". و در نهایت اینکه روایت جذابی بود.
nedsalehani
خیلی کتاب قشنگی بود👌
a.m
عالی بود،اولاش محوریت داستان جذبم نکرد اما ادامه ش دادم و اصلا فک نمیکردم آخرش اینجوری تموم شه:(بعضی افکار چارلی واقعا تحسین برانگیز بود که اگه تو سن نوجوانی میخوندم متوجه عمقش نمیشدم،مرسی از مترجم محترم

حجم

۱۹۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۷ صفحه

حجم

۱۹۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۷ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۲۹,۵۰۰
۵۰%
تومان