نظرات درباره کتاب یک تکه کاج و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
۳٫۰
(۴۲۵)
Lida
تا کنون ده داستان از این مجموعه را خوانده ام و این اولین داستانی بود که وادارم کرد بی معطلی رایم را بدهم و نظرم را بنویسم. شیوه ی روایت داستانی بلند در قالب اپیزودهای کوتاه بسیار به متدهای نویسندگی خلاق امروز نزدیک بود. شخصیت پردازی بسیار هنرمندانه بود که شخصیت ها با رفتارها و دیالوگ هایشان به خواننده معرفی می شدند . با آنکه پایان داستان را می شد از ابتدا حدس زد که ماجرای مرگ تدریجی یک بیماری سرطانی بود، نحوه ی توصیف مراحل بیماری و رنج هایی که شخصیت اصلی و خانواده اش متحمل می شدند خیلی حس همدردی خواننده را برمی نگیخت که خود هنری بزرگ در نویسندگی ست. نویسنده فقط سعی کرده بود دوربینی باشد در ثبت این وقایع و بی هیچ ردی از اظهار عجز و ناتوانی از طرف قهرمان اصلی، قضاوت را به عهده ی خواننده گذاشته بود. ما با بیمار سرطانی درد کشیدیم، با مادرش گریه کردیم، با پدرش شکسته شدیم و با برادرش هم نوا شدیم...درود به نویسنده ی کار و با آرزوی سلامتی و صبر برای همه ی بیماران سرطانی و خانواده هایشان.
امیرحسین
با این که شخصیت اصلی داستان به مرگ نزدیک میشه ولی من حس نکردم داستان داره غمگین میشه.ولی این از خلاقیت نویسنده هست که یه پایان تلخ که با مرگ شخصیت اول تموم میشه رو فقط با بیان ناپدید شدن کاج بیان میکنه که این خودش یه سری از ماجراهای داخل داستان رو برای کامل شدن اخر داستان می طلبه.خلاصه که عالی بود.من بعد از اقای جمال زاده عاشق این نویسنده شدم:))
سید هادی
من ندیدم اسمی از نویسنده داستان برده بشه ، میشه اگه میدونید اسم نویسنده رو بگید
Katayoon Ghanbari
خیلی خوب حس یک انسان دم مرگ رو ترسیم کرده بود باوجود اینکه شخصیت اصلی ب پایان زندگیش نزدیک میشد اما دچارحس ناامیدی از خوندن کتاب نمیشیم جزییات وحال وهوا واحساسات کاملا قابل لمسه
mani
داستان، توصیف های دقیق و تشبیه های زیبایی داشت و طنازی های نویسنده تو حذف فعل ها و ساختن ترکیب های جدید، کار رو قوی تر کرده بود. آدم در طول خوندن این داستان، کاملا خودش رو جای یه بیمار سرطانی و یا اطرافیانش می بینه و این برای منی که یه تجربه شبیه این اتفاق رو از نگاه یه عضو خانواده داشتم کاملا مشهود بود و این اتفاق نشون از جستجوی نویسنده درباره این موضوع داره. در مجموع هرچند داستان غمگینِ، اما آدم از خوندش لذت می بره.
سعید جان
آخرش فک کنم فوت کرد آره؟ زیبا بود
Tanha Tanha
بله فوت کرد...در واقع صحنه های آخرِ داستان همون چیزیه که همه راجع به دقایقی قبل از مرگ میگن...تمام گذشته روی دورِ تند جلوی چشمانت تا کاملا بمیری...و تمام
Niloofar
بی نهایت،بی نهایتتتتت زیبا بود.واقعا لذت بردم.نکته های ظریف و شیرینی داشت☺
ⓗⓐⓝⓐ
زیبــــــــــــــا بود و در عین حال دردناک...
felani
چقدر زیبا توصیف کرده😢👌
مریم
فوق العاده بود،با اینکه اشکمو درآورد حسابی
casper
خیلی زیبا واحساسی ،شروع خوب و پایان عالی
casper
شما هنوز فیلمای هندی رو ببین و حالشو ببر اینجور کتاب بدرد تو نمیخوره
Negar Amini
نمیدونم چرا تا یه جاهایی از داستان فکر کردم شخصیت اصلی داستان یه دختره🤔🤔 درست توصیف نشده بود یا من دقت نکردم؟!!!!!
سوگند رمضاني
لذت بردم و در عین حال خیلی هم غصه خوردم🌹😭
نسیم سهیلی
عالی و بدیع
Ghazal..
🌿👍
(:Ne´gar:)
با اینکه سراسر داستان داره حس معلق بودن توی یک ترس بزرگ ، ترس از دست دادن و از دست رفتن جلو میره ، چیز هایی هست که حس امید رو در عین همون معلق بودن منتقل میکنه و نکته بارز کتاب همینه ! که تا نقطه نهایی هنوز امید پا به پای ترس و غم جلو میره ، و درسته که داستان پایان خوشی نداره ، اما حس زیبایی داشت . زیبا و تلخ .
سعید سید هاشمی
خیلی عالی و طبیعی بود.
Mohammad Bagheri
داستان بسیار زیبا اما با پایانی کمی سنگین.
❥ⓕⓣⓜⓗ❥
داستانِ خیلی خوبی بود توصیفاتی که توی داستان بود و رو خیلی دوست داشتم قلـم نویسنده واقعا خیلی خوب بـود عالـی نوشته بودن👌 و پایانی غـم انگیـز😔
سهیل کارآگاه
واقعا از خلاقیت و و ظرافتِ نویسنده در بیان جزئیات و توصیف‌ها لذت بردم. پایان‌بندی نسبتاً خوبی داشت؛ البته نه به‌خوبیِ بقیه‌ی داستان. در واقع در طول داستان، اون‌قدر توقعم از نویسنده بالا رفته‌بود که انتظارِ پایان خیلی به‌تری رو داشتم.
کتابخوان🤓
بسیار زیبا و ادبی👌

حجم

۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

حجم

۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

صفحه قبل
۱
۲
...
۸صفحه بعد