نظرات درباره کتاب آسیاب کنار فلوس و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب آسیاب کنار فلوس اثر جورج الیوت

نظرات کاربران درباره کتاب آسیاب کنار فلوس

۳٫۷
(۱۶)
کاربر ۲۹۶۸۷۹۳
عجب!!!!!!!!!!! قطعا ارزش چند بار خوندن داره
بوک تاب
من خیلیییی وقت پیش خواندمش، اما آنطوری که یادمه : ترجمه کتاب رو دوست داشتم، کلا ترجمه های آقای یونسی عالیه. طولانی بود اما آخرش از خواندنش راضی بودم. بعد از داستان تا مدتها فکرم درگیر بود، حتی هنوز هم بعضی از به اصطلاح پند هایش یادمه_ خوشبختیمون رو نمیتونیم روی بدبختی دیگران بنا کنیم... جزو ادبیات کلاسبک مشهوره،به نظرم ارزش خواندن داره البته به شرطی که اهل کتابهای طولانی باشید. نمیگم بعدش با نشاط شدید، اما مطمئنا اخساس میکنید بزرگتر شدید و دنیا را بهتر میبینید.
🌻سپیده 🌻
یک ستاره برای ثبت نظر می دونستید "جورج الیوت" یه خانم بوده و برای اطمینان ازینکه مخاطبان،بطور جدی آثارش رو می خونن یا بررسی می کنن،نام مستعار"جورج الیوت" رو برای خودش در نظر گرفت...🤔
کاربر ۳۵۳۵۴۲۵
جورج الیوت با نام واقعی ماری‌آن ایوان🙂
zohreh
۷۶. کتاب ترجمه و مقدمه بی‌نظیری داره که نباید ازش غافل شد،‌ هرچند که داستان طولانی‌ای داره که میتونه حوصله سر بر باشه. جورج الیوت در توصیفش از این کتاب گفته که درام داستان بی‌شباهت به درام زندگی خودش نیست. ماجرای زندگی خانواده تالیور با تمرکز به زندگی دخترشون مالی، افکار و عقایدی که در روند تربیت، رشد و زندگی مالی و برادرش داشتن رو توصیف میکنه. و در نهایت به این نتیجه میرسه که بالا و پایین‌های ناگریز زندگی خانواده‌ها رو به هم نزدیک‌تر می‌کنه.
Bookworm
ابتدای داستان خیلی جالب نبود توضیحات اضافی و زندگی اشرافی ولی از میانه انگار که نویسنده عوض میشه طوفان و غرق شدن عالی بود👍
بوک تاب
من کتای رپ دوست داشتم، دلم هم برای مگی میسوخت.... بعضی وقتها خیلی انسانها بی انصاف میشوند...
Sh.moqaddam
ولی بر عکس به نظرم پایان دادن داستان این طوری خوب نبود....من فکر کردم چون نویسنده نتونسته داستانو تموم کنه این سرنوشتو برای ماگی انتخاب کرده
وحید
تازه کتاب رو شروع کردم. البته در دوران نوجوانی آن را خوانده بودم. از همان ابتدا زبان کهن و نامانوس مترجم باعث آزار خواننده میشه. اصطلاحاتی عجیب و غریب به کار می‌بره که باید به فرهنگ لغت مراجعه کرد. توصیفات کتاب زیبا و روانه ولی ترجمه چنین نیست و مترجم سعی کرده شکوهمند کتاب رو برگردان کنه. از نکات جالب ترجمه وقتیه که مترجم قصد داره عامیانه ترجمه کنه... گویا دلش نمیاد لحن پرطمطراق خودش رو از دست بده و جملات عامیانه چیزی بین رسمی و محاوره‌ای در میان. البته مشکل متن تنها از سبک مترجم نیست. متن ویرایشی اساسی نیاز دارد. گاهی افعال معکوس نوشته شده‌اند، ضمیرها با اصل خود تناسب ندارند و...
کاربر ۲۵۹۰۳۴۳
کتاب از دسته کتابهای کلاسیک هست که باید با حوصله خوانده بشه، داستان جذاب بود . ولی یک ویرلیش در ترجمه لازم داره که جملات مفهوم تر باشند .
کاربر ۱۳۸۱۳۸۱
موضوع کتاب عالیه ولی متاسفانه ترجمه جالب نیست و ویراستاری خیلی بد بود
الیزابت دارسی
نیاز داشتم که خیلی عاشقانه باشه ولی قلم نویسنده فوق العاده قشنگ بود🌿
samari
من این کتاب رو با توجه به شناختی که از موضوعش داشتم خریداری کردم اما متاسفانه از بین نسخه هایی که طاقچه ارائه داده بود مترجمانش رو نمیشناختم و به صورت شانسی این نسخه رو انتخاب کردم علیرغم ادعایی که مترجم ابتدای کتاب داره که خیلی خوب و مناسب با شخصیتها ترجمه کرده ولی متاسفانه اصلا متن روان و خوبی نیست و ترجمش آدم رو کلافه میکنه ضمنا ویراستاری خوبی هم نشده و پر از غلط های تایپی هست صرفا به ۳ دلیل دارم میخونمش یک اینکه موضوع و داستانش رو میدونم و جذابه دوم اینکه نویسنده کتاب رو دوست دارم و سوم اینکه خریدمش و پول دادم براش مجبورم بخونمش🤷‍♀️ ولی واقعا هرچی بیشتر پیش میرم به دانش مترجم بیشتر شک میکنم فاجعست!!
Pardis
ما یه نسخه از این رو تو خونمون داریم که چاپ سال ٦٨ هستش که قیمتش ٣٤٠ تومن بوده!!!!! من خودم کتاب رو نخوندم ولی اومدم اینجا تا نظرات بقیه رو در موردش بدونم که آیا خوب هست یا نه :)
بوک تاب
من این کتاب را دانشگاه میرفتم از کتابخانه گرفتم خوندم، سرعت خواندن این کتاب به اندازه آثار کلاسیک دیگه مثل جین ایر یا آثار دیکنز یا جین اوستین نیست. به شادی آنها هم نیست اما واقعا تاثیر گذاره و الان بعد از چندین سال هنوز بعضی از عبرتهاش😊 تو ذهنمه... آدم خوشبختیش رو نباید روی بدبختی دیگران بسازه... و واقعا خوشحالم که آن را خواندم ، همان موقع هم بعد از خواندنش اخساس فیلسوف شدن و عاقل شدن میکردم😊 یک چیزی بعدش آدم میفهمید که قابل بیان نبود. فقط میدانستم عوض شدم. ترجمه اش هم عالیه، کلا ترجمه آقای یونسی توی آثار کلاسبک به نظرم بی رقیبه. پس اکر کتابهای طولانی را بلدید بخونید و زود حوصلتون سر نمیره، کتاب خوبیه حیفه از دستش بدید.
Hedy-lamarr
زندگی نامه نویسندش جالبه.
🌻سپیده 🌻
منبع:ویکی پدیا

حجم

۷۳۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۶۲۸ صفحه

حجم

۷۳۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۶۲۸ صفحه

قیمت:
۱۳۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد