نظرات درباره کتاب تنگسیر و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب تنگسیر اثر صادق چوبک

نظرات کاربران درباره کتاب تنگسیر

۴٫۵
(۸۵)
shiv
متن گیرا و جذاب...داستان روان‌، دلنشین و پر از هیجان
🌻سپیده 🌻
چاپیش رو خوندم.جالبه
morteza safari
داستان جذاب و خوبیه
بهار قربانی
میگن کتاب‌رو باید در زمان مناسبش بخونی، حدود ده سال پیش، اولین کتاب از صادق چوبک رو خوندم *انتری که لوطیش مرده بود* به واقع نفهمیدم چی میگه،اصلا نتونستم ارتباط برقرار کنم، بعد ازین مدت، این کتاب رو دستم گرفتم و خوندم. خوندم، کلمه‌ی درستیه؟ مزه‌ِمزه کردم، کیف کردم. متنی روون ، بی تکلف، با لهجه شیرین جنوبی...لذت کتاب خوندن رو برات به اوج می‌رسونه. اولین کتاب صادق چوبکه، با اینکه این همه سال از چاپش گذشته، همچنان گیرا و خواندنیه. داستان براساس واقعیت بیان شده، و چوبک در جایگاه سوم شخص این داستان‌رو روایت میکنه. زائرمحمد، که در اواخر داستان بخاطره جریاناتی، شیرمحمد بهش میگن، از اهالی تنگستان یا تنگسیر بعد از کلی کار و زحمت، پولشو میده به چند تا از آشناهاش جهت خرید خونه و کار ...اما اونا پول زائرمحمد رو بالا میکشن...محمد که در روستاشون معروف به پهلوانی و جوانمردی، تمام تلاشش‌رو میکنه که این پول رو پس بگیره اما اونا هیچ توجهی به محمد نمیکنن و کلا زیر قول و قرار خودشون میزنن...محمد هم مجبور میشه دست به کاری بزنی که شاید هرگز دوست نداشت انجامش بده.
Leo n
نوشته های صادق چوبک کم نظیره. تنگسیر، متن روان همراه با گویش جنوبی اش که لحن داستان رو گرم تر کرده و قابل فهم هم هست. چیزی که به من خیلی چسبید توصیفات ریز و جز به جز داخل کتابه که ابدا خسته کننده نیست، و شبیه یک فیلم جذاب یقه ی مخاطب رو می گیره و تا آخر با خودش همراه میکنه.
matin
کتاب با نثر روان و خوب و شخصیت پردازی عالی و داستان پرکشش.داستان مردی که در مسیر گرفتن حقش دست به همه کاری میزنه و تا رسیدن به هدفش کشش و داستان خوبی خلق میشه
Nafiseh R
همه چیز توی اینکتاب عالی بود.من از صفحات اول جذبش شدم و با لذت فراوان خوندم.فکر میکنم اگر توی کتاب دیگه ای شخصیت اصلی برای گرفتن حقش آدم بکشه بهش حق نمیدم و تا آخر کتاب آرزو نمیکنم کاش بتونه فرار کنه.صادق چوبک عالیه عالی
hedayat Homa
ضد استعماری . در زمان خودش نوشتن یه همچین رمانی که نویسنده اش به اهمیت ولایت جمعی پی برده واز اهمیت وجود اون صحبت می کنه خیلی دست از جان شستگی می خواسته .
اسماء
عاااالی بود
ZARGOL7
اولین کتابی بود که از صادق چوبک می‌خوندم و عاشق توصیفات و شخصیت‌پردازی‌هاش شدم. کتاب حوصله‌تون رو با جزئیات سر نمی‌بره. روند داستان تند پیش میره و اتفاقات سریع می‌افتن که همین خوندنش رو حوصله سر بر نمی‌کنه ولی در کل از شخصیت زائر محمد خوشم نیومد. می‌دونم که داستان بود و نباید همیشه طبق انتظارات ما پیش بره ولی انگار از یه جایی به بعد دچار جنون شده بود. وقتی بی‌عدالتی قانون بشه چیز دیگه‌ای هم نمیشه انتظار داشت. متن پر از کنایه‌ها و ضرب‌المثل‌های نابه که واقعا آرزو می‌کردم بعضی‌هاشون هنوز هم استفاده بشن اینقدر که خوب و دقیق منظور رو میرسونن.
sara
مشتاق شدم فیلمشم ببینم
nunuei
داستانی بسیار ساده با قلمی که برای بنده دلنشین نبود؛ واژه های تکراری پشت سر هم و روایتی داشت که کلافه ام میکرد یه جاهایی متن وزین و سنگین میشد و یه جاهایی عامیانه و ساده گویش و لهجه به خوبی رعایت نشده بود گاهی لهجه داشتن گاهی نداشتن اما کنایه های محلی زیادی داشت که راحت میشد متوجه شد نخوندش چیزی ازتون کم نمیکنه از ما گفتن :)
تبریز
عالی،، زنده باد جنوب،، زنده باد وطنم بوشهر:) ا
مامان زیبا
دوستش دااااشتم
کاربر ۳۶۶۴۳۴۲
کتاب بسیار خوبیه من فیلم تنگسیر بهروز وثوقی رو دیدم و معتقد م بهترین فیلم بهروز وثوقیه ،ومطمعنم یه روز مردوم ایران به همین سبک حقشونو میگیرن
Avant-garde
کتابی در باب غیرت و دلیری و ظلم‌ستیزی که خواندن آن بر هر ایرانی لازم و واجب است!
محمد مهدی
خطر اسپویل ⚠️ کتاب زیبایی است نثر خوبی هم داره اما دو نکته: . . . . . . ‌. . . قتل اون دوتا خانم که بی گناه بودن به نظر من باعث میشه مخاطب تا حد زیادی ارتباط مثبتی که با شخصیت برقرار کده رو از دست بده. پایان داستان شبیه فیلم هندی هاست و کمی دچار ضعف پایان بندی است.
azi
عاالی بود حتما بخونید
sedy
داستان روان و جذابیه و علت ۴ امتیاز دادنم این بود که چند غلط تایپی در نسخه ی الکترونیکی کتاب وجود داشت.
amin
واو .عالیه

حجم

۱۶۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

حجم

۱۶۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

قیمت:
۸۳,۰۰۰
تومان