نظرات درباره کتاب مزخرفات فارسی و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب مزخرفات فارسی اثر رضا شکراللهی

نظرات کاربران درباره کتاب مزخرفات فارسی

۳٫۳
(۳۲)
Alireza
قابل توجه اون دوستانی که به اسم کتاب خرده می‌گیرند، «مزخرفات» واژه‌ای عربی و جمع واژه‌ی «مزخرف» است که هم‌ریشه و هم‌معنی «زخرف» است. معنای شایع و اصلی «زخرف» در زبان عربی، طلاکاری و تزئین با جواهرات است و سوره‌ی چهل و سوم قرآن کریم نیز زخرف نام دارد. فرهنگ‌نامه‌ی مجمع در تعریف این واژه می‌گوید: زخرف کمال حسن شیئ است و لذا به طلا و به نقوش و تصاویر زخرف گفته‌اند :)))
مینا
😯😯پس کلمه مزخرف هم مثل «عقل کل» میمونه. معنی اصلیش مثبته ولی کنایه داره.
عباص
مزخرف در لغتنامه به معنی چیز بی ارزشی که روکش طلایی دارد هست.این کتاب که توسط یک ویراستار با سابقه نوشته شده به بررسی و نقد طرز نگارش و فرم نوشتن مطبوعات و جراید با چاشنی طنز پرداخته است و توصیه به رعایت اصول صحیح نگارشی داره
دانیال محمودزاده
بسیار عالی
HRZ
*****
رعنا
رضا شکراللهی در حوزهٔ روزنامه‌نگاری فعالیت می‌کنند و اشکال‌هایی را که در زبان فارسی وجود دارند، به زبانی طنزآمیز بیان می‌کنند. کتابی که بیشتر در زبان عموم رایج است. پیشنهاد می‌کنم حتماً خوانده شود.
کاربر ۲۸۶۷۷۶۸
نام مناسبتر برای کتاب وجود نداشت؟
maryam salehi
لحن و ادبیات مولف کتاب، رضا شکراللهی، در این کتاب طنزگونه است و انتخاب این نام و عنوان مدخل‌ها شاید در نظر اول برای برخی مخاطب‌ها خوشایند نباشد اما چیزی ار ارزش واقعی کتاب و مولف نمی‌کاهد.
atefeh teacher
اگه به جلد کتاب دقت کنید،روش پر از مهره ها و ریز میز جات هست.مزخرف در اصل به معنی آراسته شده است نه اون معنایی از مزخرف که امروز رایجه. در اصل به معنای تزیین چیزی به صورت شلوغ پلوغ و درهم برهمه.
محمد نبی
هنوز نخریدم ولی احساس میکنم کتاب خوبی باشع
maryam salehi
درسته، واقعا کتاب خوبیه
نیلوفر🍀
تا زمانی که کتاب رو نخوندید لطفا امتیاز ندید تا بشه بر اساس امتیاز کتاب خرید کرد🙏🏻

حجم

۱۰۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۵ صفحه

حجم

۱۰۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۵ صفحه

قیمت:
۴۲,۰۰۰
۲۵,۲۰۰
۴۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد