نظرات درباره کتاب بیشترش چیز خاصی نیست (راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها،جلد پنجم) و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب بیشترش چیز خاصی نیست (راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها،جلد پنجم) اثر داگلاس آدامز

نظرات کاربران درباره کتاب بیشترش چیز خاصی نیست (راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها،جلد پنجم)

۴٫۵
(۱۳)
Mohammad
(۶-۲۸-[۱۳۸]) جلد پنجم به پیچیدگی‌های فضا - زمان و دنیاهای موازی پرداخته؛ زبان کتاب در بعضی جاها علمی و پیچیده میشه ولی قابل فهمه و پایان خوبی داره. نویسنده بر خلاف بقیه کتاب های دنباله دار که معمولا شخصیت محورن؛ شخصیت های کلیدی رو در لابلای داستان به راحتی حذف میکنه و اونها رو بدون هیچ سرنوشت معلومی، نادیده میگیره؛ تاریخی در کار نیست چون زمان و مکان معنای سنتی شون رو از دست دادن و اتفاقات، روند تاریخی مشخصی رو دنبال نمیکنن. داگلاس آدامز با استفاده از شخصیت های نمادین و زبانی طنز، اندیشه ها و جهان بینش رو به عنوان یه خداناباور به خوبی تونسته در دل داستان جای بده و همه چیز رو به تمسخر بگیره. یکی از کاراکترهای خوب کتاب ماروینه (شخصیت مورد علاقم) ماروین به عنوان یه ربات که فقط با منطق سر و کار داره و جهان رو از دریچه ی مختص به خودش میبینه و تا جلد سوم حضور پر رنگی هم داره به نوعی میشه گفت تمثیلی از تقابل خِرد و منطق با جهان ابزورده؛ جهانی پوچ و بی معنا که محصولش افسردگی و اندوهه، اندوهی که تا آخرین لحظه با ماروین همراهه.
ر.د.ب
ترجمه عالی. خود کتاب را هم که همه میشناسن. واقعا از مترجم این سری کتابها تشکر میکنم برای حال خوبی که به ماها داد. مرسی.
amirreza🎭
بیشترش چیز خاصی نیست!بالاخره جلد پنج سری کتاب های راهنمای کهکشان ترجمه شد. این جلد هم مانند جلد های قبلی جذاب بود و طنز این جلد از جلد یک و دو و چهار کمتر بود ولی نسبت به جلد سوم بهتر بود.ترجمه هم خیلی خوب و روان بود.تو جلد پنجم نویسنده تیوری جهان های موازی رو وارد داستان میکنه.فنچرچ دختری که آرتور در جلد چهارم باهاش بود طی یک سفر ماورا مکانی غیب میشه و کلا از داستان حذف میشه!این جلد جدا جدا داستان آرتور،فورد،تریلیان و تریشکا(تریلیان در دنیای موازی) روایت میکنه تا این شخصیات ها طی اتفاقاتی که رخ میده دوباره بهم میرسن.کتاب راهنمای کهکشان بازطراحی میشه و اتفاق جالبی که می افته بچه آرتور و تریلیان به اسم راندومه!درواقع فرزند بیولوژیک آرتور و تریلیان.راندوم با خصوصیات اخلاقی که داره طنز ماجرا رو بیشتر کرده.اما همونطوری که گفتم بحث جهان های موازی محور اصلی اتفاقاتی هست که تو جلد پنج رخ میده.آخرسرهم دوباره کره زمین توسط وگون ها نابود میشه! این سری کتاب جلد ششم هم داره که البته توسط خود داگلاس آدامز نوشته نشده.امیدوارم اون جلد هم زود ترجمه بشه(من جلد پنجم بعد یک سال و نیم از جلد چهارم خوندم😂)
arshin
لطفا این کتاب رو در بی نهایت بگذارید با تشکر فراوان🙏
ایمان
داگلاس آدامز نویسنده ایه که تخیل به شدت قوی و حتی بی نظیر داره اما قلم ضعیفی داره. متن کتاب ها یکدست نیست، گاهی ناپخته و پرداخت نشده است، حشو و زوائد زیاد داره.انگار بدون بازنویسی کتاب رو منتشر کرده باشه. حتی با معیارهای پست مدرنی ساختار این مجموعه پنج جلدی ضعیفه. طنز کتاب گاهی لوس از کار در میاد و گاهی موفقه. اما همانطور که گفتم آدامز تخیلی قوی داره که در پیوند با دانش فیزیک و ذهن پرسش گر ،هنجارشکن و شیطنت های جذابش مجموعه راهنمای کهکشان رو به یک اثر بی نظیر تبدیل می‌کنه که حتما ارزش خواندن داره!
کاربر 921200
دوست عزیز همه شیرین بودن کتاب از طنز بودنش گرفته تا بار علمی تو ترجمه از بین رفته. کتابی که شما میخونید با ترجمه ضعیف و حذف(سانسور) های بیشمار خیلیییی فرق داره با کتاب اصلی

حجم

۲۱۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۹ صفحه

حجم

۲۱۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۹ صفحه

قیمت:
۶۲,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد