نظرات درباره کتاب مجوس و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب مجوس اثر جان فاولز

نظرات کاربران درباره کتاب مجوس

نویسنده:جان فاولز
انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۲.۹از ۳۰ رأی
۲٫۹
(۳۰)
Sou_Ma
۷۰ هزارتومن واسه نسخه‌ی الکترونیکی؟؟؟!!! نشر چشمه بازار کتاب رو با سر گردنه اشتباه گرفته.
محمد
390 چاپی!
gena
بزارید تو بی نهایت لطفا
MasihReyhani
مجوس یکی از عجیب‌ترین کتاب‌هایی بود که خواندم؛ قصه‌ی خواندنش هم کمتر غریب نبود! کتاب را تقریبا تا صفحه‌ی ۳۰۰ به اجبار یک دوست کتاب‌خوان و فرهیخته‌ام خواندم، سپس با وقفه‌ای تقریبا یک‌ماهه خواندن کتاب را از سر گرفتم؛ و جذابیت و سرعت اتفاقاتی که در نیمه‌ی دوم کتاب به وقوع می‌پیوست به گونه‌ای بود که کتاب را بدون وقفه به پایان رساندم! راوی داستان، «نیکلاس اورفه» یک مرد جوان انگلیسی است که برای تدریس راهی جزیره‌ای در یونان می‌شود. قبل از ترک انگلستان، معلم قبلی که در آن مدرسه مشغول به کار بوده است او را از مکانی به عنوان «اتاق انتظار» بر حذر می‌دارد. اما تمام ماجراهای کتاب مربوط به «اتاق انتظار»، مالک آن «کنخیس» و سایر آدم‌های عجیب و غریبش است. 📚 از متن کتاب: «در هر حال پرنده‌خانه، هرچه‌قدر هم بزرگ باشد و زیبا، در نهایت هدفش زندانی کردن است.» کتابی که در دسترس خواننده‌ی فارسی‌زبان است، ترجمه‌ی نسخه‌ی اولیه‌ی کتاب است. هر چند من شخصا منتقد تصمیم مترجم و ناشر در ترجمه‌ی نسخه‌ی اولیه کتاب هستم. چرا که نویسنده، خود در زمان حیاتش، دست به ویرایش و تغییر کتاب زده است به‌طوری‌که در حال حاضر خواننده‌ی انگلیسی‌زبان به نسخه‌ی اولیه ( همان نسخه‌ای که در ایران ترجمه شده است. ) دسترسی ندارد و در خارج از کشور صرفا نسخه‌ی دوم و متاخر قابل تهیه است. طبق ادعای «جان فاولز»، او در نسخه‌ی دوم کتاب تلاش کرده است تا از بار متافیزیکی کتاب کم کند؛ همان بار متافیزیکی که گاهی مطالعه‌ی کتاب را برای من ملال‌آور می‌ساخت. 📚 از متن کتاب: «ما ناخودآگاه تمایل داریم حرف کسانی را که تجاربی مشابه ما داشته‌اند باور کنیم، کسانی که انعکاس خودمان‌اند.» اگر قبلا «کلسکیونر»، دیگر اثر تقدیرشده‌ی «جان فاولز» را نخوانده بودم، احتمالا برای این کتاب امتیاز ۵ ستاره 🌟 را ثبت می‌کردم.
nilishaw
جان فاولز نویسنده‌ی فوق العاده ایه. من کتاب کلکسیونر هم ازین نویسنده خوندم و خیلی جذبم کرد. کتاب مجوس صفحات زیادی داره. من کتاب فیزیکی رو خوندم که حدودا ۷۸۰ صفحه بود. کتاب عجیبیه. فکر نمیکنم مورد پسند همه قرار بگیره. ❌من این کتاب رو ۱۰۵ هزار تومن خریداری کردم اما اینکه pdf این کتاب ۷۰ هزار تومن قیمت گذاری شده خیلی متعجبم میکنه!!!!❌
Naz66dashti
خیلی خیلی ممنون که این کتاب رو گذاشتین توی تخفیفات خیلی منتظرش بودم.هنوز کتاب رو نخوندم ولی میدونم یکی از بهترین شاهکارهای ادبیات هست
Sharareh Haghgooei
کتاب داستانی پیچیده پر از شخصیت های مختلف در صحنه هایی تئاتر گونه و بسیار هوشمندانه است. مملو از اتفاقات غیر قابل باور که در صفحات بعدی واضح و شفاف میشوند ولی در ادامه باز هم شفافیت تصویر قبلی مورد شک قرار می گیرد.داستان به نظر من سورئال نیست، بلکه بازیهای تو در تویی است که توسط یک صحنه گردان خدا گونه طراحی و اجرا می شود. درک بعضی از جملات کتاب غیر ممکن بود شاید به دلیل ترجمه یا متن اصلی یا سانسور.
ویرجینیا
اگر خود کتاب سردرگمتون کرده یا ازش لذت بردید، فیلمش رو تهم ببینید برای سردرگمی و لذت بیشتر. کتاب و فیلم هر دو دنیایی سورئال دارن. سر و کله زدن با همچین آثاری از ذهن های آشفته، خلاق و پرسشگر برمیاد. اما چرا مجوس یا مغ؟
مهندس پور
به سختی تمومش کردم بالاخره من که خوشم نیومد 🙂
کاربر ۳۰۷۸۰۲۳
اگر میشد حافظه‌م رو پاک میکردم و دوباره میخوندم ♡
12345
کتابی معرکه که نویسنده شگفتانه داستان را در پرده ای از مهارت پرورش داده است که هر لحظه جذاب و گیرا و خواندنی است.
Enigma
حیف وقتی که براش گذاشتم واقعاً به درد نخور بود و فقط به علت عادتم در پایان رساندن تا آخر خوندم . چند روز بعد : هر چی یاد این کتاب میوفتم ناراحت و عصبانی میشم به خاطر وقت زیاد و هزینه ای که براش دادم . واقعاً به درد نخور بود . بیخود ترین کتابی که تا الان خوندم همین بود .
sobhan
میتونم بپرسم چرا چنین نظری دارید؟
rada habibi
جزو معدود کتاب‌هایی هست که مطمئنم ارزش خوندن و وقت گذاشتن نداره، داستانی بی سر و ته در حد گروه سنی الف.

حجم

۸۱۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۸۳ صفحه

حجم

۸۱۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۸۳ صفحه

قیمت:
۱۷۶,۰۰۰
۸۸,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد