نظرات درباره کتاب عصرهای کریسکان: خاطرات امیر سعیدزاده و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۶ | طاقچه
کتاب عصرهای کریسکان: خاطرات امیر سعیدزاده اثر کیانوش گلزار راغب

نظرات کاربران درباره کتاب عصرهای کریسکان: خاطرات امیر سعیدزاده

۴٫۷
(۲۵۱)
حامد
کتاب شماره ی ۱۳ از طاقچه: کتابی بسیار زیبا و جذاب که با خوندنش از وضعیت استان های غربی کشور در زمان پس از اتقلاب و درگیری های تجزیه طلبانه ی گروه های دموکرات و... به خوبی آشنا میشید. کتاب نثر روان و خوبی داره و تونسته با ایجاد موقعیت های جذاب و خواندنی مخاطب رو با خودش همراه کنه!
anoshka
نقاط منفی: میتونست کتاب بهتری باشه ولی طرز بیان داستانیش جالب نیست کلی گویی هست، الزامی نبود این همه اسامی تو عملیات ها برده بشه ، توصیفات هم دقیق نیست ، بهتر بود حالت رمان گونه میگرفت نه صرفا یه گزارش میدانی. نقاط مثبت : متنش ساده است ، بدون ملاحظه کاری اتفاقات رو شرح دادا ،ماجرای داستان جدید و جالبه .
feri
برشی از تاریخ ایران قبل از انقلاب و در دوران جنگ و بعد از جنگ رو بیان میکنه و مانور اصلی داستان بیشتر روی حزب دموکرات و کومله هست که حتی سالها بعد از اتمام جنگ هم در ایران فعالیت داشتن.(تقریبا مفصل و با جزییات عملکرد و فعالیت این دو حزب رو بیان کردن که برای نسل ما خوندن این مدل کتاب ها که باعث شناخت حزب های این چنینی و همچنین شناخت وطن پرست هایی شجاع و فداکار و ایثارگر مثل آقای سردشتی میشه مفید و آموزنده است).قلم نویسنده هم شیرین و جذابه،پیشنهاد میکنم مطالعه کنید.
Mozhgan
کتاب واقعا خوبی بود چه از نظر محتوا چه از نظر نوشتار، باعث می‌شد آدم هم سختی های جنگ رو درک کنه و هم شرایط بسیار عجیب آن دوران رو در کنار جنگ (حضور حزب ها و توده های مختلف)
یحیی
وقتی می بینی یه عده اینجوری پای عقیده ایستاده اند واقعاً هیچ شخصیتی برای خودت نمی بینی. شما رو بخدا حتماً بخونین خیلی جای تاسفه که این همه هزینه برای سریال های مضحک درون صداوسیمای جمهوری اسلامی شده ولی اصلا یک سریال که هیچ یک فیلم کوتاه هم در مورد این انسان های خیلی بزرگ ساخته نشده، اینان هنوز هم غریبند و اجرشان فقط با خداست.
محمدامین
بسیار شیرین و لذت بخش است خواندن این کتاب.
Parisa
خوندن خاطرات اسارات و رنج‌هایی که قهرمان کتاب پشت سر گذاشته واقعا دردآور بود. چقدر بد بود که هم ضد انقلاب اونها رو آزار می‌داد هم شک و بددهانی اطرافیان و افراد بدگمان. خداروشکر که به سلامت آزاد شدند. کتاب خوبی بود و متن جذابی داشت. اما تنها مسئله‌ای که کمی سردرگم کننده بود وجود اسم‌های زیاد از افراد بود. این یه کتاب داستانه نه فیلمنامه مستند. بهتر بود اسامی اضافه آورده نمی‌شد.
کاربر ۳۹۴۷۵۸۹
امشب کتاب را تموم کردم.ومتوجه شدم راوی کتاب دو هفته پیش شهید شدن.
کتاب خور
عصر های کریسکان... عصر هایی که برای ما شاید معنایی ندهد، اما روزگاری برای اسرای دست دموکرات معنی اعدام با گلوله داشت. دلگیر و ناجوانمردانه. سعید، یکی دیگر از قهرمانانی است که نمی‌شناختم. جوانی باهوش و قوی و زیبا، که آرامش، زندگی در کنار همسر و فرزندان و سلامتی و ... خویش را فدای باورش به خمینی و راه خمینی کرد. نمیشناختمش اما این خسران من بود، زیرا که خدای بالاسر، تک تک لحظات همه ما را میبیند و هیچ خدمتی در راه او بی اجر نمی‌ماند. سعید از بچه های اطلاعات سپاه کردستان است. از اولش چریک و تحصیلکرده و ...نبود، در دانشگاه انقلاب و جنگ اما، او خیلی چیز ها یاد گرفت، خیلی قهرمانی ها کرد، حتی خیلی ها را از دام اعتقاد غلط به کومله و دموکرات نجات داد. او حلال زاده و حلال خور بود. با غیرت و معتقد به باور های اسلامی بود. شکنجه میشد ولی مغلوب پیشنهاد های پول و قدرت اجانب نمیشد. سعید باهوش بود، اما نه بخاطر موفقیت در فرار از زندان کومله یا نجات از زندان دموکرات یا عملیات های بزرگ اطلاعاتی، سعید باهوش بود چون دنیا را به آخرت نفروخت. اما از سعدا غافل نشویم. همسر همچون کوهش، که هر چند در ظاهر یک زن خانه دار و یک مادر از نسل گذشته است، اما زندگی کردن را بلد است، چیزی که شاید صد ها خانم دکتر و مهندس و ... کنونی بلد نیستند. او با حیا، وفادار، قانع و قوی است. پشتوانه ای چون سعدا و خانواده، سعید را در میدان رزم محکم نگه میدارد. آری، کردستان عجیب جایی است. کرد های مرد، و شغال هایی که خود را کرد میدانند، هر دو از یک خاک سر بر آوردند و همان مرد ها ، شغال ها را نفله کردند. و ما چه می‌دانیم که امنیت و آرامش هر لحظه مان را مدیون چه کسانی هستیم...
fatemeh_z_gh09
آنقدر نویسنده سخت نوشته بود که بیشتر از 20 صفحه نتونستم بخونم🤔😥
مامان محمدیاسین
کتاب عصرهای کریسکان یکی از بهترین کتاب‌هایی بود که بدون سانسور خوب و بد های منطقه کردستان رو تو جنگ نشون داد، نه سعی کرد بگه همه کردها ضد ایران بودن و نه برعکس، آنچه که بود رو گفت و بخاطر صداقتش هست که انقدر جذاب بود. همینطور کلی اطلاعات زیادی در مورد کومله و دموکرات که فقط اسامیشون رو شنیده بودم رو دریافت کردم. خدا خیر دو عالم به اقای سعید سردشتی و مخصوصا خانوادش بدن که انقدر سختی کشیده ان. زنده باد شهدا و جانبازان و ایثارگران و.. جبهه حق
sami
کریسکان نام محلی در مرز ایران و عراق و داخل کشور عراق است که دموکراتها اسیران خود را به انجا منتقل کرده و متاسفانه ... زنده باد ایرانی افتخار آفرین
saba
عاااااالی بود واقعا چ افرادی چ سختی هایی کشیدن برای اسلام عالییی
Marziyeh
عالی بود، مطالب جدید و جالب که تا به حال توی کتابی نخونده بودم.. چه ظلم ها که نمیکردن 😔
جمیله
خاطرات جذاب و باورنکردنی یک جوان مبارز و شجاع و البته باهوش است که از قبل انقلاب تا چندسال بعد از پایان جنگ ادامه دار‌د. اگر امروز با خیال آسوده نشستیم و خاطره میخوانیم به یمن وجود این عزیزان و دوستان شهیدشان است. واقعا نمدونم چطور باید ازشان تشکر کنم.
ب. قاسمی
خیلی خیلی زیبا بود. .... حتما مطالعه کنید.
M Zm
ماجرای زندگی و مبارزه یک کُردِ انقلابیِ خستگی ناپذیر و همراهی همسرش در زندگیِ پر تلاطمِ او است. از خواندن این کتاب بسیار لذت بردم. چه بسیار افردای مثل ایشان فداکاری کردند تا امنیت امروز کشورمان را داشته باشیم.
سادات
درود خدا بر روح پاک شهدا و لعنت بر احزاب منحرف که هنوز هم با ایجاد جنگ روانی دست بردار نیستند...
neshat
یه جورایی تو شوکم بعد از چند روز بالخره کتاب تموم شد هر بار بعد خوندنش کلی ذهنم درگیر میشد، این همه اتفاق و زنده موندن نمیتونه بدون امداد غیبی باشه، اصلاً امکان نداره... لطف و رحمت خدارو باهاش کاملا احساس کردم، حتما توصیه میکنم بخونید تا بدونین چقد برای این خاک مقدس خون داده شده...
العبد
داستان بسیار جذابی داره درود خدا بر این مرد و زن صبور

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۸۴,۰۰۰
۵۸,۸۰۰
۳۰%
تومان