نظرات درباره کتاب عصرهای کریسکان: خاطرات امیر سعیدزاده و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب عصرهای کریسکان: خاطرات امیر سعیدزاده اثر کیانوش گلزار راغب

نظرات کاربران درباره کتاب عصرهای کریسکان: خاطرات امیر سعیدزاده

۴٫۷
(۲۵۰)
حاج خانوم
اگر اینها برای انقلاب زحمت کشیدند، ما تا ابد بدهکار انقلابیم
شهـــ گمنام ــــید
کتاب بی نظیری بود صفحه به صفحه بهتر میشد و با خودش همراهت می‌کرد ذوب در داستان می‌شوی و دوس داری زودتر به آخر برسی و در عین حال دوس نداری تمام شود!! حتما بخوانید تا با جنایات گروهکهای کومله و دموکرات آشنا بشین.... شهید سعید سردشتی ، بعد از تحمل رنج های ناشی از اسرات شهادت گوارای وجودتان باد!
فاطمه
چه کتاب خوبی بود و چقدر از این کتاب ها کم داریم. در حالی که گروههای جدایی طلب و ضد انقلاب کرد همچنان در حال یارگیری و تربیت نیرو هستند. اون موقع کومله و دموکرات، الان پژاک ما هنوز توی اون مرزها و گاها وسط شهرها شهید میدیم. اما چقدر سیمای ضد انقلاب و دربرابرش مقاومت و رشادت این مردم را نشان دادیم؟ فکر میکردم اگر الان شهید صیاد و چمران و کاوه و بروجردی اونجا بودند چه فعالیتی میکردند؟ چقدر کار بر زمین مانده داریم....
کاربر ۲۳۵۳۴۶۱
اگر کسی تشنه فضائل اخلاقی در بستر داستانی هیجان انگیز است، این کتاب سیرابش می کند. این داستان سرگذشت سلحشوری ها و استقامت جوانان خودجوش ایران اسلامی است. سرگذشت جوان سربدار پاک نهادی که با ارتباط دوستانه با بعضی تشکلهای دینی انقلابی راه مبارزه با هرنوع پلیدی و خیانت و نامردمی را یادگرفت و با تمام وجود به مدد هوش سرشار و همت عالی خود این راه پرفراز و نشیب را ادامه داد و الگوی عینی برای هر انسان آزاده شد.من در مدت سه روز خواندن این کتاب با قهرمانان این داستان(سعید سردشتی و همراهانش) زندگی کردم. به استقامت آنها غبطه خوردم و آرزو کردم که ای کاش چند روزی با آنها زندگی کنم.اصحاب رسانه باید به جای پرداختن به سوژه های تکراری و بی مایه این داستان شکوهمند را درقالب سریالی درازمدت بسازند تاالگویی از تمام فضائل اخلاقی را که جوانانمان تشنه شناخت و عمل به آنها هستند، ارائه دهد.
ع.ث
نویسنده ش خیلی آدم عجیبیه تو دیدار با رهبری می گفت کاش من جای برادرم شهید می شدم آن هم با چشمی اشک آلود! بعد چند ثانیه عجیب در آغوش محبوب جای گرفت. او هم دستی بر سر او کشید که دل آدمیزاد رو از جا می کند گویی که همه غم های او را امام میگیرد و او را خلاص می کند!
محمدحسین
بسیار جذّاب تهیّه شده است؛ هم خود سرگذشت این جوان آزاده‌ی کرد جذّاب است و هم نوع نگارش صریح و کوتاه و بی حاشیه‌ی کتاب. آنچه از فداکاری‌های آنان در این کتاب آمده، برایم کاملاً جدید و اعجاب‌آور است. نقش مادر و همسر هم حقّاً برجسته است. ...
هورداد
این‌کتاب‌فوق‌العاده‌بود!به‌کسایی‌توصیش‌میکنم‌که‌هنوز درکی‌از‌‌زندگی،شخصیت‌و‌خانواده‌شهدا،اسرا‌وجانباز‌هاندارن بخونیدش‌سراسر‌لذت:)))) باخط‌به‌خطش‌عشق‌به‌وطنوبچشید:))گوارای‌وجود:)))
سعید
خیلی خیلی کتاب قشنگی بود.البته توصیه میکنم هرکی میخواد«عصرهای کریسکان» رو بخونه، اول کتاب«شنام» رو بخونه، تا با فضای کلی داستان و شخصیت راوی، آشنایی پیدا کنه. واقعا چقدر ایران عزیز ما، به امثال«امیر سعید زاده»و بقیه رزمندگان و سربازان گمنام امام زمان(عج) بدهکار و وامدار است.
M.gh
داستان یک مبارز کُرد واقعی با همراهی همسرش پیشنهاد میکنم همه بخونن مخصوصا کردهای عزیز ایران
Sayo
عالی😍😍😍کتاب از دستم نمی افتاد😍😍
م.ف
یکی از راه های اینکه اطلاعات تاریخی مون رو بیشتر کنیم خوندن زنگینامه ها ست. با خوندن این کتاب همزمان که زندگینامه می خونید، با جنایت های برخی ضد انقلاب ها هم بیشتر آشنا میشید. حتما بخوانید.
sury
عالی است. حقا که کتاب بی نظیری است و قبلا چنین روایتی از فداکاری های قوم کرد نخوانده بود. متن روان، شسته و بی حاشیه ای است که تو را در تحیّر این مقاومت ها فرو می برد.
کتاب دوست
بسیار جذابه، روایتی از تلاش، شجاعت ... و بخشی از تاریخ کشورمون .
Peyman
درود و سلام خداوند بر مردان و زنان مجاهد و مبارز کشورم افتخار می کنم که در سرزمینی زندگی می کنم که چنین رشادتها و خونهای به پای امنیت و وحدت آن ریخته شده و احساس می کنم بنده نوعی و سایر ایرانیان هم باید همین رویه را ادامه دهند و برای سربلندی این کشور از خود مایه بزارند درود بر شرفت جناب امیر سعید زاده بزرگوار زحمات و مجاهدتهای شما برای ابد در تاریخ این کشور ثبت شده است
امیرحسینم
نه که قلم بی نقص باشه و نه که داستان آخرت داستان باشه اما این خاطره ست، نه داستان خاطره هایی که باید خوند و باهاشون زندگی کرد و گریه کرد و از زودتر نخوندنش حسرت خورد!
baraniam
▪︎۵۳▪︎ واقعا من از خوندن کتاب لذت بردم و بعد از مطالعه این دست از کتاب ها به سراغ سرچ کردن مکان ها و افراد روایت رفتم... از کوهای دوله تو می رفتم به سردست و بانه از قلعه دیزه به کوهای کریسکان. خلاصه که کتاب روایت جذابی داره و با وجود سختی های زیاد برای روای اشتیاق خواندن کتاب زیاده، البته در ابتدای کتاب روایت خیلی سریع و تند پیش می ره به میانه کتاب که می رسی جذابیت چندین برابر می شه
مجید
واقعا نگاه خواننده را به قوم مظلوم کرد عوض می کند روایت استقامت ایشان پای ایران و جمهوری اسلامی که سعید سردشتی نمونه ای از آنان است، جالب توجه است. جذاب‌ترین بخش کتاب بنظر من شکار توپ کوره بود که خلاقیت، شجاعت و فداکاری در آن موج می زند و اما سعید، یک شهروند کاملا معمولی اما شخصیتی خاص و جالب توجه، مقاوم، توانا و کار آمد، غیرتمند، با اخلاص و خلاصه همین ها انقلاب را به این جایگاه رفیع رساندند چقدر کار مسئولان در مقابل این از جان گذشتگی ها سخت و سنگین است.
داتیس
خدا رحمتش کنه،بعضی خالصانه همه چیزشون برای خدا میدن وهیچ توقعی از کسی ندارن ،وبرخی هیچ کاری نمی کنن ولی از زمین و زمان توقع دارن،زجر کشیدن تا این کشور ومردمش با انقلابش پا بر جا بمونه.
amir ataei
این همه خلاقیت و تیزهوشی و ذکاوت در کنار این همه مقاومت و ایستادگی واقعا انسان را متحیر می‌کند. این خانواده صبور و همراه و این ایستادگی و هم دلی شایسته بالاترین تجلیل هاست. وقتی دیدم این رزمنده عزیز بعد از آزادی مورد بی مهری قرار گرفته واقعا کامم تلخ شد. اما پایان خوشش این تلخی را تا حدی فروکش کرد. امیر سعید زاده عزیز باید به همه کودکان مردانگی را بیاموزد و از سختی ها و مشقات راه دفاع از اسلام و انقلاب برایشان بازگو کند.
mehdi
کتاب ، با نثر روان و داستانی خود،به گوشه ای از جنگ پرماجرای ایران و عراق میپردازد که کمتر برای مخاطبین بازگو شده است. داستان،خواننده را با آنچه در کردستان روی داده است و نیز واقعیت احزاب کومله و دموکرات، و اعتقادات و مرام آنها آشنا میسازد. کتابی است که به بیشتر از یکبار خواندن می ارزد

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۸۴,۰۰۰
۵۸,۸۰۰
۳۰%
تومان