نظرات درباره کتاب تو این فکرم که تمومش کنم و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب تو این فکرم که تمومش کنم اثر ایان رید

نظرات کاربران درباره کتاب تو این فکرم که تمومش کنم

نویسنده:ایان رید
انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۳.۶از ۲۱ رأی
۳٫۶
(۲۱)
pejmannavi
از نظر من تنها نکته مثبت داستان پایان غیرقابل پیشبینی کتاب بود. من زمان انتخاب یک داستان تریلر, زیاد دقت نمیکنم که روانشناختی یا چیز دیگه ای باشه اما توقع دارم حوصله ام رو سر نبره. اما تک نگاری های راوی خیلی جاها حوصله من رو سر میبرد. گاهی اونقدر این مسئله زیاد میشد که خط داستانی و هیجان حوادث رو فراموش میکردی. خیلی جاها هم حس میکردم نویسنده به زور سعی کرده جملات فلسفی و به یاد موندنی بسازه که باز هم به عقیده من ناموفق بوده. در هر حال من فقط به کسایی پیشنهادش میکنم که از چنین کتابهایی توقع بیشتری از تعلیق و هیجان دارند.
mehrshadnp
رمانی درام و دلهره‌آور، با درون‌مایه‌های روان‌شناختی و فلسفی. فضاسازی کتاب بسیار جذاب و سینماتیک است. نویسنده از شیوهٔ پرداخت و تعلیق موجود در فیلم‌های سینمایی چون «روانی» آلفرد هیچکاک و «بزرگراه گمشدهٔ» دیوید لینچ الهام گرفته، و داستان خود را به‌زیبایی پردازش کرده است. ترجمهٔ کتاب نیز بسیار دقیق، روان و فاقد غلط‌های رایج نگارشی است. مطالعهٔ این کتاب تجربه‌ای خاص است، که برای شیفتگان آثار «روان‌شناختی» ارزش یک‌بار امتحان کردن را دارد.
Smnhgh
کشش داستان خیلی زیاده و نمیشه زمین گذاشتش، از همون اوایل داستان میفهمیم یه چیزی سرجاش نیست ولی نمیدونیم چیه، هرچی جلوتر میریم و بیشتر به همراه شخصیت اول تو تنهاییش فرو میریم فضا سرد، تاریک و دلهره آورتر میشه، یه جاهایی فقط میخواستم داستان تموم شه که از این تعلیق تنهایی و دلهره کنده شم . تو این سبک فیلم و کتاب‌های بهتری هست، ارتباط نگرفتم با این کتاب و صرفا از سر کنجکاوی تا ته خوندم . پر از مکالمات فلسفیه که من ارتباط اکثرشون با داستانو نفهمیدم حالا یا از سر ترجمه بوده یا درک ناقص من از داستان و این ژانر . جدا از اتفاق و چرخش اصلی در انتهای داستان که با سرنخای نویسنده توجیه پذیر و حتی تلخ بود ،سوالای خیلی خیلی زیادی برای من بدون جواب موند
ali fattahi
پایان قابل پیش بینی داشت ولی ارزش مطالعه دارد.
amin azadi
داستان در ابتدا سیر خوبی داشت از یه جایی خسته کننده شد با سوالات فلسفی که انگار باید قرارداده میشد در این کتاب ولی لزومش خیلی حس نمیشد برای آخر داستان هم باید یه کتاب دیگر آقای نویسنده بنویسه و توضیح بده اصلا چی شد ؟! در این که متفاوت بود شکی نیست ولی جوری متفاوت که اصلا فکر نمیکنم کسی متوجه شد چی شد !!! سبز باشید 🌱
arezoo
من هیچی از پایانش متوجه نشدم !
Sharareh Haghgooei
کتاب ترکیبی از صحنه های روانشناختی ،فلسفه، اضطراب و تعلیق بود تا انتها میخ کوبت می کرد.اما احتمالا یک نفر باید به من بگه آخرش چی شد.خودم متوجه نشدم. کل داستان در سفر رفت و برگشت یک زوج به خانه پدری اتفاق می افته.
کاربر 7108361
فیلمش رو هم ببینین. خیلی جالب بود.

حجم

۱۷۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۵ صفحه

حجم

۱۷۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۵ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
۲۵,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد