بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مدیریت استعداد | صفحه ۴ | طاقچه
۲٫۰
(۱)
انواع هوش‌های چندگانه گاردنر شامل: هوش کلامی- زبانی، هوش منطقی- ریاضی، هوش بدنی- جنبشی، هوش موسیقایی، هوش درون‌فردی، هوش برون‌فردی، هوش بصری- فضایی، هوش طبیعت‌گرا می‌باشد. حال در این قسمت به تعریف هرکدام از این انواع هوش می‌پردازیم.
Reihane Esfahani
وی معتقد است که انسان‌ها نه تنها فقط در یک یا دونوع از هوش، بلکه از انواع هوش برخوردارند، همانطورکه همه انسان‌ها در عین حال که دارای چهره می‌باشند، صورت‌های متفاوتی دارند، از لحاظ هوش نیز دارای تفاوت‌هایی هستند.
Reihane Esfahani
هواردگاردنر، استاد تعلیم وتربیت داشگاه هاوارد، در سال ۱۹۸۳ درکتابی به عنوان چارچوب‌های ذهن: نظریه‌های هوش چندگانه مفهوم سنتی هوش را که معتقد بود هوش یک هستی منفرد و ثابت را که معمولا با بهره هوشی اندازه گیری می‌شد به چالش کشید.
Reihane Esfahani
دسامبر ۱۹۹۴، روزنامه وال استریت جورنال بیانیه‌ای را که توسط ۵۲ دانشمند از کشورهای مختلف تدوین شده بود، چاپ کرد. در این سند، ۲۵ نکته اساسی در مورد هوش بیان شده بود و همچنین در بیانیه ۵۲ دانشمند از جمله در مورد مفهوم هوش آمده است: هوش یک دانش فرهنگ‌نامه‌ای ساده، یک توانایی تحصیلی خاص یا مهارت تست زنی نیست، بلکه عبارت است از توانایی عمومی ذهن که انسان را قادر به استدلال، برنامه ریزی، مشگل گشایی و یادگیری از تجارب صورت گرفته می‌کند. هوش منعکس‌کننده یک ظرفیت گسترده و عمیق درک محیط شخص یعنی آگاهی و درک پدیده‌ها و اشیا یا تصویر کردن ذهنی آن‌چه باید صورت گیرد، است.
Reihane Esfahani
آلفرد بینه روان‌شناس فرانسوی و مبدع اولین آزمون هوش، هوش را اینگونه تعریف کرد که هوش با توانایی در قضاوت، ادراک و استدلال برابر است، دیوید وکسلر، روان‌شناس آمریکایی هوش را مجوعه یا کل قابلیت فرد برای فعالیت هدفمند، تفکر منطقی و برخورد کارآمد با محیط تعریف کرد. لوئیس ترمن روان شناس آمریکایی استاندارد کننده آزمون‌های هوش در ایالت متحده، هوش را ظرفیت فرد در تفکر انتزاعی تعریف کرده است. ژان پیاژه روان‌شناس فرانسوی، هوش را نوعی فعالیت زیستی به حساب می‌آورد که ایجاد و گسترش ساخت‌های ذهنی و در نتیجه، تعامل ثمر بخش‌تر بین فرد و محیط را امکان پذیر می‌سازد.
Reihane Esfahani
پیدا کرده است، دو تعریف برجسته‌تر مدیریت استعداد عبارت است از: ۱. پدیدآوردن محیطی مناسب که در آن محیط، هم فکری و همکاری با دیگران به منظور شکل دادن به فرآیندی کارساز امکان‌پذیر می‌گردد و همچنین با استفاده بهینه از منابع مالی و انسانی، برای عرضه خدمات یا کالاهای قابل رقابت، جهت جلب رضایت متقاضیان و با پرهیز از بروز هر گونه عواقب نامطلوب اقدام می‌گردد. ۲. کارکردن با منابع انسانی، مالی و فیزیکی جهت دستیابی به اهداف سازمان از طریق برنامه‌ریزی و سازماندهی، رهبری و کنترل عملیات.
Reihane Esfahani
مدیریت استعداد در لغت به معنای کارگردان وکارگردانی می‌باشد. در این صورت مدیریت استعداد شامل هر نوع کارگردانی، در هر سطحی می‌شود و مفاهیم دیگری مانند رهبری و هدایت را نیز در بر می‌گیرد. از مدیریت استعداد تعاریف برنامه‌ریزی، سازماندهی، کارگزینی، هدایت و رهبری، کنترل و تعاریف متعددی ارائه شده است اما با توجه به تحولات اخیر و نظر به اینکه توجه به اخلاقیات و منابع انسانی در مدیریت استعداد امروز جایگاه خاص
Reihane Esfahani
با توجه به فرهنگ، مدیریت استعداد به شناسایی، تلقین و استفاده مجموعه‌ای از مهارت‌ها و توانایی‌های کارکنان در جهت منافع سازمان اشاره دارد.
Reihane Esfahani
آنچه مسلم است این است که "فضا" در کیفیت آموزش و پرورش و بروز استعداد نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. اما ساخت وسازهای معماری مختص به این امر، بسیار کم رنگ است. کودکان نیازمند محیط‌هایی هستند که آنان را مخاطب قرار دهد و به چالش وا دارد. این محیط‌ها علاوه بر جذابیت، باید کودکان را به مشارکت نیز فرا خوانند. نکته مهم دیگر این است که محیط‌های معماری علاوه بر ایجاد تجربه‌های خوشایند برای کودکان می‌توانند در جهت پرورش استعداد کودکان موثر باشند. اکثر دبستان‌ها و مهدکودک‌های ایران در فضاهای فاقد طراحی مناسب و یا در فضاهایی با کاربری غیرآموزشی تأسیس می‌گردند
Reihane Esfahani
تعاریف مختلف از مدیریت استعداد از آنجا که پرورش استعداد باید از کودکی انجام گیرد تا درآینده افراد خلاقی برای جامعه باشند، باید عواملی که در افزایش استعداد کودکان موثر است را بررسی کرد و در جهت تحقق آن گام برداشت. استعداد یک نیروی ذاتی است که در همه افراد وجود دارد و راه‌های بی‌شماری برای پرورش آن وجود دارد.
Reihane Esfahani

حجم

۵۰۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۱ صفحه

حجم

۵۰۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۱ صفحه

قیمت:
۵۲,۰۰۰
تومان