بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مدیریت استعداد | صفحه ۲ | طاقچه
۲٫۰
(۱)
معلمان در تدریس خود از موسیقی موزون (هوش موسیقیایی)، تصاویر و اشکال (هوش دیداری فضایی) مهارت‌های غیرکلامی، هوش حرکتی _ جنبشی، هوش طبیعت‌گرا، هوش منطقی _ ریاضی استفاده کنند. دوره‌های آموزشی ضمن خدمت در کارگاه‌های مختلف برای دبیران، مدیران مدارس، به منظورآشنایی با الگوها، که فراگیران را با فکر و تأمل با یکدیگر وا دارد و سرانجام تشکیل گروه‌هایی متشکل از توانایی‌های مختلف مبتنی بر هوش‌های چندگانه (کلامی، درون‌فردی، برون‌فردی، جنبشی _حرکتی، ریاضی _منطقی و...). به طور خلاصه می‌توان گفت که ارائهٔ روش‌های متنوع در عین انسجام با برنامه‌های آموزشی باعث تجلی تمامی هوش‌های دانش‌آموزان می‌گردد.
Reihane Esfahani
پیشنهادات کاربردی اگر می‌خواهید از طریق مفهوم هوش چندگانه به سوی موفقیت در فرآیند یاددهی و یادگیری گام بردارید، باید نکات زیر را مد نظر داشته باشید: آموزش‌وپرورش در بازنگری نظام ارزشیابی تکوینی و پایانی، به منظور دخیل نمودن هریک از هوش‌های چندگانه در سنجش عملکرد یادگیری دانش‌آموزان، گروه‌های آموزشی نواحی، به تدوین کتب الگوهای تدریس مبتنی بر نظریه هوش‌های چندگانه در موضوعات مختلف از کتب درسی بپردازند.
Reihane Esfahani
کشف و پرورش استعداد، دوران کودکی و نوجوانی می باشد؛ زیرا کودکان و نوجوانان انعطاف‌پذیر هستند. در واقع زمانی‌که کودک استعداد خود را شناسایی می‌کند از همان زمان در جهت استعداد و توانایی خارق‌العاده خود تلاش می‌کند و در آینده در جایگاه درست و شایسته خود گام بر می‌دارد.
Reihane Esfahani
دیدگاه‌های متفاوتی درباره هوش وجود دارد. این دیدگاه‌ها به دو گروه تقسیم می‌شوند: گروه اول هوش را یک توانایی کلی می‌دانند و گروه دوم هوش را یک ظرفیت و توانایی که عناصر و مولفه‌های گوناگون را شامل می‌شود، می‌دانند. یکی از این دیدگاه‌ها، نظریه هوش‌های چندگانه گاردنر است. گاردنر هوش را نه یک استعداد بلکه مجموعه‌ای از استعدادها می‌داند. فرد ضمن آنکه تمامی هوش‌ها را به صورت نسبی دارا است، در یکی یا چند تا از آن‌ها زبده‌تر است.
Reihane Esfahani
نقش مدارس در مدیریت استعداد با توجه به نقش مهم نظام آموزش و پرورش در جامعه و تنوع خدمات و فعالیت‌های آن، ضروری است که منابع انسانی در اختیار این نظام قرار بگیرد، اما معمولا این منابع به شایستگی انتخاب نمی‌شوند یا مسئله به‌طور مؤثر و کارآمد از آنها بهره‌برداری نمی‌شود. در سازمان‌های آموزش و پرورش بحث تجارت و رقابت صنعتی وجود ندارد، اما رقابت در زمینه جذب و نگهداری مدیران وکارکنان مستعد و پرورش مهارت‌های آنان وجود دارد. مدیریت استعداد نیز مفهوم نسبتا جدیدی است که به تغییر الگوها از مسائل سنتی مربوط به منابع انسانی مانند تمرکز بر نخبگان و مدیریت راهبردی منابع انسانی به الگوهای جدید مدیریت استعداد اشاره دارد که با محیط پویا و رقابتی امروز تناسب زیادی دارد.
Reihane Esfahani
بیش‌ترین نقش هوش فضایی در موفقیت تحصیلی کودکان معطوف به دو درس اساسی ریاضی و علوم است، در تحقیقی که در مجله روانشناسی رشد منتشر شده است، دانشمندان دانشگاه شیکاگو نشان داده‌اند که کودکانی که در زمینه هوش فضایی تعلیم دیده بودند، قابلیت‌های بیش‌تری در محاسبه ریاضی نشان داده‌اند. این کودکان آموخته بودند که چگونه حجم‌های سه‌بعدی را کنار هم جفت‌وجور کنند
Reihane Esfahani
در تحقیق دیگری که در سال ۲۰۱۱ در مجله ذهن، مغز و آموزش منتشر شد، پژوهشگران عنوان کردند کودکانی که هنگام بازی با والدین خود همراه هستند و با ابزارهای ساده بازی می‌کنند، بیش از کودکانی‌که با ابزارهای هوشمند بازی می‌کنند کلماتی مانند بالا، زیر، کنار و غیره را از والدین خود می‌شنوند و درک این کلمات، به رشد تجسم فضایی و تفکر سه بعدی آنها کمک شایانی می‌کند.
Reihane Esfahani
میشل گریسون، بر این باور است که چند دلیل برای این موضوع وجود دارد. اول اینکه کودکانی که با مکعب های رنگی حروف بازی می‌کنند، معمولا والدین را درکنار خود دارند، والدین این کودکان در هنگام بازی با آن‌ها همراه هستند، کنارشان می‌نشیند و در چیدن و پیداکردن حروف آنها کمک می‌کنند. صرف همراهی و حرف زدن با کودکان نقش بسیار موثری را در تقویت بنیه زبانی کودکان دارد این زمینه پژوهش‌های دیگری نیز دارد که روشن کرده‌اند کودکانی که به جای بازی با وسایل واقعی وقت خود را صرف دیدن تلویزیون یا بازی با ابزارهای الکترونیکی می‌کنند توانایی کم‌تری در گوش‌دادن به سخنان والدین و توجه به صحبت‌های آنان دارند این کودکان معمولاً هنگام بازی با ابزارهای هوشمند رها می‌شوند و تمام تمرکز خود را روی بازی قرار می‌دهند و توجهی به اطراف خود ندارد این عدم ارتباط با محیط یکی از عوامل به تاخیر انداختن رشد ذهنی_ اجتماعی کودکان و به خصوص تاخیر در رشد زبانی کودکان است.
Reihane Esfahani
پژوهشگران دانشگاه واشینگتن در تحقیقی که در سال ۲۰۱۲ منتشر کردند، اعلام نمودند که کودکان یک و نیم ساله تا دو و نیم ساله‌ای که در طول روز با مکعب‌های حروف بازی می‌کردند، رشد زیادی را در آموختن زبان نشان دادند. در سال ۲۰۱۲ نیز تحقیق دیگری بر نقش مکعب‌های حروف در رشد زبانی و تمرکز خردسالان، انجام شد و به این نتیجه رسید کودکانی که با این وسایل بازی می‌کرده‌اند، نمرات بالاتری را در شاخص‌های پیشرفت زبان به دست آورده‌اند.
Reihane Esfahani
پوستر، عکس، فیلم، معما بصری، نرم افزارهای گرافیکی رایانه‌ای، شکل سه‌بعدی، به کار بردن مداد یا ماژیک رنگی (که دانش‌آموزان را در استفاده از رنگ‌های متفاوت در دلالت بر جملات یا کلمات مختلف قادر می‌سازد)، کلاژ، نقاشی، آبرنگ، مجسمه‌سازی، سفال‌گری و طراحی ذهنی همچنین تمامی حوزه‌های هنرهای تجسمی در رشد و پرورش هوش فضایی بصری دانش‌آموزان تاثیر شگرفی دارند.
Reihane Esfahani

حجم

۵۰۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۱ صفحه

حجم

۵۰۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۱ صفحه

قیمت:
۵۲,۰۰۰
تومان