بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب زن و پول | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب زن و پول اثر سوز اورمان

بریده‌هایی از کتاب زن و پول

نویسنده:سوز اورمان
انتشارات:نشر البرز
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۴از ۸ رأی
۳٫۴
(۸)
وقتی هر دوی شما برای تلاش زیادی که مدیریت خانه می‌برد، ارزش قائل باشید روند امور مالی کاملاً تغییر خواهد کرد. در این صورت هیچ زن خانه‌داری مجبور نیست با گردن کج از شوهرش پولی درخواست کند یا بابت خرج کردن پول احساس گناه داشته باشد. وقتی زنی چنین رفتاری پیش می‌گیرد این پیام را می‌دهد که پولی که شوهر درمی‌آورد مال خودش است. اما این پول مال او نیست. این پول مال شماست؛ مال هر دوی شما.
نسرین نیکبخت
فرقی نمی‌کند که شما بیست‌ودوساله باشید یا چهل‌ودوساله. در هر صورت اگر می‌خواهید باهم زیر یک سقف زندگی کنید، اولین چیزی که باید دربارهٔ آن صحبت شود، پول است. آیا قرار است اجاره را باهم بپردازید؟ وضعیت اقساط وام یا خرید وسایل خانه و خوردوخوراک چطور است؟ اگر او سه برابر شما درآمد داشته باشد چطور؟ این سؤالات همگی مهم هستند. اما بحث مالی آخرین چیزی‌ست که زنان دربارهٔ آن حرف می‌زنند. و همین کوتاهی موجب می‌شود رابطه در طول زمان متزلزل شود. همین حالا در این باره حرف بزنید و من تضمین می‌کنم که رابطهٔ قوی‌تری خواهید ساخت.
نسرین نیکبخت
به من گفتی تا زمانی‌که شغلی رضایت‌بخش پیدا نکرده‌ام، نباید چیزی بخرم زیرا پولی که در حساب پس‌اندازم دارم به من آزادی عمل می‌دهد تا در پی شغل دلخواهم باشم.
نسرین نیکبخت
نویسندگان، معلمین، فعالان مدنی و دیگرانی که تخصص خود را نه به‌خاطر درآمدِ آن که به‌خاطر حس رضایتمندی و شوق درونی انتخاب کرده‌اند. امیدوارم آن افرادی از شما که جزو این دسته هستید هر روز به خود یادآور شوید که هرگز کارتان حقیر شمرده نخواهد شد، زیرا آن کاری را انجام می‌دهید که عاشقش هستید و چقدر ما قدردان تمام تلاش‌هایتان هستیم.
نسرین نیکبخت
برایم عجیب و مضحک است که یک نفر دوازده سال به مدرسه می‌رود، چهار سال برای گرفتن مدرک کارشناسی به دانشگاه می‌رود و چند سال دیگری نیز برای گرفتن ارشد و دکترا درس می‌خواند اما در این میان حتی یک دورهٔ کوتاه دربارهٔ مدیریت امور مالی شخصی نمی‌گذراند.
نسرین نیکبخت
فرزندانت به مادر بودنت نیاز دارند، همسرت به عشقت نیاز دارد، والدینت به کمکت نیاز دارند، شغلت به انرژی‌ات نیاز دارد، دوستانت به توجهت نیاز دارند. به تمامی اینها، ظرف‌هایی را اضافه کن که باید بشویی، خواروبارهایی را اضافه کن که باید بخری، غذایی را اضافه کن که باید بپزی و خانه‌ای که باید تمیز کنی و عجیب نیست که آنچه با پول خود انجام می‌دهی به اولویت آخر تبدیل شود.
نسرین نیکبخت
داشته باشی و آن درآمد برایت کار کند. به تو پیشنهاد نمی‌کنم بانوی مهربان درون خود را با یک آدم خودشیفته جایگزین کنی. نمی‌خواهم سخاوتمندی یا ذات مهربان و مثبت خودت را دور بیندازی. این کتاب قرار نیست از تو آدم خودخواهی بسازد. فقط می‌خواهم تو همان اندازه که از خودت به دیگران می‌دهی، به خویش نیز بدهی. وقتی ازلحاظ مالی مراقب خودت باشی، قادر خواهی بود از عزیزانت نیز مراقبت کنی.
نسرین نیکبخت
اما زن بیشتر از مرد درآمد داشته باشد، مطمئن باشید این مسئله که شوهر درآمد کمتری دارد بر احساس قدرت او تأثیر می‌گذارد. شاید در کلام بگوید مهم نیست و مشکلی ندارد اما باور کنید برایش سخت است.
نسرین نیکبخت
هماهنگی به معنای توافق و سازگاری احساس، نگرش و رفتار است. در یک کلام، وقتی تعامل خوشایندی بین آنچه می‌اندیشید، آنچه احساس می‌کنید، آنچه می‌گویید و آنچه انجام می‌دهید، وجود داشته باشد یعنی شما هماهنگی دارید.
نسرین نیکبخت
وقتی شما برای پرداخت اجارهٔ خانه یا قبض‌های خود به پول نقد نیاز دارید، چرا باید به ازای دو ساعت مشاورهٔ تخصصی، یک ساعت خدمات در حوزهٔ روابط عمومی دریافت کنید؟
نسرین نیکبخت

حجم

۲۰۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۲۰۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
۷,۵۰۰
۵۰%
تومان