بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب بر کرانه شرح چهل حدیث امام خمینی (ره) | طاقچه
کتاب بر کرانه شرح چهل حدیث امام خمینی (ره) اثر جواد محدثی

بریده‌هایی از کتاب بر کرانه شرح چهل حدیث امام خمینی (ره)

نویسنده:جواد محدثی
انتشارات:مرکز نشر هاجر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۳۱ رأی
۴٫۴
(۳۱)
اولین شرط جهاد با نفس و حرکت به سوی خدا «تفکر» است، یعنی انسان در شب و روز اندکی بیندیشد که هدف مولای او از آوردن انسان به این دنیا و فراهم کردن اسباب راحتی و دادن بدن سالم و قوای صحیح و مفید، و فرستادن پیامبران و کتاب‌های آسمانی و دعوت انبیا چه بوده است و وظیفهٔ ما با آن مولای قدرتمند چیست؟ آیا هدف، تنها همین حیات حیوانی و شهوانی است، یا مقصود دیگری در کار بوده است؟
shariaty
ای عزیز! این قدر لاف خدا مزن و ادعای حبّ خدا مکن
احسان
انسان هرچه هم قوی باشد در این عالم به همهٔ خواسته‌هایش نمی‌رسد
khorasani
اولین شرط جهاد با نفس و حرکت به سوی خدا «تفکر» است
khorasani
تابش انوار معارف بر دل، او را به رعایت آداب ظاهری هم می‌رساند. پس، ادّعای آنان که می‌گویند: با ترک ظاهر، علم باطنی پیدا می‌شود، یا پس از علم باطنی دیگر نیازی به آداب ظاهری نیست، ادّعایی باطل و جاهلانه است.
آشیخ دکتر
اگر ما بندهٔ مخلصیم، چرا شیطان در ما این قدر تصرف دارد؟ او که عهد کرده به «بندگان مخلص» کاری نداشته باشد و دست به ساحت آنان دراز نکند!
reyhooon
گاهی کسی کار خوبی را نه برای خدا، بلکه برای آن‌که مردم تعریفش کنند انجام می‌دهد و دوست دارد که مردم آن را بشنوند. او به عبادت پروردگارش شرک ورزیده است.
khorasani
ای عزیز! برای یک خیال باطل و محبوبیت ناچیز و ناپایدار نزد دیگران، خود را مورد قهر و غضب الهی قرار نده و محبت الهی را با هیچ چیز عوض نکن، وگرنه از محبوبیت نزد مردم، هیچ ثمری جز ندامت نخواهد بود.
khorasani
فرض کنیم کسی صد و پنجاه سال هم عمر کند و همهٔ بساط شهوت و غضب و شیطنت برایش فراهم باشد و هیچ ناملایمتی هم برایش پیش نیاید، عاقبت او پس از این مدت اندک که مثل باد می‌گذرد، چیست؟
khorasani
از آنان که تو را به شهوات و زندگی مادی فرا می‌خوانند بپرس که آیا از وضع خودشان راضی‌اند؟ یا چون گرفتارند، می‌خواهند دیگران را هم مبتلا کنند؟
khorasani

حجم

۳۳۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۲۴ صفحه

حجم

۳۳۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۲۴ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۵صفحه بعد