بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب از گشت ارشاد تا چادر المیرا | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب از گشت ارشاد تا چادر المیرا اثر ابوالفضل اقبالی

بریده‌هایی از کتاب از گشت ارشاد تا چادر المیرا

۳٫۴
(۹)
چرا که اساساً دین برای محدود کردن خواسته ها و تمایلات بشر وضع شده است و پذیرفتن دین باعث محدود شدن رفتارهای انسان می‌شود. به این دلیل که پیروی از خواسته ها و تمایلات نفسانی باعث گمراهی بشر و کشیده شدن او به ورطه افراط و زیاده خواهی خواهد شد. لذا دین قرار است که با محدود کردن خواسته های نفسانی انسان، وی را متوجه ساحت دیگری از زندگی کند.
fa,3in
آیا تا به حال دقت کرده اید که در انتخاب‌هایتان چقدر تحت تأثیر امیال طبیعی بوده و تا چه حد تأثیرپذیر از تمایلات کاذب هستید؟
fa,3in
روایات موجود در این زمینه بر کراهت پوشیدن لباس مشکی، مانند چادر مشکی برای زنان دلالت ندارد؛ زیرا در روایات متعدد، سه نوع پوشش، به نام‌های خفّ، عمامه و کسا از کراهت استثنا شده‌اند؛ و با توجّه به این‌که کسا از نظر لغت، و به قرینهٔ حدیث شریف کسا، لباس بلندی است که تمام بدن را فرا می‌گیرد؛ بنابراین، عبای سیاه برای مردان و چادر مشکی برای زنان کراهت ندارد؛ و به نظر می رسد بر اساس همین استثنای کسا در روایات مورد بحث، هیچ یک از فقهای برجستهٔ شیعه به کراهت پوشیدن چادر مشکی فتوا نداده است؛ بلکه برخی، چادر مشکی را بهترین نوع حجاب دانسته اند. خانم سعیدی: البته بحث کراهت و
fa,3in
تبلیغات غربی ها درباره مهد آزادی بودن، دروغی بیش نیست و آنها بر مبنای منافع خود حتی ارزش های انسانی را نیز زیر سوال می برند.
fa,3in

حجم

۶۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

حجم

۶۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

قیمت:
۲۱,۱۵۰
تومان
صفحه قبل۱۲
۳
صفحه بعد