بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب از گشت ارشاد تا چادر المیرا | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب از گشت ارشاد تا چادر المیرا اثر ابوالفضل اقبالی

بریده‌هایی از کتاب از گشت ارشاد تا چادر المیرا

۳٫۴
(۹)
واضح است که اگر انسان عنان خویش را به دست نفس و غریزه خود بسپارد روح خود را که گوهر وجودی اوست به فراموشی خواهد سپرد و به سوی گمراهی کشیده خواهد شد.
fa,3in
منظور این نیست که حجاب تنها دلیل و شرط تحقق امنیت برای زنان است. این نکته را نباید فراموش کرد که حجاب در یک زمینه اجتماعی موضوعیت پیدا می کند و فارغ از متن اجتماعی خود نمی تواند کارکردش را حفظ کند. واضح تر بگویم، رعایت حجاب از سوی زنان تنها وقتی امنیت را به آنها می دهد که سایر عناصر جامعه نیز مطابق با دستورات دین تنظیم گردند. یعنی اگر تنها زنان را به رعایت حجاب ملزم کنیم و در مقابل کاری برای تنظیم و ارضای مشروع و مناسب غریزه جنسی در افراد جامعه صورت ندهیم، طبیعی است که این پتانسیل جنسی ارضا نشده افراد از یک جائی بیرون خواهد زد و به صور مختلفی همچون تجاوز و جرم، رفتارهای اعتراض آمیز نسبت به وضع موجود و... خود را نشان خواهد داد.
fa,3in
مردی که بیرون از خانه دائماً در معرض جلوه های زن هایی جز همسر خود است و با تحریک جنسی گوناگون مواجه می شود، کم کم از همسر خود دلسرد می گردد و در نتیجه، محیط خانواده انسجام خود را از دست می دهد و سست و چه بسا متلاشی می شود،
fa,3in
کسی ادعا نکرده این آمارها در غرب زاییده بی‌حجابی است، بلکه فقط ادعا می‌شود بی‌حجابی باعث عادی شدن روابط نیست و برداشتن حجاب راهکار از بین بردن جرم و بزهکاری نمی‌باشد؛ زیرا بی‌حجابی و منع محدودیت در روابط مرد و زن نه تنها به سیر شدن آنها از نیاز جنسی و عادی شدن روابط‌شان نمی‌انجامد، بلکه با بالا رفتن آستانه رضایت‌مندی به ایجاد بحران در روابط آنها نیز می‌انجامد. نمونه های این را در غرب می‌توان در گرایش به همجنس بازی یا نزدیکی با حیوانات و یا حتی احساس بی میلی مرد و زن در روابط جنسی مشاهده کرد.
fa,3in
امر شخصی هم در چارچوب رفتاری فرد تعریف می شود و هم فاقد نتایج جمعی و اجتماعی است. مثل همان سلیقه غذایی یک فرد که نه به کسی سود و زیانی می رساند و نه دارای نتایج اجتماعی است. اما امر اجتماعی دربردارنده نتایجی خارج از محدوده فردی افراد است.
fa,3in
نظر من امر اجتماعی برخلاف امر شخصی، مقوله‌ای است که در چارچوب ارتباط فرد با دیگری تعریف شده است و حتی اگر مرجع آن امر یک فرد باشد، اما در تعامل با دیگران تأثیرگذار و در بردارنده نتایج اجتماعی است. مثل عدم رعایت قانون. هیچ فردی نمی تواند ادعا کند که عبور از چراغ قرمز به این دلیل که رفتاری است که از جانب یک شخص سر می‌زند امری شخصی است، بلکه این رفتار نتایج جمعی و اجتماعی در بر دارد و برای دیگران مشکل‌ساز می‌شود.
fa,3in
حجاب اجباری نیز یکی از دلایلش این است که از بروز فساد علنی و آشکار جلوگیری نماید.
sara.kh
حجاب درونی و باطنی و ذهنی است که فرد را در مواجهه با گناه و فساد از عقاید و ایمان راسخ درونی برخوردار می‌کند؛ و اساساً این حجاب ذهنی و عقیدتی، به منزله سنگ بنای دیگر حجاب ها، از جمله حجاب و پوشش ظاهری است، زیرا افکار و عقاید انسان، شکل دهنده رفتارهای اوست.
fa,3in
حجاب اسلامی ابعادی گسترده دارد و یکی از مهمترین و اساسی ترین ابعاد آن، حجاب درونی و باطنی و ذهنی است که فرد را در مواجهه با گناه و فساد از عقاید و ایمان راسخ درونی برخوردار می‌کند
fa,3in
حجاب ظاهری نشانه ای از مرحله خاصی از عفت باطنی صاحب حجاب است. البته این مطلب به این معنا نیست که هر زنی که حجاب و پوشش ظاهری داشت، لزوماً از همه مراتب عفت و پاکدامنی نیز برخوردار است
fa,3in

حجم

۶۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

حجم

۶۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

قیمت:
۲۱,۱۵۰
تومان