بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مکاشفات مایستر اکهارت | طاقچه
کتاب مکاشفات مایستر اکهارت اثر مایستر  اکهارت

بریده‌هایی از کتاب مکاشفات مایستر اکهارت

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۱۳ رأی
۳٫۸
(۱۳)
چگونه باید خدا را دوست بداری؟ به تو خواهم گفت. خدا را آن‌گونه که خدا هست دوست بدار ــ یعنی: نه ــ ذهن، نه ــ شخص، نه ــ تصویر. بیشتر از این، خدا را آن‌گونه که خدا هست دوست بدار ــ یگانه‌ی بسیط و پاک که از هرثنویتی منزه است. آدمی باید خدا را بی‌حجاب ذهن خویش دوست بدارد، یعنی روح تو باید دربند ذهنیت تو درباره‌ی خدا نباشد، ذهن تو باید آرام باشد و هیچ تصویر ذهنی از خدا در آن نباشد.
Dexter
طریقت معنوی مایستر اکهارت سنت معنویِ هستی‌محور است. در حالی که سنت‌های معنوی دیگر مسیحیت بر گناه ازلی انسان تأکید می‌کنند، مایستر اکهارت بر عظمت اُلوهی انسان و بر عشق و شفقت و زیبایی و سهیم شدن تأکید می‌کند. او خوش ندارد راه خود را با گناه آغاز کند، در نتیجه، با عشق آغاز می‌کند.
مسلم عباسپور
عمل بیرونی تو هرگز ناچیز نخواهد بود، اگر عمل درونی تو بزرگ باشد. و اعمال بیرونی تو هرگز بزرگ نخواهند بود اگر اعمال درونی تو ناچیز باشند. عظمت در کار دل است
Dexter
از آدم‌های خشن نترس. از آنی نترس که مشت خود را گره می‌کند تا به صورت تو بکوبد. از آن بترس که روزی خود خشونت پیشه کنی. از آن بترس که روزی مشت خود را گره کنی تا به صورت کسی بکوبی.
Dexter
بیاموز میان اشیا زندگی کنی، نه در اشیا. همه‌ی دوستان خدا بدین شیوه زندگی می‌کنند ــ میان ناملایمات اما نه در ناملایمات.
Dexter
اگر تنها نیایش تو، در سراسر عمر، همین باشد که بگویی: «شُکر!» باشد، کفایت می‌کند.
Dexter
تا وقتی که ما کاری را به طمع رفتن به بهشت انجام می‌دهیم، در مسیری غلط گام برمی‌داریم. تا یاد نگیریم که کاری را بی‌چشمداشت و بی‌چرا انجام دهیم، هنوز یاد نگرفته‌ایم کاری انجام بدهیم یا زندگی کنیم.
Dexter
خدا در خانه است. ماییم که برای قدم زدن ازخانه بیرون رفته‌ایم.
Dexter
کسی که صید عشق می‌شود، چنان به این قلاب گیر می‌کند که دیگر چشم و گوش و دست و دهان و همه‌چیز او به خدا تعلق می‌گیرد. بنابراین، فقط طالب این قلاب ماهیگیری باش تا شادمانه صید شوی. هرچه بیشتر اسیر این دام باشی، آزادتر هستی.
Dexter
علم استحاله یافته، که ندانستن است، راهِ دانستنِ آشکار است، یعنی، راهِ ندانستنِ خود است. هنگامی که این را یاد می‌گیری می‌توانی همه‌چیز را یاد بگیری
Dexter

حجم

۱۷۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۱۷۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۶صفحه بعد