بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب بر فراز با فیلسوفان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب بر فراز با فیلسوفان اثر ماری رابرت

بریده‌هایی از کتاب بر فراز با فیلسوفان

نویسنده:ماری رابرت
ویراستار:مهدی خطیبی
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأی
۵٫۰
(۲)
به عقیدهٔ نیچه، مسیحیت موجب می‌شود مردم زندگی خود را روی زمین به‌نسبت آنچه در بهشت اتفاق می‌افتد، کم‌اهمیت و بی‌ارزش بدانند. به‌واسطهٔ عقاید مسیحی مردم غرب برای یافتن معنا، آن‌قدر به جهان دیگر وابسته هستند که از زندگی روزمره‌شان روی زمین غافل می‌شوند
احسان رضاپور
توانایی ابراز احساس، مخصوصاً اگر رنجیده‌خاطر باشید، ضروری است البته درصورتی‌که موجب نشود که شخص دیگری صدمه ببیند. اگر گفتن حقیقت موجب آسیب رساندن به دیگری شود بهتر است ساکت ماند.
سپیده اسکندری
دانایی نتیجهٔ شناختِ خود است
سپیده اسکندری
پیش از هرچیز اسپینوزا به شما کمک می‌کند تا به دلایل رفتار خود پی ببرید و بدین‌ترتیب درک بهتری از آن داشته باشید.
سپیده اسکندری
در زبان عامهْ فاضل بودن به مبادی آداب بودن تفسیر می‌شود، اما به باور ارسطو فضیلت به معنای زندگی خوب و شادمانه است. از دید ارسطو شادی به لذت جسمی یا تعامل‌های اجتماعی وابسته نیست. او از نوعی شادی متفکرانه حرف می‌زند؛ نوعی شادی خردمندانه که پس از تحصیلِ شجاعت، تعادل و آرامش در زندگی به‌دست می‌آید. به باور ارسطو، شادمانی واقعی و عمیق به دنیای بیرون وابسته نیست، بلکه از درون انسان سرچشمه می‌گیرد و راهکارهایی برای دستیابی به آن ارائه می‌دهد.
احسان رضاپور
طبق باور اسپینوزا، مردم جزئی از طبیعت هستند که آن‌هم آفریدهٔ خداوند است. همهٔ ما مخلوقات خداوند هستیم، بدین‌ترتیب از نیرویی الهی برخورداریم و به‌شدت تلاش می‌کنیم تا از آن انرژی حفاظت کنیم.
وحید
ترک کردنِ منطقهٔ امن شغلی‌تان به معنای آن نیست که کارتان حتماً رونق خواهد گرفت، اما در صورت تلاش، قطعاً لحظه‌های خوشی را در آن تجربه خواهید کرد. هدف نهایی، قدرت یافتن برای ادامهٔ مسیر است هرچند که آن مسیر خطرناک یا سخت باشد.
محمد
تعامل با نوجوان همان تعامل با دیگری است و برای احساس عشق عمیق و مسئولیت در قبال دیگری نیاز به شناخت او ندارید. در نظر داشتن این مسئله برای تعامل با هرکسی، در هر سنی که باشد مهم است.
محمد
به جای تلاش برای تطبیق خود با اصول اخلاقیِ فردی دیگر، بهتر است اصول اخلاقی خود را بنا کنید و به ندای درون خود گوش فرادهید.
محمد
از دیدِ نیچه انسان کامل، انسانی نیست که از ژنِ خوب برخوردار باشد، بلکه قوی‌ترین و بهترین نوع بشر به‌شمار می‌رود. برای تبدیل شدن به اَبَرانسان باید پا را از مرز توانایی‌های موجود خود فراتر بگذارید و بیش از حد امکان تلاش کنید.
محمد

حجم

۳۳۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۳۳۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۲۹,۵۰۰
تومان