بریده‌های کتاب بر فراز با فیلسوفان
کتاب بر فراز با فیلسوفان اثر ماری رابرت

کتاب بر فراز با فیلسوفان

نویسنده:ماری رابرت
ویراستار:مهدی خطیبی
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات
وقتی بلند شدم و اشک‌هایم را پاک کردم فهمیدم که فلسفه، زندگی مرا نجات داده است.
ERFAN
فریدریش نیچه ورزشکار نبود و حتی کسی نیست که وقت ورزش کردن یادش بیفتیم. باوجوداین می‌توانیم در کتاب‌هایش نصایحی را پیدا کنیم که به‌درد ورزشکاران بخورد. برای آنکه از نصایح استاد نیچه بهره‌مند شویم، بایستی تاریخچهٔ نظریات او را بدانیم که با انتقاد از مسیحیت آغاز می‌شود. به عقیدهٔ نیچه، مسیحیت موجب می‌شود مردم زندگی خود را روی زمین به‌نسبت آنچه در بهشت اتفاق می‌افتد، کم‌اهمیت و بی‌ارزش بدانند. به‌واسطهٔ عقاید مسیحی مردم غرب برای یافتن معنا، آن‌قدر به جهان دیگر وابسته هستند که از زندگی روزمره‌شان روی زمین غافل می‌شوند، اما ازآنجاکه مسیحیت در جهان مدرن قدرت سابق را ندارد، مردم همچون سابق به غیب و عقاید متافیزیکی عقیده‌ای ندارند. به این معنا که بیشتر مردم هنگام تصمیم‌گیری، به ایمان و اصول اخلاقی تعریف‌شدهٔ دینی توجهی نمی‌کنند.
esrafil aslani
«آدم به آرزوهایش زنده است»، «آرزو موجب پیشرفت در زندگی می‌شود»
کتاب دوست
ترس از شادمان نبودن، ترسی است که همهٔ فکروذکرمان را درگیر خود کرده است. یگانه راهی که می‌توان بر این ترس غلبه کرد، وابستگی کمتر به دنیای بیرون، راضی بودن به حداقل‌ها و ستایش لذت‌های زندگی است.
ERFAN
«آدم به آرزوهایش زنده است»، «آرزو موجب پیشرفت در زندگی می‌شود»
کتاب دوست
شادکامی با تمرکز بر لذت‌های سادهٔ زندگی و شادمانی از زنده بودن پدید می‌آید.
ERFAN
دانایی نتیجهٔ شناختِ خود است
ERFAN
گاهی منطقْ قدرت رویارویی با شهوت را ندارد. به قول کانت، شهوت فقط یک احساس نیست، بلکه بیماری روح به‌شمار می‌آید.
محمد
همه روزی خواهند مُرد و نمی‌توان جلوی این سرنوشت حتمی را گرفت. بنابراین بایستی تلاش خود را صرف تغییر رفتارتان کنید که کنترل کاملی بر آن دارید. نمی‌توانید زمان را نگه دارید، اما می‌توانید رفتاری را کنترل کنید که در طول زمان دارید.
محمد
توانایی ابراز احساس، مخصوصاً اگر رنجیده‌خاطر باشید، ضروری است البته درصورتی‌که موجب نشود که شخص دیگری صدمه ببیند. اگر گفتن حقیقت موجب آسیب رساندن به دیگری شود بهتر است ساکت ماند.
سپیده اسکندری

حجم

۳۳۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۳۳۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۲۹,۵۰۰
۲۰,۶۵۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد