بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چگونه بر جهان حکومت کنیم؟ | صفحه ۳۵ | طاقچه
کتاب چگونه بر جهان حکومت کنیم؟ اثر آندره د گیلوم

بریده‌هایی از کتاب چگونه بر جهان حکومت کنیم؟

امتیاز:
۳.۹از ۶۹ رأی
۳٫۹
(۶۹)
۱. فروشندگی: استادان پیوند حقیقت و واقعیت هستند درست مثل سیاستمداران.
سپیده دم اندیشه
دوم شدن در المپیک، نقره نصیب‌تان می‌کند و دوم شدن در سیاست، گمنامی.
سپیده دم اندیشه
شیوهٔ بازی بچه‌ها و اسباب‌بازی مورد علاقه‌شان، نشان‌دهندهٔ فردیت و شخصیت آن‌ها در بزرگسالی است. مهندسان و دانشمندان معمولاً در کودکی به بازی با پازل‌های چندبعدی و لگو علاقه‌مند بودند و روان‌پریشان و دیگرآزاران و قاتلان زنجیره‌ای به کندن سر و دست و پای عروسک و حلق‌آویز کردن موش و گربه
سپیده دم اندیشه
رهبران جهان معمولاً در گران‌قیمت‌ترین و پرهزینه‌ترین مراکز آموزشی تحصیل کرده و می‌کنند. آخرین شاه ایران در مدرسهٔ «لوروزی»، گران‌قیمت‌ترین و بهترین مدرسهٔ خصوصی سوئیس، تحصیل می‌کرد.
سپیده دم اندیشه
هیچ‌چیز برای عامهٔ مردم جذاب‌تر از قهرمانی که از صفر به صد رسیده نیست و برای اکثر مردم صفر یعنی تولد در یک خانوادهٔ تنگدست در محله‌ای فقیرنشین. حتی اگر لازم بود مدرک جعل کنید، باید نشان دهید که اصل و نسب‌تان از خانواده‌ای تنگدست، اما درعین‌حال شرافتمند و خوش‌نام بوده و در کودکی، نوجوانی و جوانی رنج و سختی بسیار کشیده‌اید. عامهٔ مردم وقتی بدانند زمینه‌های مشترکی با شما دارند، بیشتر به پیروی از خودتان و دستورات‌تان علاقه‌مند می‌شوند.
سپیده دم اندیشه
شارلمانی امپراتور روم مقدس را در نظر بگیرید: او با معیارهای عصر خودش آدمی منطقی، معقول و صلح‌طلب محسوب می‌شد، اما همین آدم در سال ۷۸۲ دستور قطع سر ۴۵۰۰ ساکسون گردنکش را صادر کرد.
سپیده دم اندیشه
پایبندی به اصول کار دشواری است؟ به‌هیچ‌وجه. حتی مرگ در راه اصول نیز کار مشکلی نیست. مشکل پیدا کردن اصولی است که ارزش مردن داشته باشد.
سپیده دم اندیشه
اگر شهریاری نیت حفظ قدرتش را دارد، نباید به هیچ فضیلت و اصل اخلاقی پایبند باشد. نیکولو ماکیاولی
سپیده دم اندیشه
من یک رهبرم یا یک دنباله‌رو؟
سپیده دم اندیشه
رهبران پس از او نیز از فردریک به‌عنوان شاهی بزرگ یاد کردند. ناپلئون بناپارت هنگامی که در ۱۸۰۶ موفق به تسخیر پروس شد، برای ادای احترام به آرامگاه فردریک آمد. آدولف هیتلر در جریان بمباران آلمان در جنگ جهانی دوم، دستور داد که جسد فردریک را به معدن نمک منتقل کنند تا به آن آسیبی نرسد.
سپیده دم اندیشه
شما آدمی هستید که از سایر جماعت دوروبرتان سرترید، یک ابرانسانید. یک پیشوای فرزانه...
سپیده دم اندیشه
درباب سرمنشاء مذهب بین کارشناسان اختلاف نظر وجود دارد. به‌نظر گروهی ریشه در ترس بشر از ناشناخته‌ها، به اعتقاد گروهی ریشه در احترام به طبیعت و از دید عده‌ای نیز ریشه در تمایل بشر به خوشگذرانی بی‌حدوحصر دارد. (این عده به‌عنوان شاهد حرف‌شان به مذاهب فالیک به‌عنوان قدیمی‌ترین مذاهب بشری اشاره می‌کنند) به‌هرحال هرچه بوده، مذهب از دیرباز تاکنون قدرت فراوان و تأثیرگذاری در معادلات سیاسی داشته. واقعاً چه کسی جرئت دارد در مقابل شما بایستد، وقتی خدا با شما و در جبههٔ شماست.
احسان رضاپور
این اصل اساسی و حیاتی را فراموش نکنید: «هرکس دنبال به زیر کشیدن شماست».
فاطمه
اعطای قدرت و ثروت به دولت در حکم دادن آبکی‌جات و سوئیچ ماشین به نوجوانان است. پی. جی. اورورک
amin namaki
مفیدترین آدم‌ها برای به قدرت رسیدن، به‌دردنخورترین آدم‌ها هستند.
ن. رضائی
من و مردم به یک توافق شرافتمندانه دست یافتیم که هر دو طرف را راضی می‌کند. آن‌ها هرچه دل‌شان بخواهد می‌گویند و من هرچه دلم بخواهد می‌کنم. فکر می‌کنم این شکل عملی یک حکومت استبدادی مردمی است. فردریک کبیر
Mehrdad Pourkhazaeyan
دموکراسی نوعی از حکومت است که انتخابات آزاد را با آزادی عمل دادن به عدهٔ زیادی نالایق برای منصوب کردن مشتی افراد فاسد جایگزین می‌کند. جرج برنارد شاو
Mehrdad Pourkhazaeyan
هر چقدر بیشتر مذاهب را مطالعه می‌کنم بیشتر متقاعد می‌شوم که انسان در طول تاریخ چیزی جز خودش را نپرستیده است. سر ریچارد فرانسیس باتن
Mehrdad Pourkhazaeyan
جرج اورول در کتاب ۱۹۸۴ اشاره کرده: جنگ، صلح است، آزادی در بردگی است و جهل قدرت است.
Ghazal Karavan
این نقل قول هیتلر را آویزهٔ گوش‌تان کنید: وظیفهٔ رسانه همیشه و به‌طور ثابت جلوه دادن حقیقت به طرزی است که از حق ما جانبداری کند. قدرت درک توده کم، اما قدرت فراموشی‌شان زیاد است. به‌وسیلهٔ تبلیغات می‌توان مردم را معتقد ساخت که بهشت، جهنم و جهنم، بهشت است. هر چقدر این دروغ‌ها بزرگ‌تر باشد مردم حاضرند برای تحقق آن‌ها تلفات بیشتری بدهند.
Ghazal Karavan

حجم

۵۲۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۱ صفحه

حجم

۵۲۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۱ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان