بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چگونه بر جهان حکومت کنیم؟ | صفحه ۳۴ | طاقچه
کتاب چگونه بر جهان حکومت کنیم؟ اثر آندره د گیلوم

بریده‌هایی از کتاب چگونه بر جهان حکومت کنیم؟

امتیاز:
۳.۹از ۶۹ رأی
۳٫۹
(۶۹)
اگر نان و بوقلمون مردم به راه باشد و خوب سرگرم شوند، دیگر چه دلیلی دارد که شال و کلاه کنند و بریزند داخل خیابان‌های شهر؟ در روزگار نرون سرگرمی محبوب مردم تماشای خورده شدن مسیحیان توسط شیرهای گرسنه بود و در عصر ما ورزش و تلویزیون دو راهکار عمدهٔ سرگرم کردن توده‌ها هستند. وقتی این دو با هم جمع شوند دیگر چه شود!
سپیده دم اندیشه
من و مردم به یک توافق شرافتمندانه دست یافتیم که هر دو طرف را راضی می‌کند. آن‌ها هرچه دل‌شان بخواهد می‌گویند و من هرچه دلم بخواهد می‌کنم. فکر می‌کنم این شکل عملی یک حکومت استبدادی مردمی است. فردریک کبیر
سپیده دم اندیشه
شما نمی‌توانید همهٔ مردم را فریب دهید. شما نمی‌توانید مردم را برای همیشه فریب دهید، اما می‌توانید تعداد زیادی از آن‌ها را برای مدت طولانی فریب دهید. جیمز تربر
سپیده دم اندیشه
معمولاً در نظام‌های دموکراتیک، تصمیمات دولتی و حکومتی اندکی گرفته می‌شود، چرا؟ شیوهٔ تصمیم‌گیری‌های مهم حکومتی در نظام‌های دموکراتیک از این قرار است: سیاستمداری یک ایدهٔ درخشان دارد. آن را به صورت لایحه تنظیم می‌کند. کمیته‌ای مسئول بررسی آن می‌شود. اصلاحات لازم انجام می‌شود. به مجلس می‌رود. در مجلس به‌خاطر پاره‌ای ایرادات و مشکلات رد می‌شود. مجدداً روی آن کار می‌شود و مجدداً به‌خاطرش گزارش‌های لازم تهیه می‌شود. در همین حین دولت عوض می‌شود. دولت جدید نظر مساعدی نسبت به آن سیاستمدار یا این لایحه ندارد و آن ایدهٔ درخشان کلاً دفن می‌شود.
سپیده دم اندیشه
در ضمن از این طریق می‌توانید تمام آشنایان بی‌کفایت، تنبل و مفت‌خور و برخوردار از «ژن خوب» خودتان را مشغول کار کنید.
سپیده دم اندیشه
به‌وسیلهٔ تبلیغات می‌توان مردم را معتقد ساخت که بهشت، جهنم و جهنم، بهشت است
سپیده دم اندیشه
خاطرتان باشد که سخنرانی‌های شما باید احساسات مردم را تحریک کند، نه این‌که خدای نکرده آن‌ها را به فکر کردن وادارد.
سپیده دم اندیشه
مثل کیم ایل سونگ که ۱۹۱۲ سال تولدش را به‌عنوان سال مبدأ در تقویم جدید کرهٔ شمالی تعیین کرد.
سپیده دم اندیشه
* سینمای روسیه زیر نظر لنین تبدیل به ابزاری برای پروپاگاندا یا تبلیغات ایدئولوژیک شد. لنین گفته بود: «از میان هنرها همه برای دیگران و سینما برای ما.» او اهمیت زیادی برای این هنر-رسانه قائل بود و دستور صریح داده بود که همه‌گونه امکاناتی برای فیلم‌سازان متعهد به آرمان‌های اتحاد شوروی مهیا شود.
سپیده دم اندیشه
ما دیکتاتور نیستیم، ابزار تحقق خواست آحاد مردمیم. جوزف گوبلز
سپیده دم اندیشه
کودتا شگردی سیاسی و کوششی از سوی یک ائتلاف سیاسی غیرقانونی برای براندازی رهبران حکومت موجود است که از طریق خشونت یا تهدید به آن انجام می‌گیرد. تفاوتش با انقلاب چیست؟ انقلاب ماهیت مردمی دارد، ولی کودتا چنین نیست. در دومی، یک اقلیت مسلح و مجهز به نیرو، در مقابل اقلیت دیگری که حاکم بر اکثریت جامعه است، قیام کرده و وضع موجود را در هم می‌ریزد و خود جای گروه قبلی قرار می‌گیرد. در کودتا اکثریت مردم از معادلهٔ قدرت خارج هستند و در فعل و انفعالات نقشی ندارند.
سپیده دم اندیشه
مردم را وادارید تا جلوی شما سر خم کنند. در چنین حالتی از ترس این‌که تبر شما سرشان را قطع نکند، جرئت سرنگونی شما را ندارند.
سپیده دم اندیشه
دموکراسی نوعی از حکومت است که انتخابات آزاد را با آزادی عمل دادن به عدهٔ زیادی نالایق برای منصوب کردن مشتی افراد فاسد جایگزین می‌کند. جرج برنارد شاو
سپیده دم اندیشه
پاسخ بزرگ‌ترین پرسش‌ها نه در خطابه‌ها و رأی اکثریت، که در خون و آهن است. اتو فن بیسمارک
سپیده دم اندیشه
راحت‌ترین راه برای موفق شدن این است که کار سخت یک نفر دیگر را به اسم خودتان تمام کنید. اگر ثروتمند باشید که احتیاجی به شارلاتان‌بازی و کلاهبرداری ندارید، راحت آن را می‌خرید، پولش را می‌دهید. دنیا پر از آدم‌های خلاق و خوش‌فکر فقیر است. اما اگر مشکل پول است و نمی‌توانید مثل یک آدم شرافتمند تفکر و خلاقیت دیگران را بخرید، راه‌های دیگری وجود دارد. خودتان را به پروژه‌ای بچسبانید که در شرف تکمیل است و درست پیش از اتمام آن با حربهٔ چاپلوسی و زیرآب‌زنی نفر اول پروژه را کنار بزنید و آن را به نام خودتان تمام کنید. ضمناً در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنید یک قانون اساسی و کارآمد را فراموش نکنید: تمام محاسن و فواید یک پروژه مربوط به کار شماست و تمام نواقص و معایب دسته‌گل پیشینیان شما.
سپیده دم اندیشه
غنایم متعلق به فاتح است و یکی از ارزشمندترین غنایم قدرت سیاسی است.
سپیده دم اندیشه
شوند. به قول معروف، کافی است روی شقیقهٔ هر آدمی که فکرهای پریشان دارد لولهٔ تفنگ بگذارید. بلافاصله باعث تمرکز حواس و رفع فکرهای پریشان می‌شود
سپیده دم اندیشه
به‌هرحال هرچه بوده، مذهب از دیرباز تاکنون قدرت فراوان و تأثیرگذاری در معادلات سیاسی داشته. واقعاً چه کسی جرئت دارد در مقابل شما بایستد، وقتی خدا با شما و در جبههٔ شماست.
سپیده دم اندیشه
مطبوعات مورداک آن‌قدر قدرتمندند که می‌توانند سیاستمداران را به عرش آسمان ببرند یا به فرش خیابان بکوبند و تکنولوژی بیل گیتس همه‌جا حاضر است. گیتس و مورداک و دیگر چهره‌های شناخته‌شده و ناشناسی که پول و قدرت را در اختیار دارند خوب می‌دانند که مهم پول نیست، مهم کاری است که می‌توان با پول انجام داد.
سپیده دم اندیشه
در عالم سیاست هر جناحی فکر می‌کند که فقط خودشان خوبند و درست می‌گویند و بس. نظرات حزب و جناح مخالف نه‌تنها کاملاً غلط است، بلکه اساساً خطرناک است. بنابراین هر عملی هر چقدر ناجوانمردانه و غیرانسانی باشد، درصورتی‌که جامعه را از شر اقدامات رقیب ایمن نگه دارد، مشروع و مجاز است.
سپیده دم اندیشه

حجم

۵۲۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۱ صفحه

حجم

۵۲۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۱ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان