بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب سیری در کودکی | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب سیری در کودکی اثر آلن دوباتن

بریده‌هایی از کتاب سیری در کودکی

۴٫۰
(۱۸)
خوشبختی واقعی پدیده‌ای عاطفی است. خوشبختی یعنی دریافت شهد عشق، که ممکن است در عمارت‌های مجلل خبری از آن نباشد، ولی در اتاق‌های سادهٔ یک کلبهٔ محقّر به طور عجیبی فراوان باشد.
seemorgh
یک جامعهٔ واقعاً منصفانه جامعه‌ای است که در آن افزایش سالیانهٔ میزان خوشحالی جاری در جامعه به اولویت ملی بدل شود – و در آن از عشق، توجّه، و پیوند بین آدمها به میزان کافی حمایت کنند و این مسائل ترویج و تشویق شود، چون ”ثروت“ واقعی همین است.
احسان رضاپور
افاده‌ای‌ها برای فرزندان خود روشن می‌کنند که اگر باید درسشان را خوب بخوانند، و در واقع خیلی خوب می‌خوانند، صرفاً امری مطلوب یا از روی احتیاط نیست، بلکه کاملاً ضروری است. زندگی بیش و کم به آن وابسته است. ضروری است جام، جایزه، و امتیازات بالا در تقریباً هر حوزه‌ای به دست آید. انجام هر کاری در سطح خوب کافی نیست؛ هدف عالی بودن است. اگر کارتان را خوب انجام ندهید، نمی‌شود دوستتان داشت: چه این موضوع به صورت مستقیم به شما گفته شود یا به صورتی ماهرانه به شما فهمانده شود، فرزندان آدم‌های افاده‌ای با این ایدئولوژی پرورش می‌یابند.
وحید
احساس رضایت و درک حقیقت وجودمان بعد از طی مراحل خودخواهی شرورانه و تقریباً بی‌پایان به دست می‌آید
seza68
برای این‌که روند رشد سالمی را طی کنیم لازم است که در دوره‌ای از زندگی، فارغ از احساسات و نظرات مراقبانمان، منحصراً برای خودمان زندگی کنیم
seza68
مشخصهٔ اصلی پدر یا مادر خوب این است که فرزندش علاقه‌ای ندارد انبوهی از غریبه‌ها او را دوست داشته باشند.
seza68
این خوشبختی است که پدر و مادرمان خود را بی‌نقص نمی‌دانند یا در صورت دور بودن و در دسترس نبودن باعث نمی‌شوند که ما در خیال خود از آن‌ها شخصیت‌هایی فرشته‌صفت یا دیومانند بپروریم. خوشبختی این است که هر چند آدم‌های معمولی و کسل‌کننده‌ای هستند، ولی به ما اجازه می‌دهند در کنار آن‌ها رشد کنیم و بزرگ شویم و می‌دانند که چگونه خواسته‌های ما را به خواسته‌های خود ترجیح دهند.
seza68
نیاز نیست زندگی طلایی باشد تا ارزشمند باشد؛ می‌توانیم در قالب فلزات کم‌بهاتر، مثلاً قالب‌های مسی یا آهنی ـ به جای طلایی ـ زندگی کنیم، و باز هم محبّت ببینیم و عزیزمان بدارند. و هر چند این موفقیت ربطی به انتظارات اولیه‌ای که برعهده فرد گذاشته می‌شود ندارد، به‌واقع به دستاوردی استثنایی بدل می‌شود.
Mahdieh
به نظر می‌رسد که ما چاره‌ای جز تلاش برای تفسیر پیچیده‌ترین وجوه گذشته‌مان و سپس غلبه بر آن‌ها نداشته باشیم.
min min
بخش اعظم میراث عاطفی‌مان مانع رضایت و سعادت ماست، چون منطق آن ریشه در زمان حال ندارد؛ این میراث شامل تکرار رفتار و انتظاراتی است که در کودکی شکل گرفته و آموخته شده، و هنوز در بزرگسالی نیز فکر می‌کنیم آن آموخته‌ها بهترین راه برای مواجهه با موقعیت‌های دشوار است
fatii.ebii

حجم

۱۹۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۱۹۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۳۱,۰۰۰
۱۵,۵۰۰
۵۰%
تومان