بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب باشگاه پنج صبحی ها | صفحه ۱۷۵ | طاقچه
کتاب باشگاه پنج صبحی ها اثر رابین شارما

بریده‌هایی از کتاب باشگاه پنج صبحی ها

نویسنده:رابین شارما
انتشارات:نشر نون
امتیاز:
۳.۶از ۵۹۹ رأی
۳٫۶
(۵۹۹)
«بگذریم، اجازه بدید خیلی ساده بهتون بگم: جایی که قلمروی راحتی شما به پایان می‌رسه، دقیقاً همون نقطه‌ایه که بزرگ‌ترین فرصت‌های زندگی‌تون قرار دارن.
خسروی
"هر کس حین تمرین بیشتر ازش عرق بریزه، در میدان نبرد، کمتر ازش خون می‌ریزه." و همین‌طور، از اون قسمتی که گفت: "پیروزی در اون ساعات صبح زود اتفاق می‌افته که هیچ کس شاهد تلاش شما نیست و بقیه همه خواب‌ان.
زینب نیشابوری
جایی که قلمروی راحتی شما به پایان می‌رسه، دقیقاً همون نقطه‌ایه که بزرگ‌ترین فرصت‌های زندگی‌تون قرار دارن.
منم من
«انسانِ منطقی خودش را با دنیا وفق می‌دهد، اما انسان غیرمنطقی مدام اصرار دارد که دنیا را با خود وفق دهد. بنابراین، تمام پیشرفت‌ها به انسان غیرمنطقی بستگی دارد.»
Myriam tomezade
سخنان فردریش نیچه، فیلسوف شهیر، را یافت: «دربارهٔ موهبت‌ها و استعدادهای مادرزادی حرف نزنید. می‌توان افراد بزرگ از هر قماشی را نام برد که استعدادهای کمی داشتند. آن‌ها عظمت و به‌قول ما، نبوغ را به‌واسطهٔ خصیصه‌هایی به دست آوردند که هر کس بداند چه‌ها هستند، دیگر لاف نخواهد زد. همهٔ آن‌ها جدیت خاص جماعت اهل تلاش را در وجود داشتند؛ کسانی که ابتدا، یاد می‌گیرند اجزا را به‌خوبی بسازند و بعد، با تک‌تک آن اجزا مبادرت به ساختن کلیت عظیمی می‌کنند. آن‌ها به این هدف زمان اختصاص دادند، چون از ساختن اجزای کوچک و ثانویه لذت بیشتری می‌بردند تا شکل دادن یک کلیت خیره‌کننده.»
Myriam tomezade
«اجازه نده آتش درونت ذره‌ذره در مردابِ ناامیدکنندهٔ زمزمه‌هایی که به تو می‌گویند "هنوز نه" یا "اصلاً ممکن نیست" خاموش شود. اجازه نده قهرمان درونت به‌خاطر سرخوردگی از زندگی‌ای که سزاوارش بودی و هرگز به آن نرسیدی، تباه شود. دنیایی را که آرزویش را داری، می‌توانی برنده شوی. آن دنیا وجود دارد. واقعی است. ممکن است. مال تو است.»
🍃setayesh🍃
«برای آنچه ارزشش را دارد هیچ وقت آن‌قدرها دیر یا، در مورد خودم، آن‌قدرها زود نیست که به کسی که می‌خواهی تبدیل شوی... امیدوارم جوری زندگی کنی که مایهٔ افتخارت باشد. اگر به این نتیجه رسیدی که به خودت افتخار نمی‌کنی، امیدوارم قوای آن را داشته باشی که از نو شروع کنی.»
🍃setayesh🍃
«منتقد به حساب نمی‌آید؛ کسی که لغزش مردان قوی را فاش و مشخص می‌کند که اقدام‌کننده کجای کار را می‌توانست بهتر انجام دهد به حساب نمی‌آید. اعتبار از آن کسی است که درون گود قدم گذاشته، کسی که صورتش از خاک، عرق و خون معیوب شده؛ کسی که دلیرانه تلاش می‌کند؛ کسی که خطا می‌کند؛ کسی که بارها و بارها کم می‌آورد، چون هیچ تلاشی بدون خطا و کاستی نیست. اما آن‌که عملاً برای انجام کار تلاش می‌کند؛ آن‌که شور و اشتیاق و فداکاری عظیم را می‌شناسد؛ آن‌که خودش را وقف آرمانی ارزشمند می‌کند، حتی اگر شکست بخورد، حداقل در حالی شکست خورده است که شهامت به خرج داده، بنابراین جایگاهش هرگز با افراد سرد و بزدلی که نه پیروزی را می‌شناسند و نه شکست را، یکی نیست.»
کاربر ۴۰۳۳۸۹۵
"ثروتمندها روی زمان سرمایه‌گذاری می‌کنن، و فقرا روی پول."
کاربر ۴۰۳۳۸۹۵
«اجازه نده آتش درونت ذره‌ذره در مردابِ ناامیدکنندهٔ زمزمه‌هایی که به تو می‌گویند "هنوز نه" یا "اصلاً ممکن نیست" خاموش شود. اجازه نده قهرمان درونت به‌خاطر سرخوردگی از زندگی‌ای که سزاوارش بودی و هرگز به آن نرسیدی، تباه شود. دنیایی را که آرزویش را داری، می‌توانی برنده شوی. آن دنیا وجود دارد. واقعی است. ممکن است. مال تو است.» آین رَند
اشک انار

حجم

۶۵۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۶۵۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۲۹,۵۰۰
۵۰%
تومان