بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب علیه تربیت فرزند | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب علیه تربیت فرزند اثر آلیسون گوپنیک

بریده‌هایی از کتاب علیه تربیت فرزند

۳٫۲
(۹۸)
هدف از عشق‌ورزیدن به کودکان، به‌طور خاص، فراهم‌کردن محیطی پربار، باثبات و امن برای این انسان‌های کوچک و آسیب‌پذیر است، محیطی که در آن تغییر، خلاقیت و نوآوری می‌توانند شکوفا شوند. این امر هم از منظر زیست‌شناختی و تکاملی و هم از منظری شخصی و سیاسی صادق است. عشق‌ورزیدن به کودکان برای آن‌ها مقصد تعیین نمی‌کند، بلکه قدرت و مایهٔ آغاز سفر را به آن‌ها می‌بخشد.
Ladan
عشق‌ورزیدن به کودکان برای آن‌ها مقصد تعیین نمی‌کند، بلکه قدرت و مایهٔ آغاز سفر را به آن‌ها می‌بخشد.
ha mora
به‌جای اینکه منتظر انتخاب طبیعی باشیم تا ما را به موجودات انعطاف‌پذیرتری تبدیل کند، با امتحان تعداد زیادی از تصاویر متفاوت از جهان و با حفظ تصاویری که با داده‌های ما منطبق بوده و حذف تصاویر دیگر، خودمان خود را با شرایط وفق می‌دهیم. کارل پوپر (۱۲)، فیلسوف اتریشی، می‌گفت علم باعث می‌شود نظریه‌های ما به‌جای ما بمیرند.
Fereshteh Radmanesh
«والدگری» (۲) واقعاً یک فعل (۳) و یا نوعی شغل نیست، و همچنین، مانند مجسمه‌سازی، هدفش تراشیدن یک کودک و تبدیل‌کردنش به نوع خاصی بزرگ‌سال نیست و نباید باشد.
کتابینا
جالب اینجاست که، در طولانی‌مدت، بازی هم برای کودکان و هم برای بزرگ‌سالان منافع عملی به همراه دارد. این امر یقیناً در مورد کاوش‌های علمی صادق است. اما اگر بازی چنین اثری دارد، دقیقاً از آن روست که کسانی که بازی می‌کنند، چه کودکان و چه بزرگ‌سالان، به آن منافع عملی چشم ندارند. پارادکس بنیادین موازنهٔ کاوش/بهره‌برداری این است که، برای آنکه بتوانیم در طولانی‌مدت به هدف‌های مختلفی برسیم، باید فعالانه از جست‌وجوی هدف در کوتاه‌مدت خودداری کنیم. درست همان‌طور که باید به کودکان منبع و فضا برای بازی‌کردن بدهیم، و این کار را بدون اصرارداشتن بر اینکه بازی مزایای فوری به همراه دارد انجام دهیم، باید همین کار را در مورد دانشمندان و هنرمندان و تمامی کسانی که در مورد امکانات انسانی کاوش می‌کنند نیز انجام دهیم.
adel alizadeh
وقتی از دیگران تقلید می‌کنیم، به یک معنای بسیار واقعی، ما به آن‌ها تبدیل می‌شویم. حتی بزرگ‌سالان نیز «سندرم ایمپاستر» را تجربه می‌کنند، این احساس که شما واقعاً یک شخص بالغ و کاردان نیستید و فقط از افراد بالغ و کاردانی که اطرافتان هستند تقلید می‌کنید. البته نکتهٔ جالب در مورد سندرم ایمپاستر این است که حتی اگر فقط تقلید کنید، واقعاً به همان اندازه‌ای شبیه به یک بالغ کاردان هستید که هر کس دیگر. درواقع، درمان سندرم ایمپاستر این است که تشخیص دهید سایرین نیز صرفاً شارلاتان‌هایی باورپذیرند.
بجان پور
درست همان‌طور که باید به کودکان منبع و فضا برای بازی‌کردن بدهیم، و این کار را بدون اصرارداشتن بر اینکه بازی مزایای فوری به همراه دارد انجام دهیم، باید همین کار را در مورد دانشمندان و هنرمندان و تمامی کسانی که در مورد امکانات انسانی کاوش می‌کنند نیز انجام دهیم.
NargesAzz
هدف از عشق‌ورزیدن به کودکان، به‌طور خاص، فراهم‌کردن محیطی پربار، باثبات و امن برای این انسان‌های کوچک و آسیب‌پذیر است، محیطی که در آن تغییر، خلاقیت و نوآوری می‌توانند شکوفا شوند. این امر هم از منظر زیست‌شناختی و تکاملی و هم از منظری شخصی و سیاسی صادق است. عشق‌ورزیدن به کودکان برای آن‌ها مقصد تعیین نمی‌کند، بلکه قدرت و مایهٔ آغاز سفر را به آن‌ها می‌بخشد.
احسان رضاپور
مراقبتگران در خلال تربیت و پرورش کودکان سنت‌ها را انتقال می‌دهند. درعین‌حال، یکی از کارکردهای اساسی دوران کودکی اجازه‌دادن به نوآوری و تغییر است. درواقع، به‌نحوی پارادکسیکال، هیچ فرهنگ و سنت خاصی برای انتقال به آیندگان وجود نمی‌داشت اگر گذشتگان دست به کارهای جدید نمی‌زدند. بدون رخدادهای جدید و بی‌سابقه، هیچ تاریخی وجود نداشت. کودکان تا سن نوجوانی، به‌طور منحصربه‌فردی، شیوه‌های جدیدی برای لباس‌پوشیدن، رقصیدن، صحبت‌کردن و حتی فکرکردن اختراع می‌کنند. ما چگونه می‌توانیم فرهنگ و سنن خودمان را ارج نهیم و انتقال دهیم، و درعین‌حال به کودکانمان نیز اجازه دهیم و تشویقشان کنیم که فرهنگ‌ها و رسومِ کاملاً جدیدی اختراع کنند؟
امیررضا احمدی نژاد
یک راه برای حل این مسئله (۱۴) این است که دوره‌های کاوش و عملیات را به تناوب انجام دهید. استراتژی فوق‌العاده مؤثر در این باره این است که کاوش را آغاز کرده و سپس شروع به بهره‌برداری از آن کنیم. شما به‌طور تصادفی تولید متغیرهای فراوان را آغاز می‌کنید و سپس آنچه را مؤثر است از بین آن‌ها انتخاب می‌نمایید. البته مشکل اینجاست که باید در حالی که مشغول کاوش و جست‌وجو هستید زنده بمانید. وقتی هنوز مشغول بررسی این هستید که برای مقابله با غول نیزه کارآمدتر است یا تیر و کمان، یا وقتی هنوز کار یادگیری استفاده از آن‌ها را به پایان نرسانده‌اید، چطور می‌توانید او را دفع کنید؟ یکی از راه‌حل‌ها «صداکردن پدر و مادر» است! دورهٔ تحت مراقبت کودکی یک راه‌حل برای معضل کاوش/بهره‌برداری است. به ما اجازه داده شده است در دوران کودکی به کاوش بپردازیم تا بتوانیم در دوران بزرگ‌سالی از یافته‌های خود استفاده کنیم. کودکی و مراقبت دو روی یک سکه هستند؛ کودکان بدون مراقبت نمی‌توانند به زندگی ادامه دهند. با ایجاد دورهٔ زمانی حفاظت‌شده‌ای برای یک حیوان، دوره‌ای که نیازهای او به‌شیوه‌ای مطمئن، باثبات و بی قید و شرط تأمین شود، می‌توان شرایط لازم برای شلختگی، تغییرپذیری، تنوع و کاوش را فراهم آورد.
Fereshteh Radmanesh

حجم

۳۲۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

حجم

۳۲۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
۴۰,۰۰۰
۵۰%
تومان