بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خرده عادت ها | صفحه ۱۵ | طاقچه
کتاب خرده عادت ها اثر استفان گایز

بریده‌هایی از کتاب خرده عادت ها

نویسنده:استفان گایز
امتیاز:
۴.۳از ۱۴۶ رأی
۴٫۳
(۱۴۶)
برخلاف انگیزه، می‌توان نیروی اراده را همچون یک ماهیچه قوی کرد. پروفسور روی بامیستر، محقق سرشناس در زمینهٔ خودکنترلی در سال ۱۹۹۹ به چنین نتیجه‌ای دست یافت که دانش‌آموزانی که به منظور بهبود وضعیت بدن خود به مدت دوهفته بر روی قدرت اراده‌شان کار کرده بودند، در مقایسه با دیگر دانش‌آموزانی که برروی وضعیت خود کار نکرده بودند، توانستند در موقعیت‌های پیش‌رو به رشد چشمگیری در زمینهٔ خودکنترلی دست پیدا کنند
sinooze
غدهٔ قاعده‌ای ازاهداف والایی که مختص انسانیت است آگاه و مطلع نیست اما یک تکرارکنندهٔ الگوست که به‌طرز بهینه‌ای انرژی‌مان را ذخیره می‌کند. پس اگرچه که ممکن است مانند قشر پیش‌پیشانی «زرنگ نباشد»، اما بخش فوق‌العاده مهمِ مغز ماست و به محض آنکه بتوانیم به قشرپیش‌پیشانی بیاموزیم که به‌طورخودکار رفتارهای مثبتی انجام دهد، تبدیل به قسمتی خواهد شد که بسیار موردعلاقهٔ شماست.
sinooze
انگیزه‌های بزرگ اگر نتیجه‌ای به همراه نیاورند، بی‌ارزش هستند. برای مثال، من می‌توانم بگویم که هرروز دوساعت ورزش خواهم کرد اما اگر هرگز ورزش نکنم، آن میزانِ انگیزهٔ ابتدایی، دیگرمعنایی نخواهد داشت. درواقع انگیزهٔ بدون عمل، به اعتمادبه‌نفس شما آسیب خواهد زد.
سمانه
اگر تمایلی برای باانگیزه‌شدن نداشته باشید و باانگیزه‌شدن، راهکار شما برای انجام کارهای‌تان است، باید بگویم که قبل ازآنکه نبردی آغازشود، باخته‌اید و عادت‌هایتان را ناکام گذاشته‌اید.
sinooze
انگیزه غیرقابل اعتماد است زیرا بر پایهٔ احساس شما بنا شده است و ما قرن‌هاست که به چنین نتیجه‌ای رسیده‌ایم که احساسات انسانی بی‌ثبات و غیرقابل پیش‌بینی هستند. بسیاری از چیزها می‌توانند احساسات شما را تغییر دهند: یک اتفاق، سطح قند خونتان، افسردگی، نوسانات شیمیایی درون بدنتان، هورمون‌ها، سلامتی، محرک‌های خارجی، سطح انرژی شما، اعتقاداتتان و حتی استفراغ گربه‌تان. به عبارتی دیگر، هرچیزی ممکن است احساساتتان را تغییر دهد. آیا واقعاً می‌خواهید آرزوهایتان را برپایهٔ چیزی تااین حد...ناپایدار بنیان کنید؟ شرط اول هر بنیانی این است که مستحکم باشد. اعتماد به انگیزه مانند این است که خانه‌ای را بر پایهٔ آب بسازید
sinooze
خرده‌عادت چیست؟ خرده‌عادت، رفتار مثبت فوق‌العاده کوچکی است که هرروز خود را ملزم به انجامش می‌کنید؛ خرده‌عادت به قدری کوچک است که هرگز در انجامش، احساس ناتوانی نخواهید کرد و همین ویژگی، سنگینی بار یک مسئولیت سنگین را از دوش شما برمی‌دارد و این راهکار را به راهکاری قدرتمند و برتر در ساخت عادت تبدیل می‌کند.
sinooze
تفاوت میان برندگان و بازندگان در این است که بازندگان هنگامی که همه‌چیز خسته‌کننده و یک‌نواخت می‌شود، از حرکت می‌ایستند.
منم من
گام‌های کوچک و نیروی اراده، یک تیم برنده را تشکیل می‌دهند.
منم من
انگیزهٔ بدون عمل، به اعتمادبه‌نفس شما آسیب خواهد زد.
علیرضا
محققان به این نتیجه رسیدند که از دست دادن یک روز باعث نمی‌شود که از مسیر آن عادت خارج شوید.
منم من
خرده‌عادت، یک رفتار مثبت بسیار کوچک است که هرروز، خود را مجبور به انجام آن می‌کنید. برداشتن گام‌های کوچک همیشه جواب می‌دهد و عادت‌ها با تداوم انجام کاری، ساخته می‌شوند
احسان رضاپور
این بحث دقیقاً نشان می‌دهد که خرده‌عادت‌ها برای شما چه می‌توانند بکنند. جمعیت افرادی که پس از مدتی به اولین مرد رقصنده پیوستند، همان آرزوهای راکد شما هستند- خجالت‌زده و ترسیده از شروع کار. آنها به قدر کافی اعتمادبه‌نفس ندارند تا در یک نقطه، شروع به رقص کنند. اولین فردی که رقصید را می‌توان به همان تصمیم شما برای برداشتن اولین گام کوچک تشبیه کرد. وقتی که به خود بیایید، با خود می‌گویید، آهای، من هم دارم همین کار را انجام می‌دهم. و همین‌جاست که آرزوها و امیال راکدتان می‌شتابند تا تشویقتان کنند. همین حالا هم شما تمام آن انگیزهٔ موردنیاز را درونتان دارید، اما ممکن است راکد مانده باشد. با خرده‌عادت‌ها، بیدارش کنید.
کاربر ۱۵۰۸۸۲۲
آیا راهکار باانگیزه شدن، جواب می‌دهد؟ پاسخ این پرسش گاهی سرمان را به درد می‌آورد. ممکن است بعضی مواقع درنظر خود مجسم کنید که با انگیزهٔ بالا می‌توانید ورزش کرده یا ۲۰۰۰ کلمه بنویسید. اما وقتی که به خودتان می‌آیید می‌بینید که به جای آن، درحال چرت زدن یا تماشای تلویزیون هستید. این مشکل بزرگی است زیرا... اگر راهکارتان، یک راهکار انگیزشی (باانگیزه شدن) است، نمی‌توانید عادت‌هایتان را بسازید.
فرشاد
من حتی با وجود سردرد، توانستم کارآمد باشم زیرا کوچک شروع کردم.
Murj
درست همان‌طور که مدیریت هوشمندانهٔ پول، کلید موفقیت مالی است، مدیریت هوشمندانهٔ اراده نیز کلید رشد شخصی است.
Murj
آغازکردن، سخت‌ترین مرحله است اما معنایش این نیست که باید سخت آغاز کرد.
Murj
. اگر بخواهید که باانگیزه شوید، مشکلی به‌وجود نمی‌آید، مشکل زمانی به‌وجود می‌آید که تا باانگیزه نشده‌اید، کاری را شروع نکنید.
Murj
تکرار، زبان ذهن (ناخودآگاه) است.
Murj
درمورد روند ساخت عادت باید گفت اینکه چه مقدار زمان می‌برد تا عادتی را بسازید زیاد اهمیت ندارد زیرا هدف این است که در هرصورت، آن عادت را برای همیشه انجام دهید.
Murj
در جمع‌بندی باید گفت که خرده‌عادت، یک رفتار مثبت بسیار کوچک است که هرروز، خود را مجبور به انجام آن می‌کنید
Murj

حجم

۱۳۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

حجم

۱۳۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان