بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خرده عادت ها | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب خرده عادت ها اثر استفان گایز

بریده‌هایی از کتاب خرده عادت ها

نویسنده:استفان گایز
امتیاز:
۴.۳از ۱۴۶ رأی
۴٫۳
(۱۴۶)
«یک عادت نه‌تنها از رادار آگاهی، بلکه از رادار احساس نیز می‌گریزد. [...] انجام عادت به طرز منحصربه‌فردی، بدون احساس صورت می‌گیرد».
سید عطا
«اگر ایده‌هایت را اجرا نکنی، می‌میرند.»
Hamed Khajeh
برداشتن گام‌های کوچک همیشه جواب می‌دهد و عادت‌ها با تداوم انجام کاری، ساخته می‌شوند. پس این دو باید همیشه در کنار یکدیگر بمانند.
Hamed Khajeh
بسیاری از کتاب‌هایی که در زمینهٔ عادت نوشته شده‌اند (بسیار خردمندانه) به شما پیشنهاد می‌دهند که هربار فقط یک عادت را دنبال کنید. به این دلیل که ارادهٔ محدودمان نمی‌تواند چندین عادت را به یک‌باره سامان ببخشد. اما چه کسی می‌خواهد شش ماه از سال را فقط به یک بخش از زندگی‌اش اختصاص دهد و دیگر مواردی که پیشرفت در آنها برایش اهمیت دارد را نادیده بگیرد؟
کاربر ۲۰۵۸۳۵۷
اینکه هیچ‌گاه اضافه‌تر از تکرارهای روزانه انجام ندهید، بدترین طرح ماجرایی است که می‌توان برای سیستم خرده‌عادت‌ها تجسم کرد.
کاربر ۲۰۵۸۳۵۷
از دست دادن یک روز باعث نمی‌شود که از مسیر آن عادت خارج شوید. از دیدگاه روانشناسی، یک روز تأثیری در پیشرفت یا پسرفت شما در جریان ساخت عادت ندارد. اما بازهم از دید روانشناسی، اگر به خود این اجازه را بدهید که یک روز رفتار موردنظرتان را انجام ندهید، می‌تواند برایتان مشکل‌ساز شود
پانیذ منصوریان
انگیزه غیرقابل اعتماد است زیرا بر پایهٔ احساس شما بنا شده است و ما قرن‌هاست که به چنین نتیجه‌ای رسیده‌ایم که احساسات انسانی بی‌ثبات و غیرقابل پیش‌بینی هستند.
بامن‌بخوان
اگر به دنبال روش طولانی مدتی هستید که شما را در ترک عادت‌های بد منفعلانه مانند تنبلی، ترس و اتلاف وقت کمک کند، این کتاب می‌تواند تا حد زیادی برایتان مفید باشد.
ذاهب
اگر حس مقاومت شدیدی می‌کنید، عقب‌نشینی کرده و کوچک‌تر شروع کنید
library
به‌جای آنکه در مورد حجم کار، انتظاراتمان را بالا ببریم، می‌خواهیم انتظارات و انرژی‌مان را بر تداوم کارمان متمرکز کنیم. قدرتمندترین ابزار زندگی تداوم است، زیرا این تنها راهی است که می‌توان رفتارها را به عادت تبدیل کرد و وقتی‌که غیرعادتی تبدیل به عادت می‌شود، در حقیقت به این معناست که از نقطهٔ نبرد با ذهنتان به نقطه‌ای رسیده‌اید که می‌توانید دیگر نیروها را با آن همراه کنید.
library
وقتی که پاداشی وجود داشته باشد، تمایل بیشتری خواهیم داشت که کاری را تکرار کنیم.
library
هدف از ساخت عادت‌ها این است که از طریق تکرار بتوانید مغزتان را تغییر بدهید. اما تا زمانی‌که عادت‌ها، پاداش سخاوتمندانه‌ای به مغز ندهند، او در برابر تغییر، مقاومت خواهد کرد. پس در حقیقت از آنجا که درمورد مغز سخن می‌گوییم، دوعامل کلیدی در تغییر عادت، تکرار و پاداش هستند.
library
قدرتمندترین ابزار زندگی تداوم است
حسین....
حال آنکه احساسات انسانی و انگیزه آنچنان بی‌ثبات‌اند که نمی‌توان فقط با تکیه بر آنها، رفتار جدیدی ساخت.
عبدالحسن
(راهکار اول- اقدام به جای راهکار انگیزشی)،
کاربر ۷۰۱۴۲۴۹
«می‌توان بردهٔ احساسات شد یا آنها را به بردگی گرفت، بسته به اینکه چه‌کسی افسار را در دست بگیرد.»
کاربر ۶۷۱۹۷۵۲
«یک سفر هزار مایلی، با اولین قدمی که برمی‌دارید آغاز می‌شود.» لائو تزو
fatemehyp
می‌توانیم عادت‌های سالمی به زندگی‌مان اضافه کنیم: - رفتارها (یا عادت‌ها) ی جدید با استفاده از انگیزه و نیروی اراده شکل می‌گیرند. - انگیزه قابل اعتماد نیست؛ بنابراین نمی‌تواند راهکاری برای ساخت عادت‌ها محسوب شود. - نیروی اراده قابل اعتماد است؛ اما فقط در صورتی که آن را تمام نکنید. - پنج دلیل اصلی تخلیهٔ نیروی اراده شامل تلاش، دشواری از پیش حس شده، تأثیر منفی چیزی، خستگی درونی و سطح گلوکز خون می‌باشد. - اگر ما بتوانیم با موفقیت براین پنج مانع غلبه کنیم، می‌توانیم به موفقیت برسیم.
alireza sadidi
طبق نتایج به‌دست‌آمده از این فراتحلیل، پنج عامل مهمی که باعث تخلیهٔ نفس می‌شوند تلاش، دشواری از پیش حس شده، تأثیر منفی، خستگی فکری و سطح گلوکز خون تشخیص داده شدند. پس این عوامل، پنج مانع بزرگی هستند که نمی‌گذارند ما با استفاده از راهکاری اراده‌محور به موفقیت خود ادامه دهیم. هنگامی‌که نیروی اراده‌مان تمام می‌شود، چه باید بکنیم؟ آیا امیدمان را به طورکامل از دست می‌دهیم؟ طبق این تحلیل، مشوق‌های انگیزشی، فراگیری تمرینات خودکنترلی، و بالابردن سطح گلوکز خون می‌تواند سطح خودکنترلی افرادی که دچار تخلیهٔ نفس شده‌اند را بالا ببرد.
alireza sadidi
لحظاتی در زندگی هست که هیچ انگیزه‌ای برای باانگیزه‌شدن ندارید. به عبارتی دیگر نمی‌خواهید که خواستنِ ورزش را بخواهید (بله، درست دیدید، سه بار ازفعل خواستن در یک جمله استفاده شد!). این جمله چنین حسی به شما می‌دهد که طرز فکر انگیزه‌محور تا چه حد می‌تواند شما را از اقدام به انجام کاری، دورکند. به جای آنکه کاری انجام دهید، باید بخواهید تا انجامش دهید و گاهی برای خود انگیزه‌ای می‌سازید تا فقط بخواهید که کاری را انجام دهید... همان‌طور که به نظر می‌رسد واقعاً مضحک است! اگر تمایلی برای باانگیزه‌شدن نداشته باشید و باانگیزه‌شدن، راهکار شما برای انجام کارهای‌تان است، باید بگویم که قبل ازآنکه نبردی آغازشود، باخته‌اید و عادت‌هایتان را ناکام گذاشته‌اید.
احسان رضاپور

حجم

۱۳۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

حجم

۱۳۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان