بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خرده عادت ها | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب خرده عادت ها اثر استفان گایز

بریده‌هایی از کتاب خرده عادت ها

نویسنده:استفان گایز
امتیاز:
۴.۳از ۱۴۶ رأی
۴٫۳
(۱۴۶)
وقتی که استرس دارید، فرمول ساخت عادت جواب نمی‌دهد زیرا فقط عادت‌های از پیش ساخته‌شده‌تان قوی‌تر می‌شوند و نه عادتی جدید. اما نگران نباشید سیستم خرده‌عادت‌ها نمی‌گذارد که دراین مرحله از پا درآیید.
پانیذ منصوریان
«اگر ایده‌هایت را اجرا نکنی، می‌میرند.» راجر وان اوچ
بامن‌بخوان
«می‌توان بردهٔ احساسات شد یا آنها را به بردگی گرفت، بسته به اینکه چه‌کسی افسار را در دست بگیرد.»
بامن‌بخوان
کار کمی انجام دادن در هر روز، تأثیر بسیاربیشتری دارد از اینکه حجم زیادی ازکار را در یک روز انجام دهید.
بامن‌بخوان
هنگامی‌که ابتدا شروع به انجام کاری می‌کنید (راهکار اول- اقدام به جای راهکار انگیزشی)، انگیزه به سرعت راهی برای خود باز می‌کند.
شاید افراد، از آن جهت که روشناییِ عادت‌های خوب را در زندگی‌شان کم دارند، خلأ آن را با تاریکی پر کرده و به عادت‌های بد روی آورده‌اند
sinooze
خرده‌عادت چیست؟ خرده‌عادت، رفتار مثبت فوق‌العاده کوچکی است که هرروز خود را ملزم به انجامش می‌کنید؛ خرده‌عادت به قدری کوچک است که هرگز در انجامش، احساس ناتوانی نخواهید کرد و همین ویژگی، سنگینی بار یک مسئولیت سنگین را از دوش شما برمی‌دارد و این راهکار را به راهکاری قدرتمند و برتر در ساخت عادت تبدیل می‌کند. میزان انرژی موردنیاز برای برداشتن اولین گام، به قدری کم است که حتی افراد افسرده و ناامید و تمام کسانی که زندگی‌شان سال‌هاست به حالت ساکن مانده است، می‌توانند به راحتی آن را انجام داده و زندگی‌شان را به چرخهٔ فعالیت و کارآمدی بازگردانند.
احسان رضاپور
۱. انگیزه‌های بزرگ اگر نتیجه‌ای به همراه نیاورند، بی‌ارزش هستند. برای مثال، من می‌توانم بگویم که هرروز دوساعت ورزش خواهم کرد اما اگر هرگز ورزش نکنم، آن میزانِ انگیزهٔ ابتدایی، دیگرمعنایی نخواهد داشت. درواقع انگیزهٔ بدون عمل، به اعتمادبه‌نفس شما آسیب خواهد زد.
ح‌َـدیـثـهــ
مزیت نیروی اراده این است که می‌تواند تقویت شود. افراد منظم همان کسانی هستند که توانسته‌اند اراده‌شان را تقویت کنند اما فقط برای شروع از آن کمک می‌گیرند.
Fereshteh Radmanesh
تأثیر دیگر استرس بر زندگی ما، سختیِ تغییر کردن است. حجم زیادی از استرس، تغییر زندگی را برایمان به چالشی بزرگ تبدیل می‌کند
Fereshteh Radmanesh
اجتماعی به چاپ رسیده است، می‌گوید: «هنگامی‌که فردی استرس دارد، به دلیل آنکه اراده‌اش پایین آمده و احساس درماندگی می‌کند، نمی‌تواند به راحتی تصمیم‌گیری کند. وقتی شما آن‌قدر بی‌حوصله‌اید که نمی‌توانید تصمیمی بگیرید، تمایل پیدا می‌کنید که همان کاری را که همیشه انجام می‌دادید را تکرار کنید».
کاربر ۲۹۳۹۸۸۷
عادت روزی بیست دقیقه ورزش کردن به قدری کافی هست که روحیه‌تان راتغییر دهد. عادت خوردن غذاهای سالم‌تر به طول عمرتان اضافه خواهد کرد (و شما را سرزنده نگاه خواهد داشت).
پانیذ منصوریان
از آنجا که بیشتر رفتارهای سالم (مانند جویدن بروکلی)، در کوتاه‌مدت، پاداشی محدود و در طولانی‌مدت پاداش بزرگ‌تری به شما می‌دهند، بسیار مفید خواهد بود اگر در مراحل ابتدایی شکل‌دهی به عادت، شکلی از تشویق را به آن فعالیت بچسبانید. کمی بعد که خود را با ظاهر و حسی خوب ببینید، حدس خواهید زد که دلیلش همان بروکلی بوده است و لبخند خواهید زد.
library
انگیزهٔ بدون عمل، به اعتمادبه‌نفس شما آسیب خواهد زد.
zahra.vsgh
غدهٔ قاعده‌ای آن‌قدر در برابر گام‌های کوچک بی‌تفاوت است که اهمیتی به «دفاع کردن» در برابر آنها نمی‌دهد، او فقط در برابر تغییرات بزرگ واکنش نشان می‌دهد. پس به تدریج تغییر کنید و هربار یک گام بردارید تا قوانین ذهنتان را به بازی بگیرید.
library
استرس رفتار عادت‌گونه را تشدید می‌کند- به سمت رفتاری بهتر یا بدتر!
mohammads_j
عادت‌های خوب شما نیز می‌توانند جمعیت عادت‌های بدتان را کنار بزنند.
کاربر ۱۰۹۸۲۹۸
اولین نشانهٔ اینکه توانسته‌اید عادتی بسازید این است که از مقاومتتان در برابر انجام آن کار، کم شود
منم من
لحظاتی در زندگی هست که هیچ انگیزه‌ای برای باانگیزه‌شدن ندارید.
Gisoo
طبق نتایج تحقیقات دانشگاه دوک، ۴۵ درصد از رفتارهای ما تحت‌تأثیر عادت‌هایمان شکل می‌گیرند. اهمیت عادت‌ها حتی از این ۴۵ درصدی که تحقیقات نشان داده، بیشتر است زیرا عادت‌ها، تک‌رفتارهایی هستند که اغلب به‌طور مداوم تکرارشان می‌کنیم (اغلب به‌طور روزانه) و همین عنصر تکرار در طولانی‌مدت، بر مزیت یا ضرر چشمگیر آن رفتار، تا حد قابل ملاحظه‌ای می‌افزاید.
Fereshteh Radmanesh

حجم

۱۳۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

حجم

۱۳۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان